[Multi] The Witcher 3: Heks, heksere, heksest

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Første jeg slo av for å si det sånn.

Edit: Siden AMD sin hårgreie heter TressFX, kunne jo The Witcher-versjonen blitt kalt TrissFX. Bare noe jeg kom på.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#62
Så langt har spillet kræsjet hardt tre ganger mens jeg har spilt ... eh ... det der kortspillet.


Annet enn det, så liker jeg dette ganske godt. Var aaaaaltfor trøtt og daff i går, så jeg gjør som jeg stort sett ender opp med å gjøre i denne typen spill ... dvs. jeg starter på nytt etter noen timer. Gjorde det i Dragon Age og, men her er den store forskjellen mellom de to spillene: Der sideoppdrag (ev. bare alt annet enn historieoppdrag) i DA for det meste føltes som ubrukelig fyllmasse, og en andre gjennomgang av alt det totalt unødvendige våset føltes som å traske gjennom en myr, så er ting litt mindre preget av "hei la oss fylle dette kartet med masse dritt for å lure folk til å tro at vi har innhold i dette spillet". Har tilgode å møte på et sideoppdrag som ikke har litt kjøtt på beina, og selvom det kanskje bare er en løpegutt-deal på bunnen, så er det i det minste bygd opp såpass at det ikke føles slik. Hvis spillet leverer sideoppdrag av samme kvalitet hele veien gjennom blir jeg imponert. Kanskje jeg faktisk kan gjøre dem uten å føle meg som en OCDust.

Gikk rett på nest høyeste vanskelighetsgrad og døde innen tredve sekunder i mitt aller, aller første møte med ghouls. Ble umiddelbart irritert over at spillet ikke gadd å lagre for meg etter alt pjattet, men jeg kunne såklart bare ikke vært ræva. Hadde rett og slett glemt hvor lite man kan drite seg ut før det straffer seg i disse spillene. Gikk litt bedre når jeg bare lot være å bli truffet. Protip: ikke bli truffet av noe. Kampdelen føles mye som i Witcher 2, muligens litt tonet ned for å ikke skremme vekk nye spillere. Det er ikke spektakulært bra, men det duger. Blir godt å få spilt det nye Batman-spillet for å få smake på et skikkelig bra kampsystem igjen i juni.

Ellers så føler jeg litt at jeg drukner i craftingmaterialer, diagrammer og diverse annet. Har ikke helt fått grepet om alt det der ennå. Det er ... litt overveldende?

Kort og godt er Witcher 3 akkurat det jeg håpet det skulle være. Var i utgangspunktet litt redd for at det ville ende opp med samme sandkassesykdommer som Dragon Age, men så langt virker det ikke sånn. Hjelper at figurene og historien i Witcher er sånn ca. hundre ganger mer interessant enn hva enn det var som skjedde i DA (full disclosure: har ikke fullført det ennå fordi meh).

Får komme meg ut av første området snart og trøkke videre.
 

Lodin

Der Waaaah
#63
Magic the Witchering kræsjer for folk på alle tre formater og folk ræger hardt. Det kræsja ikke for meg så jeg måtte sette meg ned å spille dritet.
Det eneste tipset jeg har hørt er at i første matchen med tutorial må man hele tida holde inne X/A/venstre museknapp når man legger ut kort og sånt. Om man trykker fort kræsjer det. :ehm:
 
#64
Apropo HairWorks, så har alle hårene 8xMSAA, dette betyr for oss GFX nerder at det krever mye, spesielt når 60000+ hårstrå skal ha det.
En fiks for dette er å gå til Rendring.ini fila, så finner du linjen som heter HairWorksAALevel=8, denne setter du til 2 eller 4 f eks. Sett fila til read only når du er ferdig.
Det burde hjelpe litt.


Uansett... denne spillen er definitivt GOTY for min del. Selv sideoppdragene føles bra.
 
#66
Leste tre minutter i går kveld, så leste jeg bakgrunnshistorien for W1/2. Så busset jeg til Ski fordi masteroppgave er no drit. Spillet er vel det DA:I burde vært.

Sideoppdragene er ganske fete så langt. Skjønner at folk ikke liker potiongreia, men jeg synes det er en bedre løsning enn å dra tilbake til camp hver jævla gang man vil ha refill. Og jeg synes de burde ha en funksjon for meditasjon uten at man bruker alkohol. Er også litt usikker på når jeg skal bruke decoctions over potions.. Kvaliteten på PS4 har jeg ikke noe å utsette på, men merk at jeg ikke har hatt datapc på over et år.

