The Legend Of Zelda: Twilight Princess

Bare jeg som holder meg borte fra nesten all info og media for å få den ferskeste og mest jomfruelige opplevelsen av spillet når det kommer?
[/b]
Har ikke følt med på dette spilet siden de aller første screensene kom, bare venter på at et dukker opp i butikkene.
 
Det hadde kanskje vært best å vente på spillet uten å se masse fra det på forhånd, ja. Men faen heller. Så sterk viljestyrke har jeg bare ikke. :ehm...:


Og mens vi er inne på saken: Ny film har dukket opp. Den er antageligvis fra E3 05, men den inneholder faktisk noen ting som jeg ikke har sett før. Musikken er utrolig fin, men tror dessverre ikke det er musikk fra spillet. Virker som det er noe de bare har lagt på i etterkant. Hunden er i hvert fall veldig søt. Måtte nesten felle en tåre da jeg så Link løpe rundt og leke med hunden. :flau:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og det klarer du på en eller annen måte å gjøre gjennom noen skarve videoklipp?
 
Nei?

Men å oppdage alt for første gang er en helt unik opplevelse. Jeg mener at jeg allerede har ødelagt den med min viten om at Link kan transformeres til en ulv osv. Å oppleve alt dette for første gang når man faktisk spiller spillet vil utvilsomt gi en mye bedre opplevelse. Er du ikke enig?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å si det sånn: jeg visste hvordan Wind Waker kom til å slutte før spillet ble laget, men det hadde lite å si for hvor artig jeg syntes det var å spille, gitt. Opplevelsen av spillet tilsvarer ikke opplevelsen av å se noen andre spille bruddstykker på tjue sekunder.
 
Tilsvarer ikke nei. Men jeg tror de fleste har kan si seg enig i at spillet er mer spennende for første gang om man ikke vet noe om det. Det er som å lese en bok. Dess mer du vet av innholdet, dess mindre spennende blir det å lese den. Det er bare logisk.
 
Jeg føler at jeg vet ganske lite om Twilight Princess. Av å se på bilder og filmklipp har jeg fått et lite innblikk i hvordan stemningen kommer til å være. Jeg vet også deler av den historien man får servert når man velger New Game og jeg har hørt ryktet om at Link kan bli om til en varulv. SPILLET ER ØDELAGT!!!!!!!!111||1|totrefir
 
Når man overdriver slik du gjør på slutten der, kan man ikke forvente at jeg skal komme med et nogenlunde seriøst svar. Hvor givende er det for meg å forklare noe når hva jeg sier blir mødt på en så seriøs måte? Jeg er sabla glad du ikke er en fredsmegler for FN.
Jeg har aldri sagt at spillet blir ødelagt, og jeg tror du skjønner at det heller ikke er en konsekvens av å få info om spillet. Jeg mener dog at å vite minst mulig om spillet helt klart vil gi den beste opplevelsen. Zelda-serien har alltid vært spill som gir spilleren a-ha-opplevelser når de oppfordrer til utforsking og oppdagelse.
Ta bildene man fikk servert av Ocarina of Time for mange år siden. Man kunne se en 3-dimensjonal Link stå med en spent bue mens han siktet på et spøkelse. Alle var forbløffet av synet. Tenk hvor mye større effekt det hadde hatt på spilleren om han fikk se det i aksjon, for første gang.
Du sier at du kun får en følelse av stemningen av å se disse videoene. Jeg mener allikevel at også den er noe man bør oppleve av spillet. Det bør selv få i oppgave å skape en stemning rundt deg. Omgivelsene, historien og handlingene i spillet skaper stemningen. Disse bør ikke bevitnes, men heller oppleves. Det er tross alt et INTERAKTIVT medie vi prater om.
 
Poenget mitt var at jeg ikke ødelegger så mye ved å se noen filmklipp, ihvertfall ikke «hele fundamentet i Zelda-spillene» ...

Jeg er forøvrig sabla glad for at du heller ikke er fredsmegler for FN, men det er ikke relevant til denne diskusjonen, er det vel?
 
Jo, det var sabla relevant. Det var et eksempel på hvor din manglende takt og tone kunne hatt større konsekvenser enn å hisse på deg meg. Å vise respekt for dem man debaterer med er ikke en u-ting.

Fundamentet i Zelda-spillene er i stor grad å utforske og oppdage, så om man allerede har oppdaget ting gjennom videoer, har man ødelagt noe av målet ja.
 
Sluttkommentaren min var bare for å gjøre poenget mitt klart ved å sette det på spissen. Beklager hvis jeg tråkket på noen tær, det var ikke meningen. Det er forøvrig ikke så ofte du viser respekt ovenfor de du diskuterer med heller. Kanskje du burde ta ditt eget råd til etteretning og legge fra deg den hovne holdningen?

Ja, fundamentet i Zelda-spillene er i veldig stor grad å utforske, men det jeg har sett av filmklipp har ikke avslørt noe særlig mye. Jeg har sett landsbyen og en stor slette, samt litt av en skog, jeg regner med at det er mer å utforske enn bare det, ganske mye mer.
 
Klart det er mer. Poenget mitt er at jeg vil se ALT for første gang når jeg spiller spillet. Det var alt. Ingenting å kverrulere over.

Min holdning har da vært grei her? Ergo var den ikke relevant til debatten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, siden Agahnim har ødelagt selve fundamentet til Zelda-spillene nå så er det jo uansett ingenting vi kan gjøre. :rulleøyne:
 
Min holdning har da vært grei her? Ergo var den ikke relevant til debatten.
[/b]
Holdningen din generelt sett ble relevant til denne diskusjonen når du, i denne diskusjonen, sa dette:
Å vise respekt for dem man debaterer med er ikke en u-ting.
[/b]
Menmen, la oss bare legge dette fra oss, det fører ingen vei ...
:kos:
 
Ingen dato du finner på nettet kan sies å være riktig enda. Når det kommer en offisiell dato vil det nok bli postet her fortere enn svint :)