This is harsh. Evaluate me: Demon's Souls

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Har egentlig ikke skjønt hvordan du mekker character tendency, er det bare å drepe black phantoms for å bli hvit og å spille som black phantom for å bli svart?
 
#62
Du går mot hvit for å drepe følgende black phantoms:

- Executioner Miralda
- Scirvir the Wanderer
- Lord Rydyell
- Satsuki
- Selen Vinland
- Beseirer old monk online
- Beseirer noen som bryter seg inn i verdenen din

Dersom du vinner på "feige" måter, det vil si bruker soul sucker, dytter de ned stup eller bruker kun poison/death cloud forrandrer ikke character tendency seg.

Den går mot svart dersom du:

- Bryter deg inn i en annens verden og dreper fyren.
- Dreper en uskyldig NPC

Black character tendency er 100 % ubrukelig, bortsett fra at det er eneste måten du kan møte Mephistopheles og få den onde side questen som gir deg Foe's ring.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Du kan jo ty til Videogamesplus, hvor du får herligheten for rundt søtti canadiske dollaz pluss frakt. Ellers er det bare å ture rundt på amerikanske nettbutikker og se hva du finner.
 
#65
Jeg kjøpte dette i går. Har ikke startet det enda, men med tanke på at dere solgte meg en PS3 på ryggen av Demon's Souls bør det helst være innmari bra.

PS3 slim + Uncharted 2 + Demon's Souls = 460 dollar = 2600 kroner. Fint å shoppe spill her borte. :)
 
#67
Det er ihvertfall utrolig mye lettere starte spillet som royalty fremforl soldier. Startet ny char i dag og cruiset igjennom 1-1 med soul arrow.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#68
royalty har også "fordelen" at den er i soul level 1 til å begynne med så det er lettere å fikse på stats og slikt. jeg er tyv selv. liker tyven.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#69
Lukte-Maria er også tyv! (jeg har bare såvidt starta)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
Den store fordelen med Soldier er jo rustningen du starter med. Tar timevis før du finner noe som kan erstatte den (eneste jeg har funnet som er en stor forbedring er Brushwood, som jeg ennå er altfor svak til å kunne bruke). Uansett så er dette ett av de virkelig fete elementene i Demon's Souls, nettopp det at du kan bygge opp figuren din akkurat slik du vil. Melee + magi er mitt anti-dop. :cool:
 
#71
Jeg gjør stor suksess med Dark Silver Armor kombinert med ring of great strength. Vi snakker her at du har tung rustning, men løper rundt som om du har joggebukser på. Ellers har jeg en ganske høy luck level noe som gjør at Blueblood sword gjør alvorlig skade.
 
#74
Har fått spilt det såvidt nå. Spilt igjennom tutorialen og starta på første verden. Noen må forklare meg hva soul level er, hva demon-sjelene man får fra monsterne gjør, og ikke minst hva alle de forskjellige rare symbolene på våpen-statsa betyr. Som sagt, såvidt spilt det litt, og ikke nok til å komme med noe kritikk ennå utenom at det virker som veldig interssante greier hittil, og jeg gleder meg til å fortsette. :)
 
#75
Soul level er levelen du er. Enkelt og greit. For hver av statsene du øker med ett soul point går du opp en soul level. Maks per stat er 99 og du har åtte forskjellige stats, noe som betyr at maks soul level ville vært 792 hadde det ikke vært for at du har 80 soul points i level 1. Det vil si at maks soul level er 712.

Med demon sjelene levler du opp og betaler for ting. Det vil si at det er både exp og penger. Det er ingen måte man kan lagre disse sjelene på, så dem er det bare å bruke. En advarsel. Sjelene til bossene er unike. Det vil si at de er de eneste sjelene du kan bruke til å kjøpe enkelte mirakler, magier og oppgraderinger til enkelte våpen. De skal som regel IKKE brukes til leveling. Disse kan du spare på til du trenger dem, så det er ikke noe problem.

Angående symbolene så er de ganske omfattende å forklare, spesielt uten bilder av dem, så jeg anbefaler deg å ta en titt på den spoilerfrie delen av denne siden:
http://demonssouls.wikidot.com

Der er det også en oversikt over hvilke boss sjeler som oppgraderer hva.

Kos deg med dette fantastiske spillet.
 
#76
Ok, takk for det.

Men hvordan bruker jeg soulene som EXP da? Jeg har nå ca 8000 og aner ikke hvordan jeg skal bruke dem utenom som valuta til merchantene
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
Snakk med Maiden in Black, hun berta kledd i - riktig - svart som loffer rundt i Nexus og har med seg en lang fyrstikk. Hun holder seg alltid innenfor eller like utenfor den store hallen i første etasje, så stikk dit.
 
#78
Så jeg må altså enten gjøre meg ferdig med verdenen, eller gå tilbake til starten av verdenen for å benytte demonsjelene? Såvidt jeg har skjønt er det de eneste måtene å komme tilbake til nexusen med sjelene man har samlet i behold.