Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@28.05.2004, 22.08
Skulle ikke heihatchi dø i tekken 5, noen sa det.
Usansett, jeg kjøper ikke Tekken5 hvis de ikke lager en bra story mode.
:ehm...: hvis jeg ikke tar helt feil så mener jeg at jeg har lest på tekken.net at han ikke er død

Kilik

Lokal moderator
PlayStation 2-based coin-op upgrade reported.

According to reports surfacing today, Namco will employ new hardware when it releases the arcade version of the hotly anticipated 3D battler Tekken 5.

It has been suggested that an upgraded version of the PlayStation 2-based System 246 board - dubbed System 258 - will be released with the game, which we are led to believe will incorporate more RAM and VRAM than the sturdy original.

Namco’s recent involvement in the arcade scene has been rather interesting to say the least. As one sector analyst pointed out to us today, “Namco is a rather dark horse at present. It’s worth remembering that it is part of the TriForce partnership, though nothing has yet been seen for the platform.”

As to why Namco involved itself with TriForce has yet to be seen, though the possible emergence of new PlayStation 2-based coin-operated technology makes the roll-out of Tekken 5 that little bit more interesting.

----------------------------------------------------------------
Så det er faktisk et helt nytt board de vil bruke, System 258, i stedet for System 246 (Tekken 4 og Soul Calibur II). Siden dette boardet vil være en del kraftigere enn PS2, må de kanskje nedgradere grafikken noe til PS2-versjonen.

Forresten rimelig rart at Namco aldri har brukt Triforce-boardet ennå...

EagleJin

Bear Necessity
Hmm.. Det var interessant, men nesten skuffende å lese. nedgrafikkering :)P) vil kanskje ta bort noe av det flere har sett fram til. Men vi har enda ikke sett ps2s grenser, og maskina har nok noen triks til i ermet. Bra å se at Namco ikke fryser seg fast til gamle vaner.

Men siden jeg ikke er arcadeekspert :)P) må jeg spørre:
Hva er the big deal med 246, 258, Tri-Force?

EagleJin

Bear Necessity
Dette fortjener et nytt innlegg:
Info om motor og character customization items

Spillet ser ut til å dra en helt annen vei enn det jeg først trodde, og det ser bedre ut enn det jeg først trodde også :D

Kan ikke annet enn å glede meg! Hvis T5 kommer til konsoll (les ps2)...

EagleJin

Bear Necessity
Å nei, eller vi vet jo ikke noe sikkert da, men nei!!! :ehm...: ser ikke så bra ut. Håper ikke alt blir føkka nå, ellers så klikker jeg!!

EagleJin

Bear Necessity
Den siden har vært oppe lenge, siden E3 faktisk, og inneholder så å si ingen info om spillet annet enn bilder av noen få karakterer (Raven, Asuka, Feng Wei, Craig, Jack og Julia). Ellers ingen andre interessante fakta om spillet. For info om T5 (og tekken generelt) er dette en av de beste siden å gå til.
:)

Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@30.05.2004, 14.04
Det var noe Raven antok etter eksplosjonen. Kan godt hende Heihachi klarte å komme seg litt unna Jacks, og slaåå dermed å bli sprengt i biter, og kan morfe til OgreHachi (eller noe slikt) senere.
med den eksplosjonen som man kan se høyt opp fra et fly, så vet ikke jeg om resten av jack'ene overlever også....

kan hende at gammern overlever men som en handicap, hvem ellers kunne ha startet T5??... :p

just my opinion...

EagleJin

Bear Necessity
Se og nyt. Concept av Ogre!:p

Er det nå vi virkelig har fått "bekreftet" at Ogre er med igjen, og i samme form som i T3? Får vi ikke OgreHachi? Følg med i morgen!

Jaja.. uansett hva svarene er ligger den japanske T5-siden et hakk foran den engelske. Kjiper'n...

î
Vil ha... Men må skynde meg før den stikker vekk fra salgslistene :p

Det blir bra, Oger er tilbake, kanksje Devel også? Men uansett, når tekken5 kommer, må vi her i Norge sette igang Nm i T5, det blir smuud! Samle samme alle :tommelopp: Akkurat som sist gang, men denne gangen skal jeg vinne :svette:

Tekken Official har lagt ut to char's til! Kazuya og King. Yay!

