This is harsh. Evaluate me: Demon's Souls

Visst kan jeg det.

Multiplayeren går ut ut på at du ser de andre spillerne som white, blue og black phantoms. De hvite har ingenting med deg å gjøre. Det er rett og slett andre som spiller på samme sted som deg. Black phantoms er spillere som trengt seg inn i din verden og har kommet for å drepe deg. De blå er på ditt lag. Du kan ha med deg to blå phantoms om gangen, men du kan bare summone folk til verdener der du ikke allerede har beseiret bossen. Det kan være ganske greit å ha med seg av og til, spesielt når black phantoms invandere og på enkelte krevende bosser.

Sånn utenom at det er morsomt er det ikke allverden man får ut av det. Dersom man dreper black phantoms går character tendency mot hvit, og motsatt dersom du er black phantom og dreper andre spillere.

Om du spiller offline, slik jeg hovedsaklig gjorde, er du helt ensom og alene i verden, og du kan fokusere på fiendene på banen uten å måtte tenke på alt det andre. Sånn i ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke spilte mer online, for i min level er det tydligvis ingen som vil spille multiplayer.

Spillet blir forresten ikke skikkelig vanskelig før i new game+, så da vet du det. Når du først knekker koden for hvordan man skal spille Demon's souls så går det ganske greit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
- Hvis du er i Soul Form (dvs. du har dødd eller brukt en sjel uten å gjenoppstå) kan du joine andre spillere og hjelpe dem med å denge bosser, som en slags coop-modus.
- Alternativt kan du i Soul Form også bryte deg inn i andre spilleres spill, som et Black Phantom. Da er målet å drepe den andre spilleren.
- Hvis du ikke er i Soul Form (dvs. at du har gjenoppstått uten å dø etterpå, eller brukt en Stone of Ephemeral Eyezzzz) så kan du bruke Stone of Summoning til å invitere folk. Alternativt kan du risikere å bli invadert hvis du spiller online. Høres kanskje kjipt ut, men jeg sverger: Å bli stalka av et Black Phantom er Så. Jævla. Spennende.

Edit: Jaaaada bare kamufler posten din så jeg ikke ser den du Jostein, kult det lizm. :p
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Sliter grisemye, og jeg har nettopp begynt. Ikke blitt så sint siden Guilt Gear på PS1, men klarer virkelig ikke å la være å kjenne at jeg elsker spillet.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hmm. Jeg hadde litt samme forholdet til dette spillet som med Ikaruga. Aldri i noen spill har jeg blitt så lite sint for å dø. Jeg blir ikke sint i slike spill hvor det kun er din egen feil at du dør. Jeg blir sint i spill hvor sagat og m. bison jukser for å drepe deg. FFFff. Jævla sagat og m bison.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du mener du ikke har lært deg match-upsa.

Jeg trenger forøvrig å legge mer tid i Demon's Souls, men det virker så... tungt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Beste filmen. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvilken film?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Den filmen, du vet. Den som Jostein posta et klipp fra. Du vet, den der Léon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja for jeg går og husker på alle minneverdige scener fra en film jeg så for ti år siden.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Neimen hei dere, nå kommer det til europa og anmeldelser deretter. VG ruller femmer og DB sin kommer til onsdag (jeg hadde ikke tid, men fortsatt!).

Og jo, alle kjøper det som ikke har allerede.
 
Jeg synes folk hauser opp hvor vanskelig dette spillet er. Gidd å bruke litt tid på å knekke koden til spillet i stedet for å leke Kratos og løpe på med krigsrop og et sverd i hver hånd så går det bra. Det er absolutt et utfordrende spill, men langt fra så sinnsykt ubarmhjertelig vanskelig som alle anmelderene der ute skal ha det til.
 
Enig med Jostein. Om jeg ikke tar helt feil trakk Kotaku for at det var for vanskelig. Casual spillnyhetsside confirmed.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
8 måneder før europeisk release, du kan med god samvittighet twitre den på nytt. Gjør det, verden trenger å vite!