Super Mario Galaxy

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#81
En til demo unit message board confession:
Opprinnelig skrevet av Calorie Mate
I only got to play until I beat Petey Pirannha, but there's a good reason: about ten minutes before that, a kid, no more than 5 or 6 years old, came in with his dad, and started watching me play. Now, I had a stupid smile on my face the whole time, but remember how aboslutely MIND BLOWING Mario 3 was when you were a kid? This kid was experiencing that, literally gasping and crying out, "Dad, did you see what he just did?!" several times. I couldn't resist. Even though I really, really wanted to keep going, who was I to stand in the way of that kid finding his Mario 3? After Petey went down, I handed him the controls, and he looked at me with such awe that I instantly felt better about knowing it would be another week before I got to play again.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#82
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!
I can't afford this!!!
 
#86
Mario ser virkelig til å leve opp til de enorme forventningene spillet får. Wii har solgt overaskende bra til nå... tørr ikke tenke på hva den vil selge hvis et nytt Mario spill kommer som et bang.

Selv gleder jeg meg som en unge.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#89
Haha, 9.7

Leste at på den ukentlige IGN-podcasten disset de 1UP for å ha "underrated" spillet ved å kun gi det 9.5 XD
 
#91
Såååååå.... nøyaktig 4% bedre enn Super Mario Sunshine?

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/533287.asp

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/915692.asp

Etter den store skuffelsen som var Sunshine, som også ble skrytt opp i skyene av kritikerne, så har jeg ikke altfor høye forventninger. De fleste kritikerne har som regel litt usundt forhold til Mario.

Rart hvordan i ettertid mange av disse stor-titlene plutselig får pepper for at det egentlig ikke var såååå bra likevel. (Wind Waker, Sunshine, Twilight Princess). Men nå skal det sies at jeg likte Wind Waker, men ble ikke spesielt forelsket i Sunshine. Twilight Princess har jeg enda ikke prøvd, men det er visst like mange "purister" som hater Twilight Princess som Wind Waker og Sunshine.

Men på en annen side, siden jeg ikke har altfor høye forventninger, kanskje jeg blir positivt overrasket?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#94
SITAT(StarEye @ 08.11.07, 10.07) 88382
Rart hvordan i ettertid mange av disse stor-titlene plutselig får pepper for at det egentlig ikke var såååå bra likevel. (Wind Waker, Sunshine, Twilight Princess).[/b]
... BioShock, Gears of War, Halo-spilla ... osv. Men ja, jeg ser poenget. Det er vel mye det samme som med genrefilmer, hvor ting som de som har gledet seg lengst ser først og scorer høyt på IMDb (nylige eksempler er Transformers og The Simpsons Movie), og så tar det en liten stund før gjennomsnittet trekkes ned når de som ikke er blodfans ser dem.

Man jobber ikke med spilljournalistikk hvis man ikke liker Mario, lissom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Det er litt... pussig hvis man jobber med spilljournalistikk og ikke synes f.eks. Super Mario 64 og Super Mario Bros. 3 er bra saker, ja.
 
#96
Det er klart at hype er med på å påvirke spillanmeldere også. Aldri i verden om folk kommer til Galaxy med samme forventninger som de kom til Crash. Det spiller inn, enten man vil eller ei. Oppgaven for anmelderen er egentlig å forholde seg så likegyldig som mulig til alt i forkant. Det er spillet som skal overbevise, ikke ideen om å oppleve noe "stort".

Når det er sagt, synes jeg både Sunshine, Twilight Princess og Wind Waker får mer deng enn de har fortjent. Finfine spill, alle sammen, selv om TP og WW kunne trengt å strammes opp litt på klippebordet. Sunshine synes jeg er elskelig, og jeg forstår ikke helt hvordan man kan mislike de blå myntene. Men så har jeg heller aldri hatt tid til å komme meg gjennom spillet, det er mulig det blir kremnegert siden.

Twilight Princess på sin side er et spill som lever veldig på den utsøkte stemninga - noe som vel gjelder for mange av Zelda-spillene. Det er ikke alltid det grunnmekaniske trenger å være like tettsittende som Excite Truck for at et spill skal underholde, og for min del gjorde TP veldig nytten. Lekker stemning og god følelse, og med en variasjon i oppgavene som for eksempel går Final Fantasy XII en høy gang. Det var ikke spesielt visjonært, og Nintendo bør definitivt skru sine beste hoder på å gjenoppfinne Zelda snart, men det var fortsatt et veldig, veldig fornøyelig spill.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#97
SITAT(StarEye @ 08.11.07, 11.07) 88382
Såååååå.... nøyaktig 4% bedre enn Super Mario Sunshine?

Etter den store skuffelsen som var Sunshine, som også ble skrytt opp i skyene av kritikerne, så har jeg ikke altfor høye forventninger. De fleste kritikerne har som regel litt usundt forhold til Mario.
[/b]
Du vet, de omtalene er mer enn bare en poengsum?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#99
... så da har du sikkert fått med deg at Galaxy minner mer om 64 enn Sunshine, at de to skulle falle i samme fella burde være en mindre bekymring.
 
SITAT(Doctor Downs @ 08.11.07, 14.07) 88403
... så da har du sikkert fått med deg at Galaxy minner mer om 64 enn Sunshine, at de to skulle falle i samme fella burde være en mindre bekymring.
[/b]
Etter klippene å dømme minner spillet meg svært lite om Mario64 - samtidig har jeg aldri vært stor fan av 3D Mario. Jeg er en mye større tilhenger av blant annet Jak and Daxter.

Uansett, poenget var at, jo, det får gode karakterer, men det er ikke første gang et Mario spill får gode karakterer akkurat, og kan ikke si jeg har vært like imponert som disse kritikerne hver gang.