[Multi] The Witcher 3: Heks, heksere, heksest

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Så, joda, preorders er fælt og sånn, men akkurat denne bør være en safe bet: The Witcher 3 forhåndsbestiller du for femti euro hos GOG, hvis det frister. Da får du med masse fjasete digitalt ekstrainnhold pluss verdikoder på GOG-sjappa siden vi stakkars nordboere har det så dyrt. Pluss at penga dine går rett til de som lager spillet, og at det er null og niks DRM av noe slag.

Og hvis du lurer på hvorfor jeg sier at dette er en rimelig safe bet så går det jo an å se på traileren:

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Blir mitt første Witcher-spill. Gleder meg!

(Hadde ikke gjort noe om de hadde sluppet en hel Trilogy-utgave på PS4)
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Witcher 1 kjører i av alle ting Neverwinter Nights 1-motoren. Bare det sier vel litt om hvor mye de polakkene jobba med det. Sånn sett er det vel også tvilsomt at de gidder bruke tid på å presse det inn på konsoller. Toern kan jeg derimot se for meg at de lager en HD-versjon av. Uansett spiller det ingen rolle om du ikke har spilla de forrige.

Noe annet GOG lanserte med den traileren var nyheten om at de lager sitt eget Steam, bare at man aldri trenger være online. Forsåvidt helt greit at de slipper no sånt for nedlastingsklienten deres suger og det er no herk å patche spilla. Man kan også fortsatt laste ned spill rett fra sida deres så sånn er det.

Cyberpunk sa de derimot ikke en dritt om. :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Witcher 1 kjører i av alle ting Neverwinter Nights 1-motoren. Bare det sier vel litt om hvor mye de polakkene jobba med det.
Enten så sier det at CDPR ikke jobba mye med det fordi spillmotoren allerede var ferdig (teksturer, modeller, omgivelser, manus, musikk og stemmeskuespill lager seg som kjent selv), eller så sier det at de jobba mye med det fordi det er en ganske tungt modda versjon av Aurora det er snakk om, så... ja, litt sier det.

Uansett så er min oppfatning at The Witcher 1 er knakelibrakbra når det gjelder plott, stemning og sånne ting, og kunne vært en del bedre når det gjelder slåssings. Heldigvis fikk de stell på det i The Witcher 2 (spesielt med Full Combat Rebalance-mod), uten at det viktigste ble noe dårligere.

Når det er sagt så får du begge de to forrige The Witcher-spillene på Mac, hvis noen føler behov for det.

Edit: Mekka egen tråd.
 
#5
Jeg kjøpte de to første Witcher spilla på Steam salg men det ble bare til at jeg prøvde det første i 10 min før jeg gikk lei :ehm: Men jeg har lest en eller annen plass at det er nesten bedre å hive seg på Witcher 2 og bare se story video fra det første spillet siden det hadde litt sliten spillmekanikk osv. Noen som kan bekrefte dette ?

Ser bare ikke for meg at jeg får tid til å fjerte meg gjennom Witcher 1 & 2 sånn egentlig.

Backlog :argh:
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#6
Røyk på en smell og forhåndsbestilte The Witcher 3. Takk for linken Hesten.
Jeg aldri spilt originalen, men The Witcher 2 er noe av det absolutt beste jeg noen gang har spilt. Elder Scrolls kan ta seg en bolle.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg likte originalen bedre enn toern. Men ja, kroppen er klar!
 
