[Wii U] Super Mario 3D World

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#81
Jo det regnestykket er helt mongo, kan gi en indikasjon på deler av driften men er naturligvis en haug med faktorer som ikke er tatt med der. Tipper de har fokusert på noen enkle punkter som solgte konsoller x ca pris per konsoll - utviklingskostnader = totalbeløp men ja. Si hva man vil om kapitalismen men den liker ikke gå med tap foråsirresånn.
 

Lodin

Der Waaaah
#82
Og derfor ryktes det jo at kisen som tar over etter Steve Ballmer vil selge både Bing og XBOX for ingen av delene har noensinne vært annet enn enorme sluk. I sine egne utregninger påstår MS at de har tjent spenn, men det kommer faktisk bare fra lisensen de har på Android av alle ting.
 
#83
Jeg har utrolig vanskelig for å se at MS ikke tjener penger på f.eks Xbox Live og royaltiene de får for solgte spill, og jeg nekter å tro at det de tapte i produksjonskostnader på konsollen den første tiden gjør at de taper penger totalt sett. Her vil jeg se noe utregnings.
 
#86
Her er mer om dette. Er dog estimater fra analytikere og de tar jo omtrent alltid feil.

Kommentarfeltet er mer på linje med meg. Jeg vil ha mer konkret innsyn. Xbox Live har flere titalls millioner betalende medlemmer alene og jeg kan bare ikke fatte og begripe at det skal være et stort pengesluk.

Som den øverste kommentatoren skriver..

I personally have a hard time believing the Xbox division looses that much money. I could be wrong with all their development cost, maintenance costs and sure cost of servers but at $60/ year and 43 Million Gold Members ( http://tinyurl.com/Forbes-Article111 ) that’s an annual revenue of $2.58 BILLION
a year in just subscriptions.
That $2.5 Billion does not include any of their online market purchase or rentals or any other form of incoming revenue. There isn’t even the debate that Microsoft looses money on every console that is sold if your fellow Forbes author is correct in this article. http://tinyurl.com/Forbes-Article222
I guess what I’m trying to say is I’m not buying it. I would point the finger at either the landfill’s worth of cash thrown at the many different failed prototypes of the Microsoft Phone’s, the Buyout of Nokia or the over the top buy out of $8.5 billion of Skype way before the Xbox.
 

Lodin

Der Waaaah
#87
Men hvis det gikk så jævla bra med dem hadde vel ikke Don Matrix trekki sei og Steve Baller fått sparken?
Og lol, jeg fant akkurat ut at det er faens Phil Harrison som har styrt lanseringa av XONE. Det forklarer en del siden han hadde akkurat samme jobben hos Sony når PS3 ble sluppet. XD
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#88
Hadde Steve Ballmers avtredelse noe som helst med Xbox å gjøre? Alt jeg har lest peker på under pari resultater for Windows Phone og Surface.

Mattrick skal jeg ikke si noe på, selv om det ikke akkurat er utenkelig at det ventet en solid lønn på han hos Zynga.
 

Lodin

Der Waaaah
#89
Windows Phone, Surface, Windows 8 og 360 er grunnene til at han må ta hatten gå. Aksjonærene er lei av å blø penger pga. ræva avgjørelser i Redmond. XONE er for ny til at jeg tror den har vært en sentral faktor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Dette her er den beste diskusjonen. "Se på dette tallet her jeg ganga meg fram til'a SER DU HVOR STORT DET ER ELLER Xbox gå'kke med tap det vettu!"

On-topic: Special/Star World ohoi. Game of the year, med mindre The Last of Us viser seg å være noe helt eksepsjonelt og jeg gidder å teste det før året er over.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#92
Prøvde spillet hos impywimpy i går, den spillen var bra men litt usikker på om det er verdt å kjøpe konsoll for-bra. Jeg tror imidlertid det er egnet til å øke Housegirls spillinteresse samt at det er koselig å spille sammen, så det kan jo ha en verdi.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#93
Jeg tør påstå at hvis man synes Galaxy var en systemselger så er også 3D World en systemselger. Galaxy hadde en rimelig fet wow-effekt med all lekinga med gravitasjon, 3D World kjører mer på med å rett og slett ha det gøy i lag. Spiller man alene tror jeg ikke det blir helt det samme, nei.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#94
Jeg skal spille mer før jeg bestemmer meg men er litt underhvelmet hittil, Galaxy 1 og 2 vår begge umiddelbart mer imponerende.

Trengte uansett en ny fjernkontroll til TVen!

Edit: Så ikke posten til Buggz og ja ligger nok noe der, jeg spiller alene så mulig det er det som "trekker ned" litt. Får teste no coopings i helga.
 
#95
Galaxy 1 og 2 fikk meg til å kjøpe Wii. Ulempen var at det ikke var noen andre spill som fristet så jeg solgte/leverte tilbake greiene etter jeg var ferdig med spillene. Er redd for at det samme kommer til å gjelde om jeg kjøper WiiU for å spille dette.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#96
Jeg prøvde også alene siden han bare hadde en gamepad, da virket det litt forsmålsløst liksom. Moro og sjarmerende, men bare lek. Hvis man er minst to på skjermen samtidig blir det sikkert noe annet.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#97
Synes det er litt trist om spillet baserer seg på å være moro kun med coop, men ikke alene. Personlig setter jeg pris på en god coop i ny og ne, men sitter som regel ensom og emo alene i et mørkt rom med en tom flaske whisky, et glass fylt med tårer og en enslig håndkontrol. Altså, bruker tv-spill for å sone ut og slappe av, noe coop strider litt i mot

Appropos Mario-debatten så er jeg ikke superbevandret innenfor alle Mario-spill på alle konsoller, men Mario World er fantastisk. Er også en av de hedenske som setter Super Mario Bros 2 ganske høyt opp, husker det iallefall som morsomt da jeg var yngre
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#98
Jeg har det dritartig uansett, men husker det som ekstra gøy å dele opplevelsen med @Ladybugs.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er moro alene også, men ikke like umiddelbart overbevisende som Galaxy var. (Plenen min, av den.)