Uncharted 2: Among Thieves

Drauden

SGs kollektive lillebror
#81
Når det gjelder spill, film og bøker, bør ting være ryddig, alfabetisk og se ordentlig ut. Det er min greie.
Jeg unngår slettes ikke Uncharted 2 på grunn av det, kjøper det i morgen uansett. Jeg er bare nyskjerrig akkurat nå. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#82
Den er identisk med alle de andre.

Kom over en bug i spillet da det ikke registrerte at jeg hadde drept alle folka i et område, så jeg måtte omstarte forrige checkpoint. 7/10
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#83
Bumping for great justice. Spillet er konge, hvis du har PS3 så kjøper du det osv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Gaaaawd, Co-op er jævla intenst. Fytte så mye folk man må drepe! Og det føles alltid som det er fire snipere, to svin med granatkastere, en minigunjævel, og en håndfull av de mest pansra folka med instakill-hagler i området.

Prøvde meg på Sanctuary med en kompis og vi spilte i 50 minutter og daua på siste delen. :p

Jeg skylder på han, fordi det første han gjorde i en multiplayer-match var dette:





(Den L2-knappen er ganske følsom)
 

oma

Village Drunk
#85
Ja, så har jeg endelig fått kjørt noen timer med uncharted. Oppfølgeren til forrige sesongs mest underholdene spill for min del har mye å leve opp til. Men hovedsaklig så er det bare mer av det samme. Ingen store overaskelser, og ikke mye progresjon. Alt er bare mer spektakulert, noe som hjelper på når man skjønner at dette ikke bringer mye nytt på bordet.

Ikke det, vanligvis har jeg aldri brydd meg spesielt om det. Så lenge ting er godt gjennomført, så er det godt nok. Og det er godt gjennomført.

Historien er vel kanskje litt mer ute der enn forrige gang (helt frem til vampzombiene hvertfall) men ikke så langt ute at du ikke gidder å følge med.

Slik det ser ut nå, så ser det ut til at jeg kommer til å like Uncharted: Drakes Fortune bedre enn dette.
 

oma

Village Drunk
#86
Dobbelpost fordi jeg har fullført spillet.

Its ait'. Ikke noe nytt funkyness siden sist gang, mer spetakkel og god spetakkel, men ingenting nytt. Litt irriterende at O knappen ikke alltid gjør det du vil (YAY, stup kråke forbi den kanten der ja) men ellers er det veldig lite å klage på.

Now, lets try out multiplayer.
 
#87
Hallo du kanke si hva du mener uten å putte et tall på slutten. Sånn: Noe/10.
 

oma

Village Drunk
#88
For dem som bryr seg så er det vel en 7/10. Godt gjennomført, men 1eren var litt friskere, der denne føles litt resirkulert.
 
#89
Hvis Uncharted 2 er en 7'er, lurer jeg på hva du mener er verdt mer. For min del var dette generasjonsens hittil beste spill med god margin. 1'eren var bra, men 2'eren gjorde alt så mye bedre på alle måter, og jeg tror ikke jeg har spillt ett så godt gjennomførst spill på alle punkter noen gang.

Men for all del, smaken er som baken.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#91
Bedre AI, bedre setpieces, enda bedre manus og skuespill, nye fiender som endrer hvordan du må spille for å ta dem ut, bedre grafikk, bruker ideer gjennom hele spillet (hvor mange ganger måtte du balansere i Uncharted 1 etter første kapittel?). Multiplayer trekker også opp scoren.
 

oma

Village Drunk
#93
MP har jeg enda ikke tatt for meg.

AI en var ikke merkbart bedre på normal, nye fiender er jo ett must? Grafikken betyr ikke noe for meg når den allerede er kommet til det stadiet det var i 1eren.

Når det kommer til manus og skuespill så er det er mest uenig i. Sammenlignet med 1eren, så var noe av dialogen bedre her. Men dynamikken mellom Drake og Chloe var ikke like god som dynamikken mellom Elena og Drake (hverken i 1eren eller 2eren) noe som trekker litt ned, da de har en del scenetid. Storyen, eller, oppbyggingen av den, at man først er på en side av jorden, så på en annen, så på en tredje, ødela også en del av flyten 1eren hadde. Som igjen har en effekt på dynamikken mellom karakterene.

Setpiecene var "bedre", men desto mer urealistisk. Jeg leiter ikke etter feil når jeg spiller spill, og jeg har ikke leitet etter ting å irritere meg over når jeg spilte Amongst Thieves, men når det er _for_ åpenlyst at her har de laget en hindrløype fra a til b, i forhold til å lage ett dynamisk/"realistisk" område, så mister det glansen av å være "bedre". Heller bare bruke balance trikset i første brett enn å måtte gjennta det om og om og om igjen for å komme meg videre.

Ingenting her som ikke bare var småjusteringer, og når jeg da ikke liker oppbyggingen til storyen, så er det ikke så mye å gjøre med. Kanskje jeg er litt irritert over at Drake sin personlighet også har vist veldig liten utvikling siden sist gang, og at statiske personligheter går man fortere lei andre gangen man ser dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Høre du, oma? De dær tællitj! Tællitj!

Sånn ellers har jeg enda ikke sett noen som har sagt noe annet enn at Uncharted 2 gjør det samme som eneren og dermed er dårligere, eller at Uncharted 2 gjør det samme som eneren og dermed er bedre. Hvilket vel egentlig betyr at jeg trygt kan flytte det fra "kjøp på salg"-lista til "skipp"-lista.
 

oma

Village Drunk
#96
Okay. Men nå sammenligner vi med andre TV-SPILL her da, vet ikke hva du bruker som gullstandard.
Jeg sammenligner det hovedsaklig med Drakes Fortune på hvert av pungtene jeg tar opp.
Høre du, oma? De dær tællitj! Tællitj!

Sånn ellers har jeg enda ikke sett noen som har sagt noe annet enn at Uncharted 2 gjør det samme som eneren og dermed er dårligere, eller at Uncharted 2 gjør det samme som eneren og dermed er bedre. Hvilket vel egentlig betyr at jeg trygt kan flytte det fra "kjøp på salg"-lista til "skipp"-lista.
Du er alltid sånn hipp og kul du.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
For kjølig for skolen, vettu. Samme som deg. ^^
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#98
Uncharted 1 hadde ikke noe som var i nærheten av
Convoy
-brettet,
togsekvensen
(omg), eller delene med
helikoptere
og
tanks
hvor du
slåss sammen med en hel tibetansk landsby
.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#99
...
togsekvensen
(omg)
Skal bare legge til at dette er det tøffeste og røffeste opplevelsen jeg har hatt i et spill på lenge, sammen med
convoyen
. Virkelig bra gjennomført.
 

oma

Village Drunk
De scenene var ganske fete, de fleste av dem hvertfall, men det gjør ikke spillet automatisk bedre. Drakes Fortune hadde ingenting som var så "stonehedge"esque som Amongst Thieves hadde. Drakes Fortune sine omgivelser var nå hvertfall konstruert som om det faktisk _kunne_ ha fungert. Amongst Thieves var way, way, over the top når det kom til en del av konstruksjonene. En god del av måtene man kom seg fra a til b var totalt logisk umulig også.
(Som når tibetaneren viser deg hvor resten av Shaefers folk er.)

Det hele kommer ned til at jeg ikke likte storyen i 2ern så godt som i 1eren