Er ferdig med første sone nå, er vel level fem(?) og skal starte med sideoppdrag i sone to. Crafta akkurat det(du vet, det du..) sølvsverdet og koser meg med det. 9/10 så langt.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
Ble ferdig med White Orchard i går kveld, avslutta med å renske kartet for spørsmålstegn. Jeg har lenge lengta etter et spill som gjenskaper nordisk natur på samme måte som Brothers og Vanishing of Ethan Carter, men som lar meg utforske over alt. Vel, wish granted. Det bygger også på systemene fra de forrige Witcher-spillene, men forbedrer dem i alle ledd sånn at opplevelsen blir smooth men egenartet. En enkel 10/10 dette her.
 
#69
Nope, bare les denne så går alt greit.

Ingen direkte spoilers, men betraktninger fra sone 1+2
Det slår meg at Geralt kunne løst alle problemene sine mye raskere hvis han hadde brukt kontaktlinser. [Autoritetsfigur] ser at Geralt er Witcher, krever usannsynlig mye arbeid for litt informasjon. Ikke at jeg klager, for oppdraget for Baronen er helt latterlig bra.
Alle burde for øvrig ta ekstraoppdrag for heksa.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#70
Har kjøpt og aldri klart å komme inn i både eneren og (heh) toeren, men Witcher 3 er sakene sine. Historien er på Mass Effect nivå, bare med dverger, alver og mer misogyny. Så blir nok å prøve toer'n igjen seinere, si. Bare Baron-historien er en moderne klassiker i fantasy-spillsammenheng.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Historien er på Mass Effect nivå, bare med dverger, alver og mer misogyny.
Dette er noe av det jeg liker godt med The Witcher; samfunnet er gjennomført dritt siden rasisme, korrupsjon, fremmedfrykt og kvinnemishandling er normen snarere enn unntaket og du stort sett kan velge om du vil være drittsekk selv eller prøve å utgjøre en forskjell. Geralt er allerede en outsider, så du kan rasjonalisere deg fram til at det er rett både å være kjip eller grei alt ettersom hva du foretrekker, istedenfor overtydelige og binære systemer som Paragon/Renegade-greiene i Mass Effect (for eksempel). Verdenen i The Witcher føles innmari genuin uten at det er forced, og det er et realt kunststykke. Hjelper sikkert at de har noen romaner å basere seg på, men det er verdt å være obs på at spillene er spin-offs og ikke tolkninger av den offisielle TW-kanonen. Og at han som skriver bøkene har sagt at spilla bare er fjaseri han driter langt i.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#74
Jeg var skuffa den første timen, men nå har jeg brukt over tjue (Steam juger på seg 29) og elsker det, så hold ut selv om det føles ut som noe du har sett før.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#75
Ut i fra det innlegget du skrev tidligere, så tror jeg vi to har hatt en helt lik opplevelse: Ikke helt klart å bli grepet av de to forgjengerne, men uansett funnet noe med dette som fenger. Jeg har lest veldig mye om det, og det høres i utgangspunktet ut som noe som passer meg perfekt. Jeg elsker velrealisert verdener alá Red Dead, BioShock, GTA, Skyrim, og dette ser ut til å falle inn under den kategorien. Jeg ble også veldig trigget av at Mass Effect ble namedroppet, da jeg forguder den serien.

Så da får vi se. Jeg er litt skeptisk til selve slåssingen, og jeg er heller ikke overbegeistret for den litt b-spill-aktige øst-europa-feelen jeg får av noen av screenshotene.
 

demake

Seksuelt godteri
#77
Ferdig med eksamen på fredag så da blir det heksing på lørdag.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#79
Er stuck på Songa Delta og er tidligst hjemme tirsdag. Da har jeg vært uten The Witcher 3 i over en uke.
Jeg har helt sjuke absitnenser allerede etter fire dager.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#80
Jeg møtte The Crones i går før jeg la meg (rundt halv fem :penga:). De der er noe av det mest motbydelige jeg har sett i et spill, både i utseende og oppførsel.

Alt av quester som har med han der baronen å gjøre er helt avsindig bra skrevet.