#8
Det ser jo veldig bra ut, forstår ikke helt hvorfor en forhåndsbestilling er å gå på en smell da men :p Oppfølgeren ble jo bedre mottatt enn det første så det kan jo bli veldig lovende
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
Begynte på Witcher 2 nå etter å ha sjekka tråden. Kjøpte også på Steamsalg for lenge siden men gikk lei i tutorialen. Hadde sikkert noe med at jeg også hadde begynt på Kingdom of Amalur for ikke lenge sida og det kasta deg mye fortere inn i RPG-inga. Er snart ferdig med prologuen i W2 nå og liker stort sett det jeg ser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Ingen skal kunne beskylde The Witcher 2 for å ha hastverk med å komme ordentlig i gang, eller for den saks skyld å gjøre en god jobb med å tilvenne nye spillere. Pre-patch kunne du risikere å starte spillet og nesten øyeblikkelig bli kasta inn i en greie hvor du hadde sånn cirka femten sekunder på å reagere før du ble grilla av en drage. Nå kommer den biten først etter at du har spilt de andre, men det er fremdeles litt krise at kampsystemet begynner som et mysterium pakka inn i en gåte (hint: Bruk Signs, og det som absolutt ville faen) og så bare blir så lett etterhvert at du skjærer gjennom det meste som smør. Men men, artig nok til at jeg tilgir. Det, pluss at The Witcher 2 starter nesten rett på et innzooma blinkskudd av jentetiss.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Så er det på tide å få et svar på det brennende spørsmålet: Kan PC-en din kjøre The Witcher 3? Og svaret er, hvis du har sørga for å opprettholde minstekravet for å kunne beholde medlemskortet i mesterrasen, seff herregud'a null stress.
Minimum System Requirements
  • Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz
  • AMD CPU Phenom II X4 940
  • Nvidia GPU GeForce GTX 660
  • AMD GPU Radeon HD 7870
  • RAM 6GB
  • OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
  • DirectX 11
  • HDD Space 40 GB
Recommended System Requirements
  • Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
  • AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
  • Nvidia GPU GeForce GTX 770
  • AMD GPU Radeon R9 290
  • RAM 8GB
  • OS 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
  • DirectX 11
  • HDD Space 40 GB
Nei, det er rimelig heavy saker det der egentlig. Jeg var litt onkel Skrue sist jeg kjøpte prosessor og ligger langt under anbefalt (ikke at jeg tror det spiller så veldig stor rolle), men resten er smult farvann med GTX 780 og 16GB RAM. Kan iallfall si at jeg gleder meg, open-world og græffiksa i Heksaren 2 tatt i betraktning.
 

Terje

mostly harmless
#13
Jeg er såvidt innafor med min gamle Phenom II X4 955 og GTX 670. Har tenkt en stund at det er på tide å skru sammen noe nytt snart likevel. Kan'ke kjøre Elite på full pupp i 1080p/60Hz med den heller, og det gnager jo litt.
 
#14
Har bestilt en i7-5930K og 16gb RAM for å supplementer mitt GTX 980. The Witcher 2 var det første spillet som gjorde at forrige PC-oppgradering føltes helt rettferdiggjort så håper dette får en lignende rolle :D

Ellers så føles det som at 2015 kan bli ett aldeles så lite deja vu. 2011 var et spill-år som var rett opp min gate da jeg er ganske glad i sverd og eventyr og utforsking og slikt. Witcher 2, Dark Souls, Zelda og Skyrim var alle spill som fylte disse kriteriene, men endte opp med å være helt vidt forskjellige opplevelser som komplimenterte hverandre overraskende bra. I 2015 får vi Witcher 3, Bloodborne (the real sequel to Dark Souls starts here) og trolig et nytt Zelda, så nå mangler vi bare en annonsering om at Bethesda har gjort det riktige valget og gitt Fallout 4 til Obsidian og at de har ett nytt ikke-online Elder Scrolls klart i 2015!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
:eng: Vi mangler også at From Software annonserer at PS4-eksklusiviteten på Bloodborne bare var en spøk og at det såklabbert også kommer til PC faktisk så er det porta til PS4 og ikke omvendt og. :(
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#16
Hakke du bursdag dagen etter meg a? Kan ønskerei en ps4 me blåddbårn da øtt.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Nå er spørsmålet om jeg gir faen og spillere på PS4 eller venter til sommern siden jeg oppgraderer litt da. Nåværende gampen gråter stille i et hjørne etter at specsa ble posta.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Hakke du bursdag dagen etter meg a? Kan ønskerei en ps4 me blåddbårn da øtt.
Greia er at jeg har nøyaktig null interesse av en PS4 utover Bloodborne. Tenker jeg satser på at jeg får låne en.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#19
Jeg har HD7850 og jeg ser at minimumskrava er HD7870. Alle andre krava er innafor?

Betyr det at jeg ikke får kjørt spillet?