Såklart! De aller fleste spillutviklere har enten fått beskjed fra toppen om å holde kjeft, eller ignorerer alt totalt, som de burde. Men det er en uting at det skal storme på sosial media hver gang det kommer ut filmer, spill eller bøker med litt kontroversielt innhold, eller enda verre; at ting blir tatt ut av kontekst, som når Kotaku skriver om hvor fælt Barbara Gordon blir behandlet i Arkham Knight uten å ha fullført hele storyen, eller denne Fire Emblem-greia, hvor flere sider rapporterer om saken ved å bruke én Tumblr-post og hverandre som kilder. Det gjelder å hoppe fortest mulig på outrage-toget for å få de klikkene. Denne ukulturen er ikke bare noe GG er imot, det er noe de fleste er tror jeg.
Etikktoget har slakket ned på farta, fordi alle spillsidene nå har adoptert GG sine policyer. Utleveringer av potensielle interessekonflikter er nå standard (med enkelte unntak, noe vaktbikkjene med mest fritid fort finner ut). Det har og blitt laget en nettside som holder oversikt over uetiske spilljournalister, DeepFreeze.it Herr Innholdt har enda ingen oppføring her. Jeg synes noen av tingene som regnes som 'strikes' er litt smålige, men husk på at slike sider finnes både for lærere og fastleger i Norge.
Hvorfor ikke bare ignorere alt? Vel, jeg ignorerer det meste. Det skjer så mye ting som jeg kunne skrevet om her som jeg ikke orker, fordi det bare blir mas og drama. Men jeg vil ikke la usannheter bli stående som siste ord når det finner faktiske beviser for det motsatte.
Og ikke anta at jeg er sint.
Jeg respekterer alles meninger, men skulle ønske dere var mer klare på hva de var.
Etikktoget har slakket ned på farta, fordi alle spillsidene nå har adoptert GG sine policyer. Utleveringer av potensielle interessekonflikter er nå standard (med enkelte unntak, noe vaktbikkjene med mest fritid fort finner ut). Det har og blitt laget en nettside som holder oversikt over uetiske spilljournalister, DeepFreeze.it Herr Innholdt har enda ingen oppføring her. Jeg synes noen av tingene som regnes som 'strikes' er litt smålige, men husk på at slike sider finnes både for lærere og fastleger i Norge.
Hvorfor ikke bare ignorere alt? Vel, jeg ignorerer det meste. Det skjer så mye ting som jeg kunne skrevet om her som jeg ikke orker, fordi det bare blir mas og drama. Men jeg vil ikke la usannheter bli stående som siste ord når det finner faktiske beviser for det motsatte.
Og ikke anta at jeg er sint.