This is harsh. Evaluate me: Demon's Souls

#41
Da var det liv i denne tråden igjen ja. Har fullført spillet siden sist jeg spilte og må henge meg på Yeti og Jostein på at dette er noe av det beste shizzet som er blitt utgitt på gud/allah vet hvor lenge. Spillet (t)råkker deg midt i trynet hver gang det får sjansen, men hei hå hvor artig man har det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Kan si at jeg har spilt i rundt tretten timer og har drept hele en enkelt demon (gjett hvilken). Begynner å stusse på om jeg skal skaffe meg litt magi og så prøve på Tower Knight igjen. :p

Vil likevel ikke si at jeg har kasta bort de tretten timene, selv om jeg ikke akkurat har så mye å vise for det. Har dilla rundt i 1-2 og 2-1 og kommet til bossen i begge, kom farlig nære å drepe Tower Knight en gang, meeen det er lenge siden og jeg er blitt sterkere nå. Så, ja. Moro. ^^

En av de tingene jeg virkelig, virkelig liker, er at det er så mange smådetaljer du kan utforske. Brettene er som regel laget slik at det ikke er en lang rekke med korridorer og rom; det er steder som henger sammen og ting du gjør på ett sted kan påvirke noe et annet sted slik at du får nye snarveier og får flere veier å gå for å angripe fiendene dine. Og så liker jeg at det er så mange unike setpieces. Det er maks chill.
 
#43
Tiden brukt på dette spillet tikker nå mot 104 timer og jeg har kommet meg opp til level 178. Er i new game+, men kan egentlig gå til new game++ når jeg enn måtte ønske det. Jeg liker iallefall å tro det, selv om jeg vet at bossen i 1-4 kommer til å bli forferdelig å ta. For øyeblikket driver jeg å levler og ellers trasker jeg rundt i de forskjellige områdene på leting etter steiner til å oppgradere våpena mine. Jeg har bestemt meg for at et spill så bra som dette skal jeg ha platinum trophy på.

Min favorittbekledning er for øyeblikket:

Dark Silver Armor
Blueblood Sword
Dark Silver Shield
Lava Bow
Talisman of Beasts
Selvfølgelig Cling ring hvis jeg er i soul form
Ring of Acarice - Hvis jeg ikke jeg er i soul form
Eternal Warrior's ring :elsk:

Jeg kan skrive under på at spillet er mye vanskeligere når man spiller new game+ Bosser som jeg grusa i forrige runde, som f.eks Maneater, var et lite helvete denne gangen.

Der jeg farmer for souls nå får man forresten rundt 3000000 souls på en times tid;)

Tiden får jo vise om jeg kommer til å angre på at jeg kjøpte den asiatiske versjonen nå som den amerikanske kommer ut, men for øyeblikket bryr det meg ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Spilte en økt i går, og både Tower Knight og Armor Spider måtte bite i gresset, fuck yeah. :D

Har skaffa meg Flamethrower nå, og selv om den var litt nyttig mot Tower Knight går det fortsatt i melee. Bare jeg får tak i noen Clearstones blir det fett spyd på meg veit jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Vel, jeg aner ikke om noen fortsatt bryr seg, men dette her har stått nesten fast i PS3-en den siste uka. Tok Fool's Idol før helga og Flamelurker pluss Adjudicator i kveld. Ligger nå på over tredve timer spilt, og dette spillet her har fortsatt mye å gå på før det rykker ned til 9/10 for min del. Har fått tak i noen snasne våpen nå (Dragon Longsword +4 herjer skuta), og fikk tak i Leather Armor som jeg bytta ut med Plate Armor som jeg har brukt fra starten av. Litt lavere defense rating, men den økte bevegeligheten gjør det verdt det. Dessuten er skjoldet mitt så hardcore nå at jeg tåler rimelig tungt skyts uten at det blir kvelden uansett.

Enda en ting som gjør dette her til GOTY 2009 så langt: Det store taktiske spillerommet man har. Det skal så lite til for å skaffe seg nye muligheter i kamp, og man kommer langt selv om man bare slenger litt Souls i magi, for eksempel. Og det at alle våpen og magier har forskjellige karakteristikker som gjør at man må komme opp med nye taktikker. Kos.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#47
Akkurat nå får du bare importert det fra Asia. Kjøp den kinesiske eller koreanske versjonen, de har engelsk tekst i tillegg til engelsk tale (i motsetning til den japanske, som bare har japansk tekst og engelsk tale). Jeg kjøpte den kinesiske fra YesAsia; de har den koreanske til $62.99, eller den kinesiske til $66.99. Hvis du ikke gidder å bale med det der kan du vente til den amerikanske versjonen kommer (ryktene sier 6. oktober). Da får du med bok med bilder og tegninger fra spillet, pluss soundtrack (som er veldig bra, må det nevnes). De kommer også til å fikse på de mange, mange skrivefeilene og grammatiske pussighetene i den engelske teksten, uten at jeg synes det gjør noen ting nå.

