This is harsh. Evaluate me: Demon's Souls

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Tenkte også det var "flest souls", men det er en egen kategori for dem.
 
#22
Jeg tror uniter of the world er når du har runda spillet. Det er jo en world uniter's trophy. Beskrivelsen er Old Beast put to sleep & world united.

Jeg satt mongoen fra 2-2 på vent, og gikk løs på 3-1. Elsker stemningen der. Fant Freke, men har ikke funnet noen nøkkel til cella hans ennå.
 
#23
Freke er reddet og winged spear har blitt til scraping gear. Har dog hatt en del hjelp. Romkameraten min digger spillet og sitter på som "kartleser" på wikisiden. Artig når de uten kontrollen blir engasjert.
 
#24
Ja det er kult. Dette er et spill som det nesten er like spennende å se på som å spille selv :p

Ellers tror jeg at jeg begynner å få kontroll på dette spillet nå. :)

Jeg har kommet meg til level 48, fått min første sølvtrophy (dragon god), og tilsammen med red dragon har jeg slått sju bosser. Freke, Biorr og Yuria er trygge, og jeg har reddet Ostrava tilsammen tre ganger. Åsså fikk jeg ordna meg en lava bow for bare noen minutter siden:D

Prøver å lese så lite som mulig på wikisiden, bortsett fra ting som har med upgrades å gjøre, men er glad for at jeg tilfeldigvis fikk med meg hemmeligheten til
Yurt
siden jeg skal snart ferdes på de kantene av verden. Den hadde vært sur. Enkelt å greit.

Ellers fikk jeg grisedeng av bossen på 1-3. GRISEDENG

NukleuZ: Takk for tipset med Purple Flame shield mot Flamelurker. Det gikk som en drøm.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Mens jeg på min side fortsatt sliter med Tower Knight. Godt mulig jeg bare suger, altså. :(
 
#26
Tower Knight kan være veldig vanskelig eller veldig lett avhengig av taktikken du velger.

Her er den lette og noe kjedelige taktikken:

Først og fremst, skaff deg magien soul arrow. Når du kommer til bossen er selvfølgelig førsteprioriteten å ta kællene armbrøst. Etter det holder du deg der oppe. Finn hvor du kan stå for å få lock on, samtidig som at han ikke kan treffe deg med range angrepet sitt. Så er det bare å bombandere kællen med soul arrow. Han går ned på noen få minutter. Jeg hadde så lite mp når jeg gjorde dette at jeg måtte ta en del liv av han med meleeangrep også, men det er jo bare å kjøpe noe fresh spice så er ikke det noe problem.

Med den vanskelige taktikken synes jeg nok at tower knight har vært den vanskeligste bossen så langt utenom flamelurker. Dvs, flamelurker blir pysete når du får purple flame shield.

4-1 gav meg forresten den "oh crap" følelsen jeg fikk når jeg gikk ut på brua på 1-2 første gang... Leste at starten på 4-2 er en fin plass for å samle sjeler, men det skal bli hardt å komme dit. Det er fiender her som får den demonen med røde øyne i 1-1 til å virke som en pusekatt. Synes jeg i allefall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Som tidligere nevnt, her går det i melee hele veien. Har en armbrøst, men øøøh. På vanlige fiender tror jeg den gjør 1 skade forfra. :p Fant ut at jeg klarer meg ganske bra så lenge han ikke begynner å daske meg med skjoldet, da er det oneshot.

Sånn ellers, har et lite spørsmål:
Har hørt noen rykter om at Ostrava skal dukke opp på flere brett i Boletaria Palace... når han ikke dukka opp i 1-2, betyr det at han har tatt kvelden og at jeg ikke får møtt ham noen flere ganger?
 
#28
Da må jeg spørre et dumt spørsmål. Du vet hvor du skal finne han? Du skal kunne snakke med han igjennom gitteret helt til venstre i rommet med alle de små slimdemonene i starten av 1-2. Hvis han ikke var der er det veldig rart. Han flytter nemlig ikke på seg før du har drept fiendene i gangen bak han. Ironisk nok trodde jeg ikke han kunne dø i 1-1 og 1-2 før etter at du har redda han. Det skal også mye til for at han dør på de to banene siden gutten har masse liv. Så hvis han faktisk er borte høres det ut som en bug...

Edit til Yeti: Du kommer ikke til å angre dersom du lærer deg litt magi.
 
#29
Tower Knight er ganske lett om man holder vekten sin nede. Drit i all armor som tynger deg ned. Aldri lock-on på han da det er lett å føre seg selv inn under skjoldet hans når man prøver å vike unna. Hold deg bak han til en hver tid og sprint når du ser skjoldangrepet kommer. Smekk han bak i beina til han faller(ikke få han oppå deg, detter rett bakover) så går man for hodet. Repeat og han er død.

Forøvrig er jeg på level 40 nå og Dragon God er check mate. Lavabow er i boks.
 
#30
Meld meg interessert i Demon's soul, men er litt usikker på om jeg gidder å importe. Er det noen som vet om det er annonsert en PAL-lansering? Har bare sett at det er annonsert til NTSC.

Er det forresten riktig å benytte PAL og NTSC, eller er det utdaterte begrep? Finner ikke PAL-merket på noen av spilla mine.
 
#31
Jeg dreit meg akkuratt skikkelig ut.

