Steam Community-kompisklubben

#41
Spør her, siden det er det er det eneste "steam-emnet" vi har;

Skaffet med Ep. 2 så fort det var mulig, men fikk nettop Orange Box til bursdag, jeg ble selvfølgelig glad, fordi jeg ikke hadde TF2 og Portal. Så fort på coveret, og la merke til at det sto "Norsk Utgave" i hjørnet. Tenkte ikke stort på det, det må vel være mulig å bytte språk uansett.

Så jeg installerte greiene, og fikk opp en helnorsk Steam, gikk på innstillinger og bytta til engelsk, uten at noe skjedde. Samme faen, tenkte jeg. Men etter en time i portal, og 10 minutter med Team Fortress, ble jeg møkk lei det teite oversettelsene. "Hard å drepe!", "Brodermord" etc er noen eksempler på div. Achivments. "Oppgaven i dette kartet er Ta Flaget!" klinger heller ikke så bra i mine ører. Så etter å ha skummet igjennom steams supportside, fant jeg ingenting som egentlig hjalp meg. Det jeg da lurer på, er om jeg er dømt til å leve med dette tullet, eller om det er en måte å fikse det på.

Det jeg kan tenke meg er enten; å få tilsendt en eller annen language-pack på engelsk fra en venn, for å så bytte de ut med den norske, uten å ha sett for mye inn i det (Jeg sluttet å spille TF2 for rundt 2 min siden) kan jeg tenke meg at de filene sikkert ikke er lette å finne, og om de evt. ligger gjemt bort i en eller annen .mpq fil eller noe sånt tull.

Den andre muligheten jeg kan tenke meg, er å slette alt, så laste ned steaminstalen, for å så laste ned Orange Box over steam, men da har jeg en uggen følelse på at CD-keyen jeg har er for den norske utgaven.

To sum up: Halp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Prøv deg på en frekk reinstall. Eneste jeg kommer på.
 
#43
Ordna seg ganske greit. Problemet var at jeg installerte steam via de norske CDen, som tydligvis kun hadde en norsk språkpakke, og var for sær til å legge til de andre (vel, den hadde alle de andre skandinaviske språkene). Lastet ned steaminstalen fra steampowered.com, reinstalerte spillene og problemet var borte. Huzza.

Og såklart: http://steamcommunity.com/id/eivind2k
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Gode greier. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#45
Hahaha, jeg husker jeg prøvde den norske språkpakken da den kom ut til CS Source. Temmelig lattermilde greier, men teit at de ikke har fått fikset det enda(evt. at ingen har sagt ifra).
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Så nå fikk du se hvordan franskmenn, tyskere og andre utysker har det siden de og sliter med bedritne oversettelser. Alikevel insisterer de hardnakka på at de vil ha det. Forstå det den som kan.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#47
Vel, jeg er såpass opptatt med alt mulig ball at jeg ikke en gang har hatt tid til å teste Ep. 2, men jeg har i det minste laget profil og greier.

http://steamcommunity.com/id/kakarlsen

Får komme sterkere etterhvert :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
Martin hvem? TivoliMartin?

Uansett, invitert. Velkommen. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Bare så det er nevnt så har jeg lagt til alle som har skrevet seg opp i denne tråden. Unntaket er GungHo som linka til en profil som ikke eksisterer.
 
#57
Noe av poenget med å være med i ei gruppe er vel å få flere på kompislista?

Sånn ellers, det hender Friends er horete sånn at det ikke går an å invitere folk til grupper. <_<

Og: Sleng med en link til profilen deres også, sånn at jeg har ei konkret side å gå inn på. Dette gjelder spesielt deg, DirtyD. :p
Sorry :svette:

http://steamcommunity.com/id/dirtyd1982


*Yeti, gidder du å legge meg som SG medlem på Steam i samme slengen ?

Danke.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#59
Puster litt liv i denna tråden. IT NEEDS EET!