Kan være verdt å nevne at det ennå ikke er annonsert noen europeisk versjon av spillet, så inntil videre er det greiest å importere hvis du ikke har lyst til å vente ett år til.

(Er forresten på 4-2 nå og fy fela det er vanskelig. Har dårlig med Magic Protection og jeg klarte å få Black World Tendency så det er tøffe tak. Fortsatt artig.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Er bare Soldier's Shield, men jeg har det på +7. Husker ikke def-prosenten mot Physical akkurat nå men den er over 90. Det er mest Stamina det står på nå. Og det at det ikke forsvarer spesielt fett mot magi, da. :p
 
#50
Gjorde ett ganske så dumt valg å låne bort spillet nå mens felles ferien har vært siden jeg ikke har hatt råd til det selv og lovt å låne det bort til en annen også..

Savner prøve 20 ganger å kommer forbi ett parti fyllt med "folk" for å få en digg følelse når det endelig går!
 
#51
Har nå spillt en stund og klart 1-1 uten veldig store problemer, dvs. tatt Phalanx, ikke dragene eller annet.


Er level 12 om jeg ikke husker feil, og prøver meg på 1-2. Synes det er ganske så vanskelig, og har ikke kommet meg til bossen engang (siste forsøk ble jeg drept av han siste blue knighten), har ikke noe mer healing stash så vil tro jeg vil slite veldig på bossen.

Har lest litt rundt på forum og folk anbefaler ta han når de er 20-25, vil det si at jeg bare bør spille 1-1 igjen og igjen til jeg er sterk nok?

Er det noe mer på 1-1 annet enn cling ring og thiefs ring jeg bør/kan få tak i nå?

Edit: Valge soldier og har ikke magi eller avstandsvåpen annet enn en råtten crossbow.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Du kan stikke til de andre verdenene også, og det er vel egentlig det greieste tipset. Spillet er ganske hardt i begynnelsen, men det løsner når du får tak i litt fet magi og sånt. Bossen på 3-1 (Tower of Latria) gir deg en fet avstandsmagi for sjelen du får, og den bossen er vel en av de letteste jeg har vært borti i spillet. Valgte Soldier jeg også, og det var ganske hardt en stund, men så fikk jeg tak i fete greier. Hvis du vil ha et tips til, så er det
et rasende fett sverd i 2-2, men bossen i 2-1 nærmest krever ranged så du burde vente litt med den.
 
#53
Ok, fant ut at jeg faktisk har masse moon grass, hadde det bare ikke som snarvei på d-paden lenger. Flaut.

Får vente til uka med å prøve igjen, siden de har bestemt seg for å gjøre spillet enda vanskeligere i halloween-helgen. 4 knights på slutten av broa i 1-2 (to av dem røde, vet ikke om de er vanskeligere av den grunn) blir litt for mye.
 
#54
Jeg vet ikke hvor mye jeg liker dette spillet lengre. Jeg trenger en pure bladestone for å få platinum og jeg må ha gått opp i nærheten av 80 levler bare på ruta jeg leter etter den.

Jeg fant akkuratt ut at det er en 0,5% sjans for at den aktuelle demonen mister denne steinen.


:penga:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#55
Bare å drepe den aktuelle demonen 200 ganger i gjennomsnitt altså? Windforce og Zod Rune er det som slår meg nå, det er til å grine av. Verre er det at jeg faktisk har funnet en Windforce.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#56
Faen altså. Nå har jeg også begynt å spille det. Og jeg hater det. Hater det faktum at det stjeler min tid. Hater det faktum at det spillet nekter å la meg gjøre andre ting. FAEN! har blåst av 12 timer på litt under en uke. snufs. faen. Elsker det spillet.
 
#57

Noen har funnet en måte å komme seg til level 712 uten å måtte vie livet sitt til spillet.

Sånn ellers er jeg nå i level 231 og det er fortsatt ingen pure bladestone i siktet....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Awesome, grattis. Hvor lang tid har du brukt? Hvilken figur starta du med?
 
#60
Jo takk du. :D Nå er det plankekjøring inn mot platinumtrofeet, og jeg kan nyte spillet i all sin prakt uten å måtte tenkte på dumme steiner. Jeg har spilt i nærmere 123 timer, og det skal sies at jeg ikke akkuratt har forta meg. Hvor lenge jeg har brukt på å finne pure bladestone aner jeg ikke, men jeg tror ikke det er usansynlig at jeg har gått opp over 100 levler i jakten på den. Så når de først har en stein som er så vanskelig å få tak i så er det jo fint at det er på det beste stedet til levling. Som er hvis noen lurte.

Nå er det lenge siden jeg har prøvd meg mot en boss, så det skal bli spennende å se hvor mye utslag alle levlene har gjort.

Eneste som er stress nå er å få skaffa meg pure white character tendency slik at jeg kan få friend's ring, bare for å måtte stresse meg helt tilbake til pure black character tendency slik at jeg kan få foe's ring...