SSX dødelig nedstigning

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Nå var jo ikke akkurat den kommentaren spesielt seriøst ment, men jeg spillte faktisk ikke DOTT og SnM før slutten av 90-tallet, da disse ikke ble sluppet til Amiga. Men jeg står fast på at 3D var en viktig katalysator for p'n'cenes dalende populæritet. De tålte rett og slett ikke overgangen.
Ah, det er her du tar feil. Lagt merke til at så godt som alle storspill nå om da'n har lange dialogsekvenser og bruker rusling og aktivering av hotspots som viktige elementer? Grava til adventure-sjangeren blir plyndra den dag i dag.

Men ja, storhetstiden for adventure er definitivt forbi, men jeg stusser litt over at det virker som om du synes det er en negativ ting eller at den kommer til å vende tilbake en gang i tida. Ikke glem at det kom ut trailerlass med ræva adventurespill selv da sjangeren var stor, og at det fortsatt blir laget godsaker (som f.eks. de Lodin nevner). Uansett finner man den samme hangen til historiefortelling i nær sagt alle stortitler nå om dagen, og om det er lite med puzzles i spill i 2012 så er ikke det noen krise. Vi har uansett spill som Professor Layton og Puzzle Agent som er spesielt siktet inn mot puzzle-fans.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#62
tom schafer og ron gilbert som prater med hverandre om blant annet adventure spill og kickstarter greiene så sier vel ron gilbert det ganske greit. Det er vel ikke det at adventure-spillene har sunket i popularitet, det er vel bare det at antallet som spiller adventure-spill idag er på ca det samme antallet som på den tida. Mens alle de andre sjangrene har vokst veldig veldig mye.
 
#63
Ah, det er her du tar feil. Lagt merke til at så godt som alle storspill nå om da'n har lange dialogsekvenser og bruker rusling og aktivering av hotspots som viktige elementer? Grava til adventure-sjangeren blir plyndra den dag i dag.

Men ja, storhetstiden for adventure er definitivt forbi, men jeg stusser litt over at det virker som om du synes det er en negativ ting eller at den kommer til å vende tilbake en gang i tida. Ikke glem at det kom ut trailerlass med ræva adventurespill selv da sjangeren var stor, og at det fortsatt blir laget godsaker (som f.eks. de Lodin nevner). Uansett finner man den samme hangen til historiefortelling i nær sagt alle stortitler nå om dagen, og om det er lite med puzzles i spill i 2012 så er ikke det noen krise. Vi har uansett spill som Professor Layton og Puzzle Agent som er spesielt siktet inn mot puzzle-fans.
Yeh, sjangeren er ikke helt død, men de spillene du nevner har ikke den typen puzzles jeg er interessert i. Dette er puzzles som er laget for å gi deg et avbrekk fra historiefortellingen, mens LucasArts implementerte dem heller inn i selve historien slik at de ble en del av den. Puzzle Agent (det eneste av de to jeg egentlig har prøvd, men som visstnok er sterkt inspirert av Layton spilla) var en rekke oppgaver som du fikk i såkalte aktivitetsbøker jeg fikk da jeg var barn.

Men hvorfor skulle jeg ikke synes det er negativt at poin'n'click (eller "graphic adventure games" som jeg husker de best som) sjangerens storhetstid er forbi? Det er og var en sjanger jeg liker veldig godt, men det er ytterst få som holder høy nok kvalitet til at jeg gidder å spille de. Ja det var mye ræl som kom ut den gangen også, men det som var bra, det holdt et nivå som var skyhøyt over dagens varianter. Gemini Rue, som jeg digget, ville nok muligens ha havnet litt i skyggen av Beneath a Steel Sky, Tales of Monkey Island ville vært en gedigen skuffelse ti ganger så stor som EMI, Sam and Max Hit the Road er omtrent en milliard ganger så bra som de to første sesongene av Telltale sine spill. Synes kanskje at enkelte spill får litt for høy stjerne bare fordi det er så mye dårligere utvalg i dag enn det var den gangen.

... og Agra... TOM Schafer?
 
#64
Med tanke på hvor langt "i" og "o" er i fra hverandre på tastaturet, så skjønner jeg ikke hvordan noen kan greie å trykke feil i farten.
 