Og for de som er litt interessert i story'n, og på en eller annen måte mixer den med valg av characters, og som liker King, så kommer de sannsynligvis til å mislike Craig enda mer enn før (hvis de har gjort det). Den #¤%"#¤ har tatt maska til Armor King! En stor grunn for å mislike han enda mer enn før, og derav, ikke være snill mot han under kamp :D. Gjelder spesielt for King-brukere..

Noen som har lest Asuka's story? ..jeg har en anelse om hvem som sendte faren hennes til sykehuset, samt skada de andre studentene i dojoen. Grunnen blir sterkere i å med at det står at en Hong Kong politi-fyr kom over til Japan får å undersøke. Den fyren tror jeg er Lei, og at den personen som skada The Sensei (faren til Asuka) er Feng Wei.
Er hittil bare teori fra min side, men jeg synes den virker såpass logisk at det er slik det lar seg hende. Time will tell...

EagleJin

Bear Necessity
Enig, Red Hawk! Virker sansynlig ettersom Namco har presentert passe bra innvikla saker før :p. Men hvem skulle tro at Feng-Wei var så ond?

Enda fler karakterer fra T5 er nå avbildet på Tekken Official! Denne gangen var det Bryan og Yoshimitsu som ble lagt ut. Jeg må si Yoshi ser mer og mer freaka ut for hvert Tekkenspill som kommer, men det er en del av sjarmen med fyrn også.

Tekken Official

EagleJin

Bear Necessity
Hehe, ikke godt å si, men jeg synes han ligner på en demon fra Onimusha-serien... :p

Fant ut at Tekken 5 testversjon er satt ut enkelte steder i Japan:
Teststed for Tekken 5

Bilder av noe fra Tekken 5-systemet (step, ss, cd, standard costume, customized costume +)
HER

Yoshi ser enda tøffere ut nå enn før. De andre ser ikke akkurat ille ut de heller..

EagleJin

Bear Necessity
Kaz's ws+2 can be escaped like in TTT
112 motion has changed - kaz 112 has changed into two jabs into hook
kaz double uppercut is one motion
kaz hell sweep into body hit? ...and more motion changes

Steve's d+1 - gone

jin backward sway motion into law dragon tail move (new move)
parry still in

ill get more info as he lays em` down 

Edit:

From a thread at TZ :
TZ T5 rapport

kazuya's WS+2 can be retrieved like TTT
Feng is very powerful,his damage is less than kazuya,more than paul?
d+4 in Jin's that cheesy combo can be avoided.
WGF's power is back! it makes you fly on normal hit again!
Paul's just frame d+4,2,1+2 and f,f+2,1 do exist.
the status after being low parried seems a standing position
Kazuya and Jin can wave dash
Jin has a backward sway step like Paul's
WGF cannot be connected after F+4 on a ducking opponent?
Feng has a reversal throw and something similar with Paul's f,b+1

More Info:
There's a link to gamefaqs on that thread (too long link - gets "eaten" - check it out

Talks about Pauls, d+4:2:1+2, ff+2:1 - its still there

Jin can Wavedash. JFLS is alive. New Parry.

Kaz - hellsweeps to a left hook
Reports say kazuyas wgf launches on regular hit

lei has a new launcher

bryan has a new launcher
Dette begynner virkelig å se spennende ut! :D Gleder meg sykt til T5 goes konsoll.
Rapporterer mer senere..

*EDIT:
******SPOILER****** (siden spoilertag tar bort resten av innlegget...)
Final Boss:
a roboHeihachi...
known as mecha8/mecheihachi
**EDIT:
Her er siste nytt fra spillets testdager
YESS!! Yoshis b+1+4 kopierer ikke teknikk, men gjør skade i stedet :D

***EDIT:
Tekken 5 pick your character pic

More to come...

Ser helt synsykt bra ut, nå kan jeg nesten ikke vente lenger. Steve ser kul ut, det samme med nesten alle de andre, men jeg gleder meg mest til Law, har kommer til å klikke
---- Law ----
2 punches then f,f+3(new move) , kick can be delayed
dragon tail followed by Catapult Kick(new move)
d+4 in BT is a new low attack
and 2 elbow attacks from BT

ser bra ut, med dragon tail followed by catapult kick, det er smuuud det

Paul var rå. :kul:

Jeg antar NTSC-J-versjonen kommer ut et halvt år tidligere enn NTSC U/C og PAL-versjonen, så da må jeg nesten skaffe meg en NTSC-J-PS2. Ikke pokker om jeg skal vente et halvt år denne gangen...

Status
Stengt for ytterligere svar.