Undervurderte spill

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Kom på et spill til idag som jeg husker jeg likte ganske godt i sin tid.

SHOGO: Mobile armor division

Dette er et fps der man både går rundt som person og styrer en gear. Spillet hadde for sin tid ganske så kul grafikk og man besøkte alt fra store utendørs miljøer (for sin tid) til innemiljøer med trange ganger. Spillet var ganske fast paced og voldelig. Mye action med eksplosjoner og kuler som flyr veggimellom. Spillet er basert på anime både når det gjelder historien og designen på ting.

Beklager litt vag beskrivelse, det er tross alt 5-6 år siden jeg spillte dette spillet :)
Men jeg husker det som en av de mest originale fps spillene i sin tid.

 
Opprinnelig skrevet av Scwepps@16.04.2004, 21.00
jeg vet ikke vordan det var med port royale. tror ikke det fikk nok oppmerksomhet. mitt favoritt spill på Amiga var Pirates så når port royale kom ble jeg sjeleglad. nå kommer da port royale 2 snart å da er den gode gamle sverdkampen tilbake som var sjef med pirates...

når jeg nå nevner amiga så må jeg ta frem cannon fodder, ett glimrende krigsspill som jeg brakte utallige timer forran, helt fantastisk selv den dag i dag mener jeg...

Støtter han som nevnte NOLF 2. en utrolig bra førstepersonsskyter. ett tips, ikke haste deg framover for da kan du gå glipp av noen av samtalene karakterene holder med hverandre, er utrolig mye god humor å hente der... har ikke ledd så mye i ett spill siden jeg gikk gjennom curse of monkey island...

jeg har og skrevet en omtale om ett ganske nytt spill som heter X2: the threat, å det er absolutt ett spill å sjekke ut for de som ikke ennå har fått det med seg...
viss du er interresert finner du omtalen Her!
Port Royale er er bra ja! Og siden du også likte gode gamle Pirates! på Amiga, så vil det kanskje glede deg å vite at Sid Meyer driver på med oppfølgeren til Pirates. Så med ny Pirates og Port Royale 2 på trappene, så ser dette lovende ut!!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Lurtz@02.05.2004, 12.49
SHOGO: Mobile armor division

Ah, det husker jeg! Ganske kult, ja. Mye stilig mecha-design, bædde våpen, og kule brett, spesielt de som foregikk inni byer. Historien var heller ikke så verst.

Spillet var vel japansk? Kan fortsatt huske den fæle J-Pop-låta som spilte over rulleteksten.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Thinaran+02.05.2004, 11.55-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@02.05.2004, 12.49
SHOGO: Mobile armor division

Ah, det husker jeg! Ganske kult, ja. Mye stilig mecha-design, bædde våpen, og kule brett, spesielt de som foregikk inni byer. Historien var heller ikke så verst.

Spillet var vel japansk? Kan fortsatt huske den fæle J-Pop-låta som spilte over rulleteksten. [/b]
WOOT! nei, ikke japansk det gitt. Det er laget av Monolith (ikke de som har laget Xenosaga). Monolith som laget Blood- og NOLF-spillene.

Castlevania: Symphonies of the Night kan neppe kalles undervurdert (92.6 på gamerankings.com), men det er relativt ukjent blant folk i Norge (europa). Jeg kan ikke presisere hvor sinnsykt bra dette spillet er.

bestill, kjøp, whatteva!

:)
 

SHDR

Gullmedlem
Hvorfor solgte Beyond Good & Evil og Prince of Persia dårlig?

1) Fordi Sony dro en ekslusivitetsavtale med Ubi om PoP, noe som førte til at det ble overkjørt av de langt mer profilerte (og lisensierte) julespillene. Kynisk idé: Sony kjøpte enerett for å sørge for at spillet ble undereksponert i media, slik at flere mennesker skulle kjøpe andre, sikrere PS2-selgere. Det ble ikke gitt ut på X-Box og GameCube før nå, men dersom det hadde kommet tidligere hadde det fått mer massiv mediedekning, ettersom det ikke kom så mange enorme spill på de to konsollene. Men kanskje det bare er meg ... spillet har ligget noenlunde stødig på europeiske salgslister helt siden det kom. En såkalt sleeper hit, kan jeg tenke meg.

EDIT: 2.4 millioner solgte av Prince of Persia ... det er ikke spesielt undervurdert. Det er tvert om en fuckings massiv suksess. Spillet solgte med andre ord mer enn Rainbow Six 3 :D

2) Beyond Good & Evil var for sært, ganske enkelt. Det falt ikke inn i noen av de satte genrene; det var ikke noe barnespill. Det var ikke noe ungdomsspill (for "barnslig") men heller et sprøtt voksenspill uten masseappell. Glimrende, glimrende, men akk så uinteressant for din gjennomsnittlige julehandler ...

Undervurderte spill ja ... tja. Det er faktisk ikke så vanvittig mye undervurderte spill lenger. Mange av de spillene som fortjener å selge klarer seg faktisk veldig bra. Det er egentlig bare smale men interessante japanske spill som tryner, samt spill som ikke har noen etablert brukermasse. Og nesten alt HAR brukermasse om dagen. Let's see now ...

Viewtiful Joe?
Undying?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg kjøpte faktisk Undying, så ikke kom her og kom her.
Ulempen med Undying er at jeg er så redd for hva som lurer rundt et bestemt hjørne i spillet at jeg ikke tør å spille videre.