Undervurderte spill

Novastrum

Feminist-elitist
#81
Opprinnelig skrevet av Yetipants@25.03.2004, 18.21

Men bevares, spillet er helt fantastisk. Penny Arcade utnevnte det til årets spill 2001, noe som vel taler for seg selv. De gutta har peiling.
Peiling på hvordan man skal være subjektiv, ja. :) Ellers er de vel bare helt vanlige folk med vanlige meninger.

Jeg synes ICO er kjedelig. Kjedelige omgivelser. Kjedelig stemning. Teite Puzzles. Uengasjerende "historie". Det eneste som er positivt er grafikken og fysikken. Og i dette tilfellet holder det ikke.

Et spill som er undervurdert må nok være Super Mario Sunshine. Jeg skjønner ikke hva folk syter over. Spillet er kjempegøy.
 
#82
Super Mario Sunshine synes JEG er kjedelig. Det er kanskje litt moro... i 3 minutter. Jeg ble rimelig lei den elendige water-canon greia. Dårligste mariospillet hittil sier jeg. Selv om det kanskje ikke sier så veldig mye. Nå er ikke jeg noen fan av 3D mario heller da.

ICO derimot har god stemning, gode puzzles, interessant historie. Vet ikke hvor langt du har spillt det Novastrum, men historien blir ganske interessant lengre ut i spillet (eller rettere sagt mot slutten). Skjønner ikke hvordan du kan si kjedelige omgivelser, det er jo en av de sterkeste sidene med spillet, men det er jo smak og behag det.

Kan jo si det sånn at det er ikke et spill jeg spiller gjennom flere ganger, men første gangen jeg spillte gjennom det så storkoste jeg meg. Prince of Persia var forøvrig ganske likt ICO på mange måter, men jeg synes ICO var hakket bedre. ICO minnet meg forøvrig til tider om plattformdele i spill som Prince of Persia (det originale) og Flashback.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Opprinnelig skrevet av Kleevah+-->QUOTE(Kleevah)
Outcast bruker en 3D-teknologi kalt Voxel, som er meget krevende. Det finnes en del andre spill som også bruker denne teknologien, (se. Delta Force), og de har også ganske høye systemkrav. Outcast kan btw. faktisk tunes ned til å kjøre greit på en 500Mhz med GF2 kort.[/b]
Jeg vet dette. Poenget er at når jeg har en maskin som er langt over systemkravene skal jeg faenmeg kjøre spillet på full pupp uten hakking. :p
Delta Force-spillene går som ei kule - så å si at det bare er voxelteknologien i seg selv som suger maskinkraft blir feil.

<!--QuoteBegin-Novastrum

Peiling på hvordan man skal være subjektiv, ja. :) Ellers er de vel bare helt vanlige folk med vanlige meninger.
Ikke vet jeg hvordan en mening kan være "vanlig" utover at alle kan ha en, men joda - jeg ser poenget ditt. Det jeg mente med kommentaren min om Penny Arcade var at jeg er enig med gutta forbløffende ofte.
 
#84
Jeg har akkurat samme problem med Mafia. PC'en min er langt over det dobbelte av systemkravet, men likevel går ikke spillet flytende. Det hakker når jeg blir angrepet av politi og hvis jeg krasjer i høy hastighet på andre biler. Damn... hjelper lite med patchen også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
En ting jeg har vært borti med enkelte spill (eksempler er Neverwinter Nights og Unreal Tournament 2004) er at et program som heter "cthelper.exe" plutselig slår seg på og tar dritmye systemressurser. Dette er tydeligvis ett eller annet skrotprogram som Creative bestemte seg for å lage, og du kan trygt avslutte det. Dette har hjulpet meg et par ganger, kanskje det kan være til hjelp for deg også...? :)

PS: Cthelper.exe finnes kun på maskinen din hvis du har et lydkort laget av Creative, såklart.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#87
Little Big Adventure! Der har dere undervurdert spill!
Har faktisk ikke sett noen her inne som har nevnt det noengang. Det spillet er Genialt med stor G. Håper jeg finner CD-en igjen snart :(
 
#88
Opprinnelig skrevet av Klaymen@09.04.2004, 22.51
Vel, da har jeg faktisk lagt ut Wings. Jeg har laget en zip-fil av det jeg hadde, med leveler og lignende som en kamerat ga meg for lenge siden. Jeg har ikke testet denne zip-filen, så jeg vet ikke om den virker. Si ifra hvis det er noe feil.Jeg vet ikke om dette er den nyeste versjonen, siden den jeg har er ifra 1999. Si ifra om noen finner en mer oppdatert versjon.

Litt om spillet: Dette er på en måte en blandng av Triplane og Liero. En kan være opptil fire spillere, i tilleg til en haug med bots. Man kan dele spillerne og bottene i fire forskjellige lag, slik en ønsker. Selv foretrekker jeg en lagopstilling med mennesker mot AI. Man styrer romskip, og det er en drøss å velge mellom, alle med forskjellige egenskaper. Man velger hvilket en vil ha før spillet starter. Selv foretrekker jeg å ha på "random", for da får du en annen type skip hvis du dør, så du ikke blir lei av det ene. Man har to forskjellige våpen hele tiden: en standard-greie som skyter middelmålige kuler, og et utbyttbart, som kan variere fra atombomber og varmesøkende raketter, til soldater som kan slippes på bakken eller nye baser.

Prøv det, nå!

Wings
Noen som har prøvd det enda? Hvis ingen sier noe tar jeg det ned, det tar opp plass. Hvis noen har prøvd det, si ifra!

Et annet genialt undervurdert spill er "The Neverhood" - Genialt "point and click"
 
#89
Opprinnelig skrevet av Fisk@13.04.2004, 08.10
Jeg så noen nevnte ICO her og må si meg enig med dette spillets storhet. jada, det har fått flotte karakterer, men det er ikke et veldig omtalt eller "populært" spill for å si det sånn. dette er jo fryktelig synd.

og jeg må få sagt til alle som ikke har spilt det enda. Jeg kan IKKE gjøre dette klarere:
SLÅ IKKE AV RULLETEKSTEN!!

jeg takker gud og høyere makter for at jeg hadde tolmodigheten.....
Hva slags magiske ting skjer under rulleteksten? :shifty:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Little Big Adventure og oppfølgeren er begge geniale spill, ja. Og i LBA2 har man bilen! :D
Seriøst, nesten