[Wii U] Super Mario 3D World

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Moro med Killzone eller Thinaran.
 
#62
Har litt lyst til å fiste Thinaran siden han jo taler min sak, men jeg får meg ikke til det. Dette spillet er litt for bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
The defense rests, Your Honor.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#66
Hvor mange år vil ta det ta før vi får Mario og Zelda på en Sony eller Microsoft-konsoll? Tenk Sonic.

Dette er vel og merke ikke trolling på Nintendo-paraden, men et reelt spørsmål. Eg undrar!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#67
Er jo det de burde gjøre. Håndholdt (det de kan best) bør fortsette som før, stasjonære kan de gjøre multiplat. Faen salgstallene hadde jo økt over 9000.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#68
Hvor mye taper Sony og Microsoft pr. solgte konsoll igjen?

Edit:

Jeg har ingen kilder på hvor disse tallene er henta, men samma faen:




Sega på sin side hadde en serie med Sega CD/32x, Saturn og Dreamcast som alle var salgsmessige flopper.

Edit: Las oss heller ikke glemme GameBoy-killerne GameGear og Nomad.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Ett av fire brett er ok. Storyen suger og skinkeknyttnevet fortalt, mens introduksjonen var så kjedelig at jeg måtte ta meg en lur.

Ser veldig pent ut da.
Vel verdt fem tusen kroner, altså.

Men ja, Mario og Zelda på andre plattformer enn Nintendos egne har jeg også tenkt på mange ganger. Og... hmm. Det kommer nok til å skje, men Microsoft og Sony? Nigga please, hvor mye lenger har MS råd til å leke konsollprodusent? Sony har jo allerede forsøkt litt med PS-greier på andre ting (Sony Xperia Play, hvor du kunne gejme PS-spill på Android (populær på barneskolen)), så jeg tror kanskje de blir de første til å tilby konsollspilling som tjeneste. Etter hvert blir det ingen som gidder å kjøpe digre kasser bare for å spille spill som ser bitte-bitte-bitte-litt bedre ut enn de du får på telefonen din, og så er det løpet kjørt. Det spørs bare hvem som klarer å hoppe over i tide, og jeg tror nok at Nintendo har kundegrunnlaget til å kunne klare seg. Så får vi se om de klarer å snu i tide.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#70
For å fanboye det opp fullstendig, er dette listen over de 10 mest solgte konsollspillene of all time:


Wikipedia

Wii var en flopp, Nintendo er doomed, Mario kommer til å selge bedre på Playstation og Xbox?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#72
Med et nytt spill hvert jævla år, mens de andre spillene har solgt mer totalt.

Edit: VGChartz har en ganske annerledes liste, men den er ikke mindre Nintendo-dominert:

 

Lodin

Der Waaaah
#73
New Super Mario er vel og grunnen til at 3D World har gjort det så dårlig selv til WiiU å være. De slapp NSMB til 3DS og WiiU rett etterhverandre og folk flest gikk lei. De som ikke følger med på nyheter og sånn ser bare bilder av det eller en trailer og regner med at 3DW er enda mer av samme traurige skiten. :ehm:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#74
Ser begge listene har med alle Wii Sports som fulgte med Wii-konsollen, verdt å nevne. Usikker på å om det også gjelder Sports Resorts men uansett imponerende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#75
Joda de bundla spillene kan man rynke litt på nesen av, men da må man nesten ta med Super Mario Bros. og det tror jeg de fleste vil være enige i at fortjener en plass i det gjeve selskap.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#79
Joda jeg kommenterer ikke på kvaliteten på nevnte spill (selvom Sports Resort come on) men mestselgende spill noensinne er trivia som enten er med eller uten de som har "fulgt med" konsollpakker.

Når det er nevnt tror jeg at jeg fikk med meg Nintendo siktet på å ha shippet ut totalt 9 millioner WiiU-maskiner innen utgangen av 2013, hittil er det vel så godt som 4 millioner solgte. Og det synes jeg er mye mer interessant enn at SNES solgte masse eksemplarer.
 
#80
Av ren nyskjerrighet - hvilken konsoll har solgt flest spill? Har det blitt solgt flere Wii-spill enn Xbox 360-spill for eksempel?

edit: Det regnestykket kak posta over syns jeg er merkelig. Tjener ikke konsollprodusentene på lisensene de krever inn fra selskapene som gir ut spill på systemene deres? Har vanskelig for å tro MS og Sony taper så mye penger og fortsatt satser sånn som de gjør.