SSX dødelig nedstigning

#41
Å trikse i SSX føltes alltid tilfeldig fram til man begynte å legge litt tanker og planlegging bak dem. Litt som når man er nybegynner i Tekken. Man har det artig med mashing i starten, men begynner å plukke opp de mer intrikate konseptene etterhvert som man spiller mer. Og jeg synes det er helt greit at det er veldig lett å lande. Banedesignet er såpass bananas og uoversiktelig før man lærer dem at man trenger en del pusterom for å kunne holde flyten som nybegynner. Og man blir straffet om man ikke lander skikkelig, siden man mister momentum og det er viktig i både race for å komme seg raskt videre og i trick it for å kunne få mest mulig air så man kan gjøre mest mulig triks. Nybegynnervennelig med godt rom for perfeksjonering. Synes det funker bra.

Jeg tror jeg digger dette. Herlig grafikk, herlig fartsfølelse og herlig kontroll. Eneste som irriterte meg var hvordan spillet drar deg mot rails når du bare vil hoppe forbi dem. Skulle vært sånn at det kun skjedde om man holdt inne LT eller noe, for i race it vil jeg ofte snike meg rett forbi for å holde den planlagte ruten. Banedesignet krever memorisering så regner med jeg blir å velge ut favoritter som jeg spiller veldig mye mer enn de andre.

02:11 er rekorden min i race it-eventen. Legg til pedro hn om dere vil konkurrere fram til spillet slippes for real!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Aldri spilt SSX før, men dæggærn så mye tid demoen brukte på å forklare hvordan "bare hold inne RT og gå berserk med høyrestikka" er grunnmuren i spillet. Virka som gammalt Tony Hawk bare uten free-roam og med mer snø.
 
#43
Er det en dårlig ting?

Liker "featuren" at man blir belønnet med Run DMC-dubstep når man gjør det bra. Sånn ellers suger jeg i denne spillen, merker SSX-skillsene har rustet litt i løpet av årene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
#46
Man kan skru av at den låta spilles hver gang man har er i... la oss kalle det trickt mode. Det er jeg glad for.
Hoi. Det skal fikses fort, gitt. Sånn ellers, jeg ble raskt litt bedre når jeg begynte å trikse med stikka istedet for knapper. Prøvde classic mode så vidt også, men det ble jeg bare forvirret av når jeg endelig hadde fått innprenta de nye kontrollerne.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#47
02:11 er rekorden min i race it-eventen. Legg til pedro hn om dere vil konkurrere fram til spillet slippes for real!
ræg... 2:16 her. Irriterer meg grønn over hvor grusomt man klistres til rails, men det er egentlig det eneste jeg ikke liker ved dette. Har storkost meg med demoen og spillet skal kjøpes så snart som mulig.

Og jeg prioriterer det foran ME3. Så det så.

Edit: 2:06 et eller annet. *eier*
 
#48
Steike, den var ikke enkel. 02:07 selv nå, så nærmer seg. Får se om jeg rekker å ta den før fullversjonen kommer. Gleder meg til fredag!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49

Lodin

Der Waaaah
#50
Mens Destructoid og Kotaku hendholdsvis ga 8.5 og... YES. Garanterer at Kjempebomba gir det nær full pott seinere i dag forøvrig.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#51
SSX: Dubstep Descent

Utenom det så trivdes jeg med demoen. Blir nok å anskaffes etterhvert
 

Nabbe

Har fin hatt.
#53
Rewind er der for de som vil bruke det. Big deal. Er man ute etter skikkelig scores i trick it kan man enkelt og greit drite i det, for du taper poeng på det, og i race it-events stopper ikke tiden mens du kuker med no tilbakespolings.

Ser fram til å sperge over tider og scores mot andre SG-folk.
 
#54
Så, hva synes Edge om nye SSX? Rewind = sux, fargene = kjipe, banene = dårlige, 5/10. Hvis du er uenig, kan du jo tenke over at Edge også gav Doom 7/10, kalte det uoriginalt og uambisiøst og kom med den klassiske kommentaren "if only you could talk to the monsters".

Synes Edge er et jæla bra blad, men steike bacon omtalene deres misser poenget spektakulært innimellom. Bare en generell kommentar, har ikke spilt fullversjonen av SSX og aner ikke hvordan det er.
Jeg ville nok vært enig med anmeldelsen av Doom i sin tid, men så var jeg ikke fan av hjernedød*, trengerikketenke FPS heller da. Fortsatt ikke fan, men den gang gikk det for det meste i point'n'clickies og jeg så at sjangerens fremtid stod på spill.

*sammenlignet med i dag, så er Doom spilla reineste IQ tester riktignok.

Rewind er jeg generellt ikke noen fan av, men dæven det hadde jo vært greit i Rick Dangerous.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Fortsatt ikke fan, men den gang gikk det for det meste i point'n'clickies og jeg så at sjangerens fremtid stod på spill.
Ja, særlig. I 1993, året hvor Day of the Tentacle og Sam'n'Max Hit the Road ble utgitt, så du at sjangerens fremtid sto på spill på grunn av et spill du ikke likte? Adventure-spill døde av andre årsaker, kompis.
 
#56
Nå var jo ikke akkurat den kommentaren spesielt seriøst ment, men jeg spillte faktisk ikke DOTT og SnM før slutten av 90-tallet, da disse ikke ble sluppet til Amiga. Men jeg står fast på at 3D var en viktig katalysator for p'n'cenes dalende populæritet. De tålte rett og slett ikke overgangen. Det hadde plattformspill også vært, hadde ikke Nintendo vist verden hvordan 3D skal gjøres uten å ødelegge kontrollene.

Dessuten er ikke sjangeren død... den bare sover.
 

Lodin

Der Waaaah
#57
Er ganske sikker på at det gis ut fler pek og klikkere nå enn noensinne før hvis man teller med all casual skit på markedet. :p
 
#58
Det er vel takket være at størrelsen på markedet har økt betraktelig siden den gang. Prosentmessig vil jeg tro det er langt lavere enn før. Det dukker opp noen gullkorn en gang i blant, som Gemini Rue og Machinarium, men utover det har det ikke vært så mye å skryte av. Telltale kan gå å skyte seg selv.
 
#60
Tales var tidvis bra, men det feilet hardt på mange andre områder, som kontroll, handling, interessante npc'er osv. Også overdreven kart-puzzle bruk. SOMI hadde ett, MI2 hadde ett, Curse hadde... eh, ingen? EMI hadde et, som var spillets høydepunkt, men Tales hadde 3-4 stykker, med ganske liten variasjon. Burde holdt med den i episode 4, som faktisk var ganske oppfinnsom.

Men dette var gamle Telltale. Nye Telltale kan gå å skyte seg selv... interatktiviteten i spillene deres nærmer seg det gamle King of Chicago til Cinemaware. Var en artig finurlighet den gangen. Ikke i dag. Hadde de fortsatt i samme sporet som Tales (og S&M Season 3 har jeg hørt) ville det sett riktig så lyst ut for Telltale, men de måtte spore totalt av... noe jeg synes er helt sprøtt siden det er absolutt ingenting som tilsier at Telltale er den beste utvikleren til å lage slike spill. Høyprofilerte lisenser som krever solid grafikk - især hvis de ikke gidder å implementere skikkelig gameplay.

Blackwell har jeg enda ikke prøvd. Men det skal gjøre noe med etterhvert.