Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Lodin

Der Waaaah
Cargo, det siste spillet til Icepick Lodge er lansert på Steam og... Istedetfor en overdose smertestillende som de tok da de mekka Pathologic og The Void har de tydligvis gått for vel mye LSD denne gangen. Tydligvis gir det en blanding av siste Banjo Kazooie, noe Peter Millionbux kunne finni på før Fable og gud veit hva ellers. Jeg coppa det ihvertfall med lysets hastighet.
RPS med litt inntrykk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Litt dritt: Noen har tydeligvis lest tankene mine og mekka et spill basert på en ide jeg hadde for flere år siden.

Megagrisefett: Jeg slapp å mekke spillet selv og det kommer ut om seks timer til ti spenndollar. Handles her, antar jeg, selv om det ikke er noen "Bøy diss gejm"-knapp der ennå. Kommer vel når det slippes, tipper jeg.

Hva er det? Jo, det heter Capsized og er et fysikkbasert, 2D, action-plattformspill med kraftige hint til spill som Cave Story og Soldat. Vi koster på oss en trailer.


Forventer at det er ganske mye å utforske med masse action, dvs. omtrent som den der historien i ei hule dere veit bare med en annen setting og mindre plotteri. Gler mæ.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hepp, Capsized er ute til ni euro. Demo finnes det også, så sjækk d ut.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Moving Jupiter next to the moon would likely cause our moon and the Earth to crash into Jupiter. You can do this in Universe Sandbox.
1 - Load the simulation: Earth & Moon
2 - Use the add tool to drop in a Jupiter.
3 - Watch the Earth & Moon get destroyed.
There's no big bang simulation yet as this requires a simulation of the expansion of space. You can, however, select any body and press the explode button (not what the big bang was at all, but still satisfying).
Høres ut som et forbaska gøyalt spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vil du ha et rimelig nøyaktig planetarium på datapesen hvor du kan svosje rundt og se og lære om ting sånn de faktisk ser ut (mer eller mindre) der ute, kan jeg anbefale Celestia. Mener jeg fant en demo av Big Bang der en gang, komplett med spesialeffekter, men den fant jeg ikke nå. Uansett, free gratis hvis noen er interessert. PS: Det er ikke et spill.

Men det er Capsized, som jeg kjøpte meg tidligere i kveld. Viser seg at min beskrivelse var rimelig spot-on på ett punkt: Det er i korte trekk sci-fi-Soldat, med en ganske velutviklet enspillerdel og ekstra fysikkmoro. Sånn sett er det egentlig ikke så oppsiktsvekkende som jeg hadde håpet; det er hardcore og tradisjonelt, med isolerte enkeltbrett du må løse istedenfor en sømløs verden. Hemmeligheter er det nok av, men irriterende nok er alle av den gamle varianten hvor du ser en hule uten noen åpenbare innganger og så må du saumfare rundt for å finne den usynlige gangen som slipper deg inn. Ga faen i det ganske fort. Når det er sagt er det fortsatt moro å frese rundt med grappling hook, jetpack og physics gun, det går an å blæste monstre med flere kraftige våpen og dessuten klinke dem i knollen med det du måtte finne slengende rundt. Likevel: Litt ensformig og det gjør nøyaktig ingenting nytt. Det har co-op, da; bare splitscreen, riktignok, noe som blir enda mer merkelig når du åpner Arcade-menyen og finner deathmatch som et valg... mot bots. Det har ikke onlinestøtte i det hele tatt. Så, øh, test demoen og se om det er noe du liker. Jeg liker det, men ikke så godt som jeg hadde håpet. Ja og grafikken er rimelig pen og musikken er stort sett fet. Så veit dere det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja og ja.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Guerrilla er konge, bare husk å spille det på Easy, det er tusen ganger festligere siden du er mye friere til å slegge løs uten å bli skutt i filler.
 

Lodin

Der Waaaah
Sommerns salg er på gang som nevnt i shizzletråden. Dagens deals stinker ikke så veldig, men som vanlig har jeg alt som er verdt no. Plukka dog opp Medal of Honor til ti Euro siden det sikkert er helt greit og ikke er CoD. :p

 

Lodin

Der Waaaah
Dagesn deals stinker! Vil forsåvidt ha Shogun 2, men 23 Euro var litt stivt. 40 Euro for CODBLOPS er bare tull.
 
Rettferdig Sak 2 er jo ikke så aller værst. Mulig det har vært billigere enn 5 euro før, men jeg vil ikke være gjerrig heller. Nok et spill i samlingen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eek:

Edit: Bare 2500 nå altså.
 

Lodin

Der Waaaah
Rettferdig Sak 2 er jo ikke så aller værst. Mulig det har vært billigere enn 5 euro før, men jeg vil ikke være gjerrig heller. Nok et spill i samlingen.
Joda, fin deal det, men all den tid jeg allerede har det betyr det at dealen stinker.
Coppa forøvrig Shogun 2 bare fordi.
 

Lodin

Der Waaaah
Gett hva? Vi har nye deals og de stinker.
Eneste jeg kanskje kunne tenkt meg var Fable 3, men jeg gidder faen ikke gi 20 Euro for det.
 
Mens jeg nok en gang finner noe som er billig nok til at jeg slenger meg på tilbudet. Magicka.
 
33%, greit nok..

klienten min suger.

BF:BC2 til 7,5£