Har du prøvd The World Ends With You, Yetipants? Der har du et JRPG hvor man faktisk får lyst til å entre kamper -frivillig. Kampsystemet er ikke turbasert, alt er styrt på pekeskjermen og det er ingen random encounters. Også et stort pluss at handlingen foregår i storbyen, fremfor nok et magisk kongedømme, og fordi det er blitt tatt en god del utradisjonelle valg i menysystemene som gjør at man faktisk vil eksprimentere litt 
 Når det gjelder historie og karakterer var ikke det noe å skryte av, men siden resten av spillet er såpass fresht synes i hvert fall jeg det var helt greit. Eneste JRPG jeg virkelig har likt, ved siden av Papir Mario.
Sånn siden du skrev at

Når det gjelder historie og karakterer var ikke det noe å skryte av, men siden resten av spillet er såpass fresht synes i hvert fall jeg det var helt greit. Eneste JRPG jeg virkelig har likt, ved siden av Papir Mario.Sånn siden du skrev at

justincase skrev:

Og bare for å være enda teitere:
Når noen trekker fram et FPS som bra, så pleier jeg å prøve å finne ut hvordan kampsystemet er siden det alltid er størsteparten av spillet. Vanlige, pek-og-klikk kamper som følger Doom-formelen har jeg spilt noen tusen av i mitt liv og jeg synes ikke jeg trenger å oppleve enda fler bare med andre figurer og bakgrunner (angrepene pleier å være de samme, artig nok).

Når noen trekker fram et FPS som bra, så pleier jeg å prøve å finne ut hvordan kampsystemet er siden det alltid er størsteparten av spillet. Vanlige, pek-og-klikk kamper som følger Doom-formelen har jeg spilt noen tusen av i mitt liv og jeg synes ikke jeg trenger å oppleve enda fler bare med andre figurer og bakgrunner (angrepene pleier å være de samme, artig nok).