Men... hvorfor? De er såpass gjennomførte at de fortjener den gode kritikken de får. Synes jeg, ihvertfall.
Har vel med at Naughty Dog tøyer grenser med hva som er mulig (teknisk) og hvordan et filmatisk eventyr kan være, og det er tross alt ingen andre som har de samme produksjonsverdiene innenfor denne sjangeren. Jeg klarer ikke helt se hvilke utfordrere det har, hvis du er ute etter et slikt spill.
Har vel med at Naughty Dog tøyer grenser med hva som er mulig (teknisk) og hvordan et filmatisk eventyr kan være, og det er tross alt ingen andre som har de samme produksjonsverdiene innenfor denne sjangeren. Jeg klarer ikke helt se hvilke utfordrere det har, hvis du er ute etter et slikt spill.
Altså, det dreier seg ikke om at jeg ikke skjønner hvorfor folk liker Modern Warfare og Uncharted, for man må være rimelig blasert for å ikke se appellen i å være stjerne i en Hollywood-produksjon, som er linja disse spillene legger seg på. Skal også nevne at jeg har mye mer til overs for den mer uskyldige eventyrer-fantasien Uncharted presenterer enn den brutale militærpornoen Modern Warfare kjører, men det er i det store og det hele samme sak. Poenget er at jeg ikke helt ser at høyden av spilldesign i våre dager er å mekke spill som er så begrensede og smalt utformet at det eneste reelle alternativet du har er å komme videre til neste filmklipp-trigger.