Uncharted 3 - Raiders of the Drake's Deception of Doom... Last Crusade.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#81
For å ta noen sammenligninger med andre konsollspill, dark souls klarer å få et knukket sverd til å virke mektig. Fotballsparkene i fifa høres og føles ut som skikkelige tunge spark. Selv mario sine stompehopp har mer oomph enn skyterne i uncharted.
 

Lodin

Der Waaaah
#82
Uncharted som PC-eksklusiv hadde forøvrig hatt minecraft-grafikk, hatt reandom genrerte ruiner og templer og turnbased combat. Sier seg selv at det hadde eid.
 
#83
Det er din mening, jeg synes nå det greit ut - synes det er en ganske ubetydelig ting å legge seg opp i. Det høres tilfredsstillende ut, i mine ører, spesielt hvis du har et skikkelig anlegg. Det er nok for meg. Hadde det hørtes ut som SID samples, ville jeg kanskje reagert, men det gjør det ikke.

Ser ikke helt at skytinga er stakkato heller, som Yeti sier. Kjenner ikke igjen det du beskriver i det hele tatt. Klarer ikke helt se for meg den situasjonen vedrørende handlingsrom heller, husker du nøyaktig hvilket brett det var?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Fra Eurogamer sin anmeldelse:
The shooting - which next to puzzle-solving and scaling the environments makes up a third of the primary interactions in the game - is robust, guns feeling weighty and pleasing in the hands.
Da har de kanskje fiksa dette (ikke at jeg følte det var et problem i det hele tatt i tidligere spill). Klart våpnene i Gears føles "solide", det føles som de veier 50 kilo og bæres av en mann som veier 250. Hadde Gears vært FPS hadde det vært Killzone. Og det er jo galt det og.
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Har noen av anmelderne nevnt det at hvis Nathan går et sted spillet ikke vil at han skal gå så snur han seg automatisk og går tilbake? Problemet er bare at det er buggy så noen ganger greier spillern å komme usett forbi de triggerne så da legger han seg bare ned å dør.
 
#86
Det har jeg aldri opplevd i noen av de andre spillene. Snakker du om U3 nå eller, og har du spillt det?
 
#90
Og jeg som husker at de skrøt av at de hadde funnet opp en ny og fantastisk måte å begrense områder på ...

Men det kan jo være at du bare kommer tilbake til der du skal hvis du går langt nok ut i en tilfeldig retning, og hvis mesteparten av spillet foregår i en ørken eller noe sånt, så kan jeg kjøpe at du blir desorientert. Og det er jo en litt kul måte å løse det på.

Litt kjipt hvis Nathan bokstavelig talt rett og slett bare snur seg da ...

Men hey! Jeg er ellers helt med på dette spillet. Jeg syntes de foregående hadde en veldig god gang. Du liksom bare flyter gjennom masse fine områder mens det skjer masse rart, og jeg synes egentlig ikke noe annet spill gjør noe lignende. I Uncharted 2 hopper du for eksempel i en sekvens fra bil til bil i full fart mens du blir skutt på, men uten at jeg hverken følte at jeg ikke hadde kontroll eller at det ble absurd vanskelig. Jeg tror ikke det er uten videre å få til noe sånt. Om det ellers ikke er så veldig originalt, så sørger hovedpersonene og de overnaturlige monstrene for nysgjerrighet nok fra min side til at jeg aldri gir meg før det er ferdig. På tross av at ingenting egentlig forklares eller det overfladiske brytes, sånn at om jeg kanskje føler meg bitte litt tom etterpå, så fortsetter jeg likevel å gå på kino om sommeren, og å ville ha mer Uncharted.

Håper det er aliens denne gangen!\o/
 
#91
Er det et forsøk på å få spillet til å se ~open-ended~ ut, selv om det fortsatt mer eller mindre er en lang tunnel fylt med pew pew og cutscenes?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Har noen av anmelderne nevnt det at hvis Nathan går et sted spillet ikke vil at han skal gå så snur han seg automatisk og går tilbake? Problemet er bare at det er buggy så noen ganger greier spillern å komme usett forbi de triggerne så da legger han seg bare ned å dør.
Eurogamer nevnte det.

Nei altså, angående at skytinga er seig og stakkato så har jeg bare Uncharted 1, Uncharted 2 og MP-betaen av Uncharted 3 å basere meg på og det er seigt og stakkato sammenlignet med så godt som alt annet jeg har spilt av skytespill. Melee-angrep du tar i forbifarten treffer aldri, siktet må finjusteres kontinuerlig, å slenge granater har jeg aldri giddet å forsøke etter jeg var teit nok til å prøve det en gang i det første spillet (bruke Sixaxis til å kaste granater? Ja, det var virkelig en god ide), osv.
 
#93
Du suger, derfor er det spillets feil. Javel. Du synes det er stakkato, men jeg synes absolutt ikke det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Du suger, derfor er det spillets feil.
En greie hvor noen nevnte at det var billig design at en kis angrep fordi han ble dælja til med øks rinner meg i hu. :p

Sånn ellers har jeg ikke sagt at Uncharted er vanskelig, spilte begge på Hard og det funka ganske fint.
 
#96
Tenkte å svare på denne tråden, men så kom det frem at noen kalte noen andre dårlig i Uncharted, så da tenkte jeg at jeg lar det stå der.
 
#97
Ja, for dette forumet er fullstendig blottet for sarkasme sånn ellers liksom.

Og jeg sa ikke at det var spillets feil når jeg dælja til kisen med øksa, men at straffen i mine øyne ikke sto til handlingen. Litt som om bilen skulle eksplodere hver gang du var borti en annen bil i GTA. I drøyeste laget.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Det er, såvidt meg bekjent, ingen straff i hele Demon's Souls eller Dark Souls, bare konsekvenser av dine handlinger.
 
#99
Konsekvenser i Dark Souls er som regel bare et finere ord for straff. I spillformatet er som regel linjen mellom konsekvens og straff visket bort. Du kan si det straffer seg å ta livet av ta livet av en NPC, fordi konsekvensene kan bli alvorlige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja.