[Wii U] Super Mario 3D World

Lodin

Der Waaaah
Sånn jeg har forstått det er det best med to personer. Fler enn det gjør det bare til et clusterfuck pluss at det nærmest er garantert at en av spillerne suger med seg alle liva fordi vedkommende suger.
Syns dog det er aight å spille aleiene selvom bretta klart er laga for flere.
Ifølge Giantbomb er det dog først etter at man har "runna" det at spillet starter, sånn som 3D Land. Da dukker det opp fler og mye vanskligere baner man ikke har sjangs i havet til å klare å spille med andre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde også alene siden han bare hadde en gamepad, da virket det litt forsmålsløst liksom. Moro og sjarmerende, men bare lek.
Altså, altså, jeg bare. Dette er meg nå.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men ja! Fin i farta på Special World (eller hva den heter, den markeres bare med en stjerne) nå, har låst opp Rosalina og tatt et par baner med henne (konklusjon: Hun ser mongo ut i boomerangdrakt), ooog vel spillet har tatt av boksehanskene nå. Noe som er ålreit. Altså, Super Mario 3D World er sånn god-vanskelig hele veien gjennom, og Special World har akkurat den ekstra greia som gjør det pissvanskelig uten at du blir lei. Så, moro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
D

Doctor Downs

Gjest
Jævla Yodel har prøvd å levere midt i arbeidstida (som vanlig) tre dager på rad uten å gi ord fra seg. De bør faen meg komme imorra også! :argh:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kan nevne jeg har tatt noen runder multiplayer nå og det gjør hele greie mye morsommere.

Fornøyd med hvor moro det er med 3 stykker, skuffet man må være det for å ha det så moro.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Digital Foundry tar en kikk på 3D World, her er noen utdrag:

Regarded by many as one of the finest games of 2013, Super Mario 3D World serves to remind us of a day when console games were released as complete, polished products free of day-one patches and DLC. It also marks Nintendo's first full 3D Mario outing on an HD console, finally allowing the series aesthetic to break free of its standard-definition shackles. We already know the game itself lives up to expectations, but the technology behind 3D World plays a critical role in that success.
Image quality is further aided by the heavy use of depth-of-field throughout the game. Basically, any objects drawn beyond a set distance from the camera utilise this technique, creating a bit of a tilt-shift aesthetic as a result. This also has the added bonus of smoothing distant objects, preventing shimmering and aliasing from cropping up in the far background. We've seen this technique used before with Nintendo's games but it has never before been applied as elegantly as we see here.
All of these features would be for nothing if the performance wasn't there, of course. Mario titles demand precision and a quick response that call for a solid 60 frames per second update. More so than most games aiming for this goal, EAD has managed to deliver a 100 per cent consistent update. Every moment of the game, every menu transition, and every element of the user interface all operate at 60fps without a single hitch. Shooting for 60fps is no small task and requires cooperation from the entire team throughout the development cycle, but Nintendo takes it further by taking a zero-tolerance approach to frame-rate dips.
Konklusjon: en ganske bra laget spillen. :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
Fy. Faen. Etter tre daglige forsøk på å levere midt på dagen på ukedager satt jeg hjemme og venta i hele ettermiddag på leveringsmannen, også:

Returned to local service centre Hayes service centre 7th Dec 2013 16:58
Parcel out for delivery Hayes service centre 7th Dec 2013 10:46

We are sorry, but it appears your parcel has been delayed.

JAMMEN FOR FAEN DA!

Telefonlinjene stengte så klart klokka ett, imorra leverer de sikkert ikke og til uka blir det på'n igjen med daglige leveringsforsøk til tomt hus. Fittegjeng.
 
Hvor lik/ ulik er denne fra Super Mario Galaxy 1 & 2?

Er det noenlunde samme konsept? Jeg har 242 stjerner i både SMG 1&2 og har spilt gjennom de multiåle ganger! De to spillene er blant mine absolutte favoritter.

Jeg vurderer å sterkt å kjøpe denne til Wii U! Verdt det?
 
Hvem er vel ikke Mario-fan? Jeg elsker platform spill med presist kontroll. Elsker f.eks speed-runs på 2D-spillene i Mario serien. Syns nok SMG 1 & 2 er mer åpne spill som krevde litt mer utforskning og slikt. Denne går vel enda sterkere i den retningen? Eller motsatt?
 
Både og syns jeg. Det blander veldig mange kjente Mario elementer, og oppi gryta har the big N kasta så mange vellykkede ideer om leveldesign som går en lang vei. Det er definitivt en trang til å utforske, og spillet krever faktisk et våkent øye når du virkelig kommer deg langt. Samtidig er det store deler av spillet, i starten spesielt, hvor man fyker av gårde med 3 stjerner og skvetter opp til toppen av flaggstanga som ingenting. Så øker det gradvis, og la meg bare si at det tar helt av etterhvert. Har du noen å spille med, gjerne 3 stykker, er det ihvertfall moro. Det har gitt oss her i huset en sånn flerspilleropplevelse vi ikke har hatt siden New Super Mario Bros Wii.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Enda en bonusverden :eek:
 
Ende-faens-lig klarte vi champion road. Så spørs det om man skal gidde samle inn de siste stemplene... Det innebærer jo blant annet å klare champion road på nytt uten prinsesser, så det kan bli spennende.