Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Siden det er siste dag for deals på Steam og de pleier å være encores så passer det jo bra med en encore av dette slaget og:

Lodin

Der Waaaah
Der, nå er jeg stolt eier av Farming Sim 2011 til ti Euro. Syns noen av dere andre og kan coppe det til den prisen og så spiller vi ironisk.

Lodin

Der Waaaah
Salget er for lengst over, men nye ting dukker stadig opp. Jeg snappa opp Dungeons of Dredmor istad siden jeg liker Roguelikes som gjør ting enkelt. Noen vil kanskje kalle det casual, men det driter man i. Dette er altså sånn dungeon crawler med tilfeldig genererte brett og trubasert slåssing av den gamle skolen. Man velger selv karakteren sine skills blant en haug og promper avgårde. Så blir man drept av en pilfelle og en slime etter fem minutter. Heldigvis er det ikke vanskelig å lære siden man bare bruker mus istedetfor hele keyboardet og grafikke gjør at man skjønner hva faen alt er. Det er og drit morsomt, noe som alltid er et pluss. Hvis du likte 100 Rogues til iOS så er dette mye av det samme. Uansett vel verdt skuslete 3,59 Euro.

Lodin

Der Waaaah
Fuck yeahr, Chantelise på fredag. Ny oversettelse fra Carpe Fulgur som ga oss Recettear i fjor. Kroppen min er klar for å gå anime as heck!

Lodin

Der Waaaah
Oh snap, E.Y.E Divine Cybermancy er ute! Det er da et FPS-RPG med no mix av Deus Ex og Warhammer 40.000 som setting. Ifølge RPS er det en smule utdatert og skytinga er ikke all verden, men det er mekka av ti mann og koster 20 Euro så jeg tar sjangsen. Av det jeg har sett av trailere så ser det grisefett ut.

Lodin

Der Waaaah
Valve prøver seg på no nytt jazz på Steam. Hvis man har spill man ikke har gitt bort som gave ennå kan man nå bytte dem med andre personer i tilsvarende situasjon. Hatter til TF2 funker og såklart. Man bare hopper inn i options og signer opp på betaen og så finner man tinga man kan bytte bort til høyre i profilen sin. Tipper folk kommer til å utnytte dette under Steamsalg osv.
Noen som byr no for en kopi av Portal 1, Saint's Row 2 eller en stekespade til TF2? =D

Lodin

Der Waaaah
Costume Quest ble akkurat sluppet til Steam og det er jo ganske awesome. Blir nok nødt til å spille det selvom jeg ikke var fan av kampsystemet. DF skal vistnok og annonsere no annet på no partyjall som foregår nå så det er bare å krysse fingra for Nauts 2 eller nytt Brutal Legend med RTSbajset fjerna.

Lodin

Der Waaaah
Ryktene murrer kraftigere og kraftigere om at Valve driver å planlegger sin egen "konsoll". Tipper det da er snakk om en rimlig PC som kjører det meste på Steam.
We're told that the basic specs of the Steam Box include a Core i7 CPU, 8GB of RAM, and an NVIDIA GPU.
Åssen OSet er blir spennende å se. For oss som har ålreit PC erke dette no, men det vil klart ekspandere markedet. Det er jo bra siden alle vet at PC som spillplatform for lengst er død.

Hvordan skal de løse mus/tastatur-i-sofaen problemet? Ingen konsoll-gamere liker mus/tastatur og enda mindre fra sofastilling. Vet ikke helt hvilket market dette er retta mot.

Terje

mostly harmless
Hvis denne konsollen skal ha alt, eller det meste som er på Steam så må den nødvendigvis støtte Direct-X? Da har jo Microsoft balletak på dem uansett, eller?

Det havner vel under PC kategorien, så det er vel egentlig ikke en konsoll i det store og hele.

Lodin

Der Waaaah
Hvordan skal de løse mus/tastatur-i-sofaen problemet? Ingen konsoll-gamere liker mus/tastatur og enda mindre fra sofastilling. Vet ikke helt hvilket market dette er retta mot.
Hvis du hadde klikka linken min ( :argh: ) hadde du sett at de planlegger både en gamepad og no nytt dill for kontrollings.

Ye, vet om det kontroller greiene, men 99,9% av spillene på Steam krever must/tastatur, og det er den løsningen jeg er nysgjerrig på. Er dette kontrolleren som skal erstatte mus og tastatur? I think not.