The Elder Scrolls IV: Oblivion

Lodin

Der Waaaah
Vet ikke helt hvordan man levler jeg bare koser meg og spiller, og prøver å traine meg hele tiden, men det koster jo.[/b]
Du har sju major skills som blade, block og forskjellig magi. Du bygger opp de ved å bruke dem. Hver gang du treffer noen med det sverd går blade litt opp, hver gang du blokker et slag går block opp. Hver gang 10 av disse er gått opp går du opp en level.
Morrowind brukte og dette systemet, men ellers er det rimelig unikt i RPG verdenen.
 

K999

Keystone State Of Mind
Du har vel ikke anledning til å ramse opp noen plasser hvor det er Dungeons = gold?

Det ville vært supert! :D
 
Jeg må være tidenes nub. Trodde jeg endelig var på vei ut av tutorialen når en viss herremann ga meg en nøkkel, men porten jeg må igjennom er fremdeles barrikert fra den andre siden. Og jeg finner ingen vei ut, utenom en dead-end gang. Fint hvis noen kan sende meg en PM med hva jeg skal gjøre.
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg har blitt gladiotar nå :blunk:
Greit nok, men når jeg var ferdig å snakke så kom der opp i venstre hjønet: "You are over-encumbered"

Hvafaen betyr det, jeg kan ikke bevege meg, jeg står bare stille. :blunk:
 
Det betyr at du bærer mer enn din karakter klarer å bære. Du må kaste ut noen items. Det står anngitt hvor mye karakteren din kan bære under items-infoen.
 

Lodin

Der Waaaah
Du har vel ikke anledning til å ramse opp noen plasser hvor det er Dungeons = gold?

Det ville vært supert! :D
[/b]
Eneste jeg er sikker på i farta er en alvisk ruin sør for den digre broa ut av imp. city. Det er en diger statue langst bredden av sjøen. En port ned dit et eller annet sted der.
 

K999

Keystone State Of Mind
Haha, men jeg er ikke så intressert i å lese før jeg har spillt litt :D
Men ja takk Lodin, jeg fant en liten Imp dungeon ikke stor men jeg tjente rundt 100 gold.

Og Dodraugen2k, jeg fant ut at når jeg valgte utstyr så valgte jeg heavy isteden for light somk jeg måtte ha.
Men takk allikevel. :tommelopp:
 
Etter et par timer med spilling ar jeg bare en ting og si. Det er perfekt!

Er lvl 5 nå. har bare kosa meg litt med tieves guild osv. utforsket litt...skal prøve og stenge den første oblivion gaten nå!

Fy faen for et spill!
 
Er i level 2 selv ..
Synes at det er irriterende få fiender ute i verdenen. Og jeg rydder unna alle hulene for raskt.
Lite exp. å finne. Kan noen forresten peke meg i retningen av en eller annen stor hule, borg eller monster-rikt ste?

Ellers så begynner jeg å få en viss splintercell følelse til spillet.
Sniker og får stealthkill x3 med ca. 45 i marksman.
Vet ikke om det er litt for lett...
Men det tar seg nok opp.
 
Ok, da har jeg spilt litt. Det er ikke det store, men har vel bare ikke kommet skikkelig inni spillet enda. Skal starte en ny save, vil være tyv med marksman. Nå er jeg en Nord, egendefinert klasse som heter Knight. Eh.. må vel spille mer. :p
 

Lodin

Der Waaaah
Protip: Lag en save rett før slutten på den første dungeonen der man får spørsmål om man virkelig vil ha denne karakteren. Da kan man loade opp den når som helst og bare mige på hele tutorialen hvis man vil prøve en ny karakter.
 
Jeg har dette skjermkortet; NVIDIA GeForce3 Ti 200.
Er det for sucky til å kjøre spillet?
 
Hoho, har spilt det i et par timer nå, og befinner med i selveste Oblivion (nesten i toppen av tårnet, tror jeg), er level 1!

Foreløpig er spillet dritbra. Likte aldri morrowind fordi det var for wannabe-real, men dette har heldigvis tatt det til et nytt nivå, og det funker bare bra. Kampsystemet er digg BTW, hadde det bare ikke vært for at jeg alltid klarer trykke meg inn på den forbaskede menyen hele tiden, så hadde det vært supert.
 
Jeg har AMD 64 3200+ 2,2 GHz, 9800 pro og 1 GB DDR-ram. Har settings på middels (rimelig dårlig kvalitet på det meste og 800x600 i oppløsning) og allikevel synes jeg det hakker litt mye.

Uansett, jeg liker det nye kampsystemet, men synes for eksempel våpenbyttinga går litt tregt. Foreløpig synes jeg spillet er bittelitt kjedelig siden det hakker litt, og siden jeg er så sinnsykt svak, men det tar seg nok opp. Lærte å elske morrowind, så jeg bør klare å lære å elske dette også.
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg har nå spillt rundt 4-5 timer på characteren min, men tenker jeg begynner en ny nå snart, jeg valgte litt feil skills, men først må jeg sjekke om jeg ikke savet før der så du nevte Lodin.

Men jeg vil helst være en sterk fyr en warrior, jeg valgte mage nå så litt feil valg, får se i morgen når jeg skriver, hvor langt jeg har kommet med den nye.

Snakkes :D