#67
Jeg prøvde å kansellere forhåndsbestillingen min hos gamestop siden økonomien skranter litt, men man kan visst ikke få pengene tilbake, bare tilgodelapp. Oh well. Får vel leve på havregrøt mens jeg eier fjellsidene istedet.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#68
Klaymen skrev:
Jeg prøvde å kansellere forhåndsbestillingen min hos gamestop siden økonomien skranter litt, men man kan visst ikke få pengene tilbake, bare tilgodelapp. Oh well. Får vel leve på havregrøt mens jeg eier fjellsidene istedet.
Hvis du betalte kontant skal du kunne få. Betalte du med kort er de bare dicks som ikke lar det gjøre det (man har måter å sno seg unna hovedkontoret på når det gjelder sånne ting)
 
#69
Hvilke tilbud er det man får for å forsvare en forhåndsbestilling? Vanligvis er det jo bare tøv, hvor mange spill blir utsolgt på releasedagen? Skjønner det hvis man gjør det hos en nettsjappe men i en vanlig butikk? Nei altså, nå rister jeg på hodet her.
 
#70
Jeh, var litt lite gjennomtenkt. 600 skal de ha for det, og.:penga:

Får med noen ekstra baner og en dude. "Limited Edition". De sa det var "gamestop policy" å ikke gi tilbake annet enn tilgodelapper.
 
#71
600 kroner for et spill :penga:

Gamestop suger, handler bare der av og til siden de bruker å varte opp med noen ok tilbud. Også den gangen jeg kjøpte spill på lagersalg på Elkjøp for 400 kroner og bytta dem inn i Fallout 3 til 600 uten mellomlegg :smugdog:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#72
Klaymen skrev:
Jeh, var litt lite gjennomtenkt. 600 skal de ha for det, og.:penga:

Får med noen ekstra baner og en dude. "Limited Edition". De sa det var "gamestop policy" å ikke gi tilbake annet enn tilgodelapper.
Er noe som heter kundebehandling også. Når man er dyrest på markedet bør man gjøre litt ekstra for å gjøre folk fornøyde. Er iallefall slik min tankegang er, og hos meg hadde du fått cash-in-hand (om jeg kunne jobbe nå, that is)
 
#73
Jeg foreslo og at om jeg betalte resten og fikk spillet og kom tilbake med det, enda i plasten, om jeg ikke hadde lovbestemt rett på :penga: mine da med tanke på ubrukt vare oog denslags. Det hadde jeg visst ikke.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#74
Jaja. Folk er ganske så forskjellige fra butikk til butikk
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#75
Jaja. Folk er ganske så forskjellige fra butikk til butikk
Jeg lurer nesten på om jeg har truffet deg før, på jobb på aker brygge sammen med Justin. Tror det altså. Tror det. mm mm. mhm. jepp. Men det var før du var ordentlig aktiv på sg.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#76
Er mulig. Jobba type 6måneder med Justin før han forsvant, og har alltid jobba på Aker Brygge (noen vakter på Storo før jul)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#77
hmm...
Før jul? Var det en frekkas som kom innom som du spurte om du kunne hjelpe han, også sa jeg: "du kan ikke hjelpe meg."
Også sa du: "try me"
også lo jeg litt sånn småfrekt, men med et lite glimt (som jeg ikke har forresten) også sa jeg: "zelda, skyward sword, limited med motion plus" også sa du nei. Hvor jeg deretter fulgte opp med: "told ya" for så å spankulere stolt ut av butikken. Les: Skuffet. :(
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#78
Agradula skrev:
hmm...
Før jul? Var det en frekkas som kom innom som du spurte om du kunne hjelpe han, også sa jeg: "du kan ikke hjelpe meg."
Også sa du: "try me"
også lo jeg litt sånn småfrekt, men med et lite glimt (som jeg ikke har forresten) også sa jeg: "zelda, skyward sword, limited med motion plus" også sa du nei. Hvor jeg deretter fulgte opp med: "told ya" for så å spankulere stolt ut av butikken. Les: Skuffet. :(
Ikke meg, men jeg hadde kommet med en eller annen "jaja, om du er så jævla lur at du tror du får den nå, så up yours!"
Hadde sagt noe som "Beklager, har den ikke inne [etter jeg hadde søkt på systemet OG sjekka fysisk], men jeg kan ringe de andre sentrumsbutikkene for å høre om de har en på lur?" pga det er sånn kundebehandling jeg ruller
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#79
Jeg hadde åpenbart god innflytelse tiden vi jobbet sammen.