Og å sammenligne Final Fantasy-kamper med Suikoden-kamper er helt bak mål. I Final Fantasy vinner en kampene om man har grindet nok på forhånd, mens grinding på Suikoden er unødvendig.
Som sagt så klarte jeg kampene på Mt. Seifu uten problemer, så det er nok bare du som er dårlig.
Slagene i Suikoden II er faktisk S-RPG, der du flytter hærstyrker rundt på et verdenskart. I Suikoden I er det sten, saks og papir, i Suikoden III har vi det mest strategiske elementet (styrkenes posisjon for hverandre har noe å si), og i Suikoden V er det sten, saks, papir + Suikoden II-slag + real-time. Jeg vet ikke om jeg liker det siste, da det blir svært stressede å passe på at ingen blir angrepet av en styrke med fortrinn (infantry slår artillery, artillery slår cavalry, og cavalry slår infantry).
Ettersom du åpenbart ikke behersker teknikken, så kan du vel ikke si at det er som å defragmentere en harddisk, Yeti? Kamper i Suikoden krever litt innsikt i hvordan man etablerer et passende team, samt et anlegg for å legge opp taktikker.
The Witcher: To hit something, click it; to hit it in a fancy way, click again. Da finner jeg det mer interessant å vurdere hvorvidt du bør bruke en rune i denne kampen, eller kanskje spare den til senere. Eller å bestemme seg for hvilket tidspunkt det passer seg å gi en på laget medisin.