The Elder Scrolls IV: Oblivion

Så heldig du er :))

Mitt er ikke sendt ennå, så det spørs om det kommer før helga i det hele tatt :(

<strike>Hvor bestilte du fra?</strike>

EDIT: Hehe, never mind, så det nå.
 
Da var Oblivion i hus og jeg må si meg ganske fornøyd! Gikk litt dårligere enn jeg hadde trodd på maskinen min, men det er levbart. Kommer tilbake med mer info når jeg har kommet ut av dungeonen og har fått spilt litt mer.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men nå fikk jeg faktisk litt lyst på dette spillet selv. Aldri i verden om jeg vil spille det foran en PC-skjerm, men det er det heller ikke fare for med min maskin. Får se om jeg plukker med meg 360-versjonen etterhvert som jeg får litt penger å bruke av.
 
Da var jeg ute av dungeonen, tok litt lenger tid enn forventet og jeg hater å løpe rundt i dungeoner, men det var verdt det! Landskapet er sykt og spillet går tålelig glatt på min 2.8GHz med 1GB ram og GeForce 6600. Gled dere til dere får klørne i dette spillet! :D

Edit: Teh pain! Jeg skal til oslo i dag og får ikke spilt spillet igjen før på mandag. Så utrolig jævlig!
 
Jeg skal så %¤/(¤#%# ha dette i morra!:0

Håper den funker på laptopen min:
Tundra 1557R Pro - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD
> RW/15"/R9700 128MB

Kan noen bekrefte eller avkrefte?
 
Det funker nok, men det går nok ikke helt glatt. Men jeg tror det er spillbart!
 
er det mulig å stille ned på noe for å få det til å gå litt glattere da? :sukk: Ble ganske frustrert av Morrowind med en elendig pc tidligere skjønner du... Heh
 

Lodin

Der Waaaah
Hvis du setter grafikken på medium/low skulle det gå bra.

Selv er jeg overaska over hvor bra det egentlig kjører på maskina mi. I går uppa jeg oppløsninga til 800x600 og satte på noe av det grafiske snackset uten å merke noen nedgang i hastigheten. Kræsja bare en gang gjorde det og. I forhold til åssen Daggerfall og Morrowind var på launch er dette et under. Har sett litt bugs som fisker som svever over vannet og en dark elf som var paralysert (kan være at det skal være sånn) under en bro, men det er egentlig forventa. :ler:
Kartet burde ha en zoom funksjon for det er altfor nært til vanlig, men det er ikke noe stort problem siden den questen man fokuserer på vises på kompasset. Sikkert og digg at man kan reise automatisk mellom områder man allerede vet om bare ved å klikke på dem på kartet. Var sånn i Daggerfall og, men denne verdenen er en god del nydeligere så jeg kommer nok ikke til å bruke det med det første.
Skills-systemet virker spennende. I stedetfor at man bare slår sterkere med sverd får man nå nye angrep når man går oppover i blade-skillen. Det gjelder for alle skillsene så tidligere relativt ubruklige skills som Acrobatics blir nyttige fordi man får snacks som et dodge-move ved høyere level. Trur jeg kommer til å teste noen skills jeg aldri har brydd meg om før i et ES spill ved neste gjennomgang. ^_^
At de har slått sammen våpna til bare blade og blunt weapons (øks regnes som blunt) syns jeg gjør lite. Betyr bare at man ikke er låst til en type våpen så man kan trikse og mikse litt. Samme med at armor kun er light og heavy. At spyd er borte er heller ikke noe stress siden vi istedet har magiske staver. De funker i praksis som en laserkanon i et sci-fi spill i at du peker på noe og trykker, så kommer det ut en eller annen digg grafisk effekt og goblinene blir slengt veggimellom. =D
 
Det har ikke ankommet postkassa mi enda :holdkjeft:
Har bestilt fra gamezone, men kan vel ha noe med at jeg bor i stavanger, og at jeg bestilte Collectors Edition :svette:
Med 3,19ghz, 9800pro og 1gb ram så tror jeg nok at ting skal gå fint.
.. men igjen så er da problemet at det ikke har ankommet! <_<
huff...
Lodin ... være snill og si meg: hvor anderledes er kontrollene?
 

Lodin

Der Waaaah
Lodin ... være snill og si meg: hvor anderledes er kontrollene?
[/b]
De har forandra litt på nærkamp. Hvis man trykker kjapt flere ganger gjør man en serie med angrep. Hvis man holder knappen inne gjør man et hardere angrep og retningen på dette avhenger etter hvilken retning man beveger seg.
Staminaen er også forandra i at den ikke går ned mens man løper, kun når man hopper eller slår. Gjør at man slipper å stille seg opp å vile hele tiden.
I grunn ikke så mye annet nytt her så de som kan Morrowind kan dette.
 
Går ikke staminaen ned når du løper? Hmm, merkelig.. Men det kommer nok til å funke fett, som alle andre forandringer de har gjort. I Morrowind måtte man jo velge Long Blade og Short Blade hvis man ville være god med dem. Da tok det opp to plasser på enten Major eller Minor Attributes. (eller noe sånt, husker ikke helt hva det heter) Men i Oblivion går de to i samme kategori, Blade? Er ikke dette litt rart? Er det slik at hvis man er god med Blade, da er man god med både Long og Short Blade?

Og jeg liker natur. Natur er deilig. Derfor jeg liker Halo så godt, pga. det fine landskapet.
 
Long- og Shortblade burde vært separat...
Jaja... en slik forskjell gjør sikkert ikke så mye <_<
Selv om jeg fant ut at det lønnet seg heller å fobedre seg i long- enn i shortblade.

Så.. kan jo være at dem har hatt det i tankene.
 
Såå.. hvis du er god med Blade, da er man altså god med både Short og Long Blade? Dette er både bra og dårlig.

Hvordan går det å blande magi/stealth? Jeg vil ha en tyv som er god til å conjure frem vesener, går det bra?
 
Spørsmål!

Størrelsen på mapet. Er alt man kan se på kartet steder man kan da? er jo morrowind og mange andre land ved siden av det man får opp først. Leste jo at det var 9 store byer, men kan bare se 4 på det kartet i spillet. Dessuten virker den delen av kartet ganske lite forhold til jeg hadde antatt.

For å si det sånn, er det dette jeg kan boltre meg på:



eller



Står jo "full map not shown" på den øverste så..
[/b]

Kan man besøke morowind? :blunk: