Tråden hvor de som gidder diskuterer #gamergate i ro og mak

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det tror ikke jeg heller. Men det er min personlige filosofi, og ikke noe jeg forventer andre skal følge. Leigh Alexander sine ethics går slik:

Se på User Scoren. Twisten er at begge disse er SJW-spill, men det ene er et mer tradisjonelt spill, mens kritikken mot Gone Home er at det såvidt er et spill (obs: jeg har ikke spilt det). Likevel, 10/10 fra Polygon og Game of the Year. Bare et eksempel på hvordan eliten prøver å pushe noe som menigmann ikke er interessert i eller liker. Nå for tida virker det som de pusher Life is Strange ekstra hardt.

Dette med representasjon er noe som vil balansere seg ut etterhvert tror jeg. Oscar-akademiet får mye pes fordi de som nominerer og stemmer er gamle hvite menn. Dette er fordi akademiet består av folk som jobber og har jobbet i filmindustrien, og industrien tradisjonelt har vært hvite menn. Men ting bedrer seg! En meksikaner fikk noen av de gjeveste prisene på utdelinga! Fordi hans film var best.

Når kvinner og minoriteter skal skrives av folk som ikke er kvinner og minoriteter blir resultater deretter. Forfatteren av Dying Light skrev at han jobbet veldig hardt for å skrive sterke kvinner inn i spillet, men feilet visst hardt. Sitat, "Stop “positively representing women through strong female characters”. Start writing people." Absolutt enig. Amy Hennig sier at hun som hovedregel skriver Uncharted-figurene som kjønnsløse, det er jo en måte å gjøre det på.
Det er din personlige filosofi, men ikke noe du forventer at andre skal følge? Du mener altså at ingen skal forfordeles, alle skal behandles fullstendig likt? Det er jeg som sagt uenig i, ikke prinsippielt, men i saker som dette, ja. Jeg synes at likhet skal være grunnprinsippet, mens noen utsatte grupper samtidig trenger støtte. Men jeg synes det er legitimt å være uenig, så lenge det argumenteres, og ikke kun ad hominem i enkeltsaker. Det er nok for eksempel riktig at fordeler til minoriteter fort kan bli en frihetsberøvelse (f.eks. berøvelse av den individuelle identitet til fordel for en påtvunget, eksotisk gruppeidentitet), eller urettferdig i forhold til andre grupper, osv.

Om jeg forstår denne saken riktig, så er det det som skiller anti-GG og GG? Når man kutter bort all bullshitten. At den ene gruppen ønsker fullstendig likhet og rettferdighet, den andre mener at noen grupper må aktivt støttes.

Oscar-akademiet er vel et prakteksempel på at maktstrukturer forblir like, spesielt når et underholdningsmediums ("hollywoodfilmen") hovedanliggende er størst mulig profitt. Hvor gammel er Oscar-utdelingen? Hvor lenge siden er det at meksikanere begynte å vandre nordover?

Takk for linkene, da! Det var informativt. Førsteinntrykket er at det er mange enkeltsaker hvor folk svarer med indignasjon på at en "elite" ikke synes det samme som det gemene folk. Feminisme anklages for å være "kulturmarxisme". :/

EDIT: Den bloggposten fra Egalitarian Video Game Jerk var god, da! Det han skrev gav jo mening. Det slo meg mens jeg leste at jeg kanskje bare ikke klarer å forsone meg med tonen i denne diskursen. Veldig sensasjonspreget og ute etter "å eie". Det er vel en debatt for og av gamere :D
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
GamerGate, nå også på bordet? En artikkel om noen folk som pusher diversitet i brettspilla sine får selvsagt noen i kommentarfeltet til å komme med det sedvanlige GG-oppgulpet. Hvorfor er det så viktig for noen (som regel hvite cis-menn) å nekte for at diskriminering finnes? Nekte for at industrien har noe som helst problemer når det kommer til inkludering og likestilling? Og ikke minst så tar de det som et angrep på sin person om noen sier dem i mot. Gud, så deilig det må være priviligert og samtidig rulle seg i offerollen.

Kommentarfeltene på SU&SD er et av få der man faktisk kan lese vettug meningsutveksling. Anbefalt lesning!

ADVARSEL TIL THINARAN: POLITISK KORREKT AGENDA OG SJW OG YADIYADI I LINKEN UNDER KLIKK PÅ EGET ANSVAR

http://www.shutupandsitdown.com/blog/post/interview-different-play-bringing-diversity-tablet/
 

demake

Seksuelt godteri
Vanskelig å si om du bare troller eller om du faktisk har så elendige meninger.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Å unngå en fyr som hater og blokkerer og banner alle som ikke er enige i alt han sier er ikke en mening.

Men du var litt for kjapt ute, jeg ombestemte meg og leste det. Jeg liker Quinns og Paul for godt til å tilsidesette hva de sier basert på hvem de henger med.

Different Play virker som en veldig verdig sak, i likhet med f.eks The Fine Young Capitalists, den radikale feministiske spillmakergruppa som Gamergate fundet, men som ingen spillsider ville skrive om.

En fyr i kommentarfeltet treffer spikern på hodet:
Diversity in games is really interesting because I've found the people who play them to be quite a diverse crowd. I play in a lot of social groups and go to meetups and the London gaming cafe as well as a few expos and I've been quite encouraged by the diversity of the players which makes the hobby so interesting and enjoyable. However that is at odds with a number of the games which are produced using as mentioned very stereotyped visuals.
Perhaps the manufacturers and designers are still trying to catch up with their growing more diverse audience.



edit:

Apropos kommentarfelt, jeg linket til den Tim Schafer-greia hos Independent:




PS

Jeg nevnte også Amy Hennig isted. Hun har visst også talt på GDC:



 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Kan jeg få svar på en ting, Thinaran? Hvorfor bruker du (og flere med deg) SJW som en negativ ting om folk? Så vidt jeg forstår så betyr det Social Justice Warrior. Spør du meg høres det ut som en fin ting å være.
 
Sist redigert:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Min definisjon på en SJW er noen som sloss for en sak mer for sin egen samvittighet. Ofte tar de opp veldig kompliserte og nyanserte problemstillinger og velger en side framfor et standpunkt bare for å fortelle "de andre" hvor jævla helvetes feil de tar.

Når det er sagt så er det ikke et uttrykk jeg noen gang bruker seriøst, med unntak av menn som skal forklare kvinner om hvordan de feminismer feil. Vanligvis kommer dette i form av skinnhellige sex-negativer som vil forhindre at sex-positiver sprer feil type feminisme.


I andre nyheter: Feministene ØDELEGGER SPILLENE MINE

http://www.polygon.com/2015/3/6/8161497/overwatch-characters-mccree-zarya



Dette er resultater jeg hadde håpt på. Slike figurer er ikke nye, Unreal Tournament har bl.a en kvinnelig spacemarine-faksjon som består av kvinner med ca. en kvadratisk profil og kjøleskapbiceps, men jeg veit ikke helt hvor disse designene blei av de siste årene. Velkommen tilbake ihvertfall!

For å feire så minnes vi krigeren min fra Icewind Dale som høstet meg masse kritikk fra folk som så meg spille fordi "liker du sånne damer?"DET ER IKKE DET DET HANDLER OM herregud.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Tipper dere bare frykter forandring!

Ellers da så sa Anita noe greier og folk blei sinte igjen. Det er egentlig et godt eksempel på problemstillingen hvor folk føler Anita prøver å overbevise verden om at alle menn og gamere hater kvinner, "men jeg gjør jo ikke det?" blir til "kjefta hurpe" og så går vi rundtom en eneberbusk.

 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Er visst IGDA-relatert uten at jeg helt vet hva, men en representant fra kongressen ber nå om at FBI må prioritere etterforskningen på online-trusler (Jezebel). I saken lempes all skyld på GamerGate, men vet dere hvem som sendte alle de tipsene til FBI til å begynne med? Nemlig, GamerGate-tilhengere.


Som Slate skrev i oktober: "Through sleight of hand, Gamergate absorbs the sins of gaming companies and media organizations. It’s a neat trick, making Gamergate a convenient target of ostracism that serves to make the rest of us feel better about ourselves and non-Gamergate elements of society."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Shinra85

Spillegals effort emo
Det er så mange hester og slagvåpen i denne tråden at jeg blitt matt. Interessant er det, men herre
 

demake

Seksuelt godteri

demake

Seksuelt godteri
edit: How Social Justice Warriors are Creating An Entire Generation of Fascists

Hva slags jævla smusshøl er det du finner detta hen, Thinaran?

Usikker på om dette var et forsøk på humor.
“Human rights activists” are, in actuality, a vile, twisted, and extremely dangerous plague upon humanity. So, too, are the self-proclaimed supporters of “social justice” (who are, of course, often the same people).
På med tinnfoliehattene, folk'ens.
These are people who, on a regular basis, call for violence and genocide against “oppressors”, whether it’s white people, heterosexual people, thin people, or just anyone who even slightly disagrees with them.
...oooooog her trur jeg vi slutter å lese. Jeg mener, hva i faen?
Stormfront is often held up as an example of “online hate”, but it must be noted that the white supremacists on Stormfront do not participate in organized harassment campaigns, do not send gruesome rape and death threats to people, do not regularly call for violence, and do not engage in doxxing. Compared to the people who claim to be on “the right side of history” and crusaders for “social justice”, Stormfront is a bastion of kindness and civility.
Takk til deg, Thinniboy. Jeg sender en t-skjorte og CD-singel i posten.