Jeg er på 1-4 og tenkte jeg skulle gjøre en ende på de flygende dragene.
Så av en eller annen merkelig grunn kommer Biorr for å hjelpe meg. Han har da sverd og skal prøve å ta denne dragen som er 50 meter oppe i lufta. Jeg skyter piler og magi, men det viser seg at jeg ikke hadde nok mp og piler til å ta dragen. Så dauer jaggu Biorr, og mister det jeg nå fant ut på wiki er brushwood rustningen. Jeg prøver å få tak i rustningen hans, men blir plutselig grilla av dragen. Så. Mistet tusenvis av sjeler. Mista en av de beste, om ikke den beste rustningen i spillet, og dragen lever forsatt...

Dens: Det er ikke kommet noen melding om europeisk release. Jeg bestilte spillet på ebay, og fikk det på litt over en uke.
 
#32
Jeg mener du får brushwood på en annen måte også :S
Men hvis ikke så har du New Game+ :p

Går i kun Black Leather. Stealth magiker kan du vel kalle meg nå.
Fikk endelig snikt til meg Crescent Falchion +1, så har litt MP regain. (Har fragrant ring også men bruker thiefs og cling). Driver å sliter med hu derre
usynlige black phantom på 3'ern. Hu er usynlig helt til jeg kommer i range og hu skyter på meg hele veien. Ganske udigg ettersom jeg ikke har puttet ETT ENESTE poeng i vitality enda.
 
#33
Biorr took one for the team under 1.3 bossen. Som takk tok jeg alt utstyret hans. Rustningen gjør deg totalt immobil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Og derfor slenger du poeng i Strength og Endurance. Planen min er å bli en vandrende tank. :p
 
#35
Jeg mener du får brushwood på en annen måte også :S
Men hvis ikke så har du New Game+ :p

Går i kun Black Leather. Stealth magiker kan du vel kalle meg nå.
Fikk endelig snikt til meg Crescent Falchion +1, så har litt MP regain. (Har fragrant ring også men bruker thiefs og cling). Driver å sliter med hu derre
usynlige black phantom på 3'ern. Hu er usynlig helt til jeg kommer i range og hu skyter på meg hele veien. Ganske udigg ettersom jeg ikke har puttet ETT ENESTE poeng i vitality enda.

Hva i alle dager fikk deg til å ikke legge noen poeng i vitality?

Jeg har svært balanserte stats, men med noen ekstra poeng på strength og endurance. Det fungerer veldig bra. Nærmer meg level 70 nå.

Kan forresten nevne at bossene på 3-1 og 4-1 er så enkle at man nesten kan ta dem i blinde.
:(
 
#36
Vel... Jeg har brukt en god del "souls" på magic statsa og for å bruke våpen. Så har jeg ikke heeeelt orket og farmet i det siste når jeg har spilt.
 
#37
Men når man skal farme, før man får soulsucker vel og merke, er 4-2 plassen å gjøre det. Dere kan lese alt om det på farming delen på wiki. Jeg skaffa meg nå 170000 sjeler på en halvtime!

En ting. Sjekk om reaperen er død før du hopper ned. Kan virke dumt å si, men når du har løpt ruten noen runder blir det rutine, og man kan lett glemme slike vitale ting. Plutselig døde ikke kællen av to piler, og han oneshotta meg når jeg var i level 71. Ikke en kæll for meleespillere med andre ord. Angrepet han oneshotta meg med var av typen range forresten.
 
#38
Da har jeg runda herligheten. Jeg er nå i level 94 og har så vidt starta new game+.

Så hva har jeg å si nå som jeg har brukt nesten 60 timer på spillet? Vel. Først og fremst så er vanskeligheten alle snakker om oppskrytt. Jeg sleit på noen bosser, da spesielt bossen på 1-4, men alt i alt var det slettes ikke så ille. Noen av bossene var også latterlig enkle å ta.
Blandt dem er desverre siste boss som ikke en gang klarte å skade meg. Når siste boss er så enkel er det rett og slett litt trist.
Dette med den oppskrytte vanskelighetsgraden er egentlig det eneste som har vært litt skuffende med spillet. Det skal sies at ut fra det lille jeg har prøvd på new game+ så virker det som at fiendene har fått seg et kraftig boost. Til og med de enkleste fiendene på 1-1 gjør merkbar skade. Så alt tyder på at andre gjennomgang av spillet blir mer utfordrende, selv om jeg nesten er i level 100.

Utenom dette gjelder alt jeg har sagt tidligere. Dette spillet er awesome. I min bok en av de beste spilla som er lagd, og lett det beste jeg har spilt innenfor sjangeren.

Nå gleder jeg meg til å pusle litt med white/black world/character tendency.:)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Har ikke kilde, men jeg leste på wikien at Atlus har sagt at US-utgaven av Demon's Souls vil være knytta opp til andre servere enn den asiatiske utgaven. Ingen nettspilling på tvers av regioner, med andre ord, og hvis jeg tipper rett betyr det også at savefiler ikke blir kompatible. Meh. <_<

Edit: Se der ja, sto annonsert i bloggen også. Jaja.
Edit2: Dere som ikke har skaffa spillet fra Asia men synes det høres moro ut med et barskt action-rollespill kan gjøre betydelig dummere ting enn å kjøpe dette fra USA. Jeg spiller det fortsatt selv om jeg ikke skriver så mye om det (liker å finne ut av ting selv), og dette her er et sånt spill jeg kunne finne på å gi 10/10. Så bra er det. ^^