Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
For ikke kjopt om lenge!!! er i sydlige land! Men det fint at pal versjonen stotter 60 hz....

Sender dere en portugal hilsen!

(sorry, dette idiot tastaturet har ikke ae o og A)
 

Lodin

Der Waaaah
Hvis Spaceworld allerede skal selge er det tydelig at det ikke er noen fast dato. Høres logisk ut siden spillet er sluppet i resten av Europa.
Da blir det tur ned til byen i morra. :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Musikkverket hadde fått det 29.Juni, altså igår. Jeg kjøper det imorgen. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Da var spillet i hus og Spaceworld skulle bare ha 500 for det.
Nå skal jeg ligge i hardtrening fram til neste spilltreff så jeg kan ta alle med min lille Xiaoyu. Skal lære meg å spille med stikke og greier. :p
 
Jin Kazama: Det er fordi du må cancel'e inn i Flamingo Stance etter 3+4 (Lightning Halberd) ved å holde forover, så det blir 3+4~f.

Quot'er Turbo Baek ifra TZ, fordi jeg ikke gidder å skrive detta selv. :D

"And to do the 3+4 juggles, what you do is you hit [3]+4~f, N+4~f, N+4~f, f+1+2,4. You hold 3 the whole time and the timing is getting the N+4. Work on going from N to F and when to hit 4."
 
Opprinnelig skrevet av JINsama@02.07.2005, 02.52
Jin Kazama: Det er fordi du må cancel'e inn i Flamingo Stance etter 3+4 (Lightning Halberd) ved å holde forover, så det blir 3+4~f.

Quot'er Turbo Baek ifra TZ, fordi jeg ikke gidder å skrive detta selv.  :D

"And to do the 3+4 juggles, what you do is you hit [3]+4~f, N+4~f, N+4~f, f+1+2,4. You hold 3 the whole time and the timing is getting the N+4. Work on going from N to F and when to hit 4."
238191​
FY faen så lenge jeg satt og snakket med deg for å lære det der:p Men verdt det da.. hehehehe
 
Endelig fikk jeg Tekken 5, og jeg liker det, alt er mye raskere og tøffere.
Syns Yoshimitsu er blitt litt svak :(, og svarte som bestefarpachi eier.
 
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@02.07.2005, 16.11
Endelig fikk jeg Tekken 5, og jeg liker det, alt er mye raskere og tøffere.
Syns Yoshimitsu er blitt litt svak :(, og svarte som bestefarpachi eier.
238333​
last ned kysg sin nye Yoshi vid ;)
 
Will do!
Sikkert bare jeg som må øve mer, hvor finner jeg videone? :flau:
 
Ta deg en titt nedover her

Så står det Kysg Yoshi vid eller ett eller annet :p Linker til masse andre vids også..
 

EagleJin

Bear Necessity
Hehe.. Nå er vel ikke KYSGs videoer de beste å se på om man vil lære combos man kan bruke i kamp uten større problemer :p
Men, ja. LAst ned alt av KYSG og stikk innom Tekkenzaibatsu og finn frem til mediaseksjonen. Der skulle du nok finne Castels Yoshimitsu-vid. God vid med flere gode combos
:)
 
Han bare nevnte at yoshi er svak... Så kysg er vel beste medesinen for det tenkte jeg... heheheh...
 

EagleJin

Bear Necessity
Hehehe, sant nok. Om noen er svake i et spill kommer KYSG med en video full av 60-90% (120% :p) juggles en uke senere :D
Og for å støtte Yoshi her.. Yoshi er absolutt ikke svak. Ingen karakterer i Tekken 5 er svake (bortsett fra de som eventuelt må streve litt for å vinne, ehem...).

Yoshimitsu:

- 1+4 - Sword Flash, eller hva det nå heter, er en av spillets få kontringsteknikker med gode oppfølgingsmuligheter (om du er dreven får du fort inn 40-50%-combos)

- Han har masser av tøffe setups med ublokkerbar low move, sweeps, mixups (low/mid/throw)

- d/f+2. UGH!! Ingen vil like å spise en slik. b+1 og f+1+2 (selv om den er juggle-ender) kan begge legge opp til varierte setups med eller uten vegg.

- En mer "daring" spiller kan i tillegg prøve seg med variasjoner av sveve-movesa hans, og da spesielt den nye lavtsvevende versjonen som, med et enkelt move, kan juggle 40% ut av ingenting, og er et bra overraskelsesmoment i en mindre hektisk kamp mellom turtlere.

- ff+4. Blant de raskeste teknikkene i spillet. Husker ikke antall frames i øyeblikket, men dette kneet kan bryte av nok til å frustrere en aggressiv Mishima.

++++++

Om han ikke regnes som top tier er han absolutt verdt en sjanse. I tillegg er han en av de mer komiske karakterene i rollen som "space ninja" :p
 
Jeg har øvd meg litt og funnet at Yoshimitsu er konge, jeg elsker b+[] , jeg må lære meg legend >.<.
 
Ja, tiden er inne for at jeg kanskje bør begynne å "fordype" meg i en (eller flere) av figurene i Tekken 5, så jeg ikke plager vettet av de jeg spiller mot med min mashing. Så lurer jeg på: Hva er det lurt å velge? Er noen bedre enn andre, eller er det ganske balansert? Har det mye å si hvem jeg velger? Jeg kommer sannsynligvis til å spille mest mot Nina, Christie, Yoshimitsu og Lee... har dere noen å anbefale da?
 
Opprinnelig skrevet av Klaymen@03.07.2005, 17.19
Ja, tiden er inne for at jeg kanskje bør begynne å "fordype" meg i en (eller flere) av figurene i Tekken 5, så jeg ikke plager vettet av de jeg spiller mot med min mashing. Så lurer jeg på: Hva er det lurt å velge? Er noen bedre enn andre, eller er det ganske balansert? Har det mye å si hvem jeg velger? Jeg kommer sannsynligvis til å spille mest mot Nina, Christie, Yoshimitsu og Lee... har dere noen å anbefale da?
238696​
Jeg synes det blir lettere å ta Jack'ene og Kuma/Panda, med raske folk, så jeg ville ikke ha valgt noen av de. Du har vel noen små favoritter? Øv deg på en som du liker å være, ikke tenk på at du bare skal bli god i den karakteren bare slik at du kan slå vennene dine lettere. Så hvis du liker en Jack så burde du ta en Jack ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
Ved første øyakast kan Steve og Nina (og muligens Feng) virke som spillets tre guder. Høyere opp i gradene har det ingenting å si hvem du bruker. Til slutt vil du se at alle karakterene har potensiale til å spilles "feigt" og powerhouse turtling +++. Alle kan gjøre skade, alle kan spille taktisk, men dette er selvfølgelig lettere med noen enn med andre.
Til slutt dreier det seg ikke om hvem du spiller, men hvordan du spiller.

Pyro: Du ville ikke valgt Jack eller Kuma? Aija.. Manges største feil er å undervurdere de "treige spillerne". Jack kan massakrere hvem som helst, og Kuma kan irritere en hver spiller (i følge egen erfaring, og jeg spiller både Kuma og Jack, og har også opplevd Jacks massakerevne selv (oX!!)).

Opprinnelig skrevet av Pyro
Øv deg på en som du liker å være, ikke tenk på at du bare skal bli god i den karakteren bare slik at du kan slå vennene dine lettere. Så hvis du liker en Jack så burde du ta en Jack
Helt enkelt genialt. Blås i alle som babler i vei mo "top tiers" o.l..

Opprinnelig skrevet av Noe NiloPilo sa en gang:
Tekken ligger i hjertet!!
La det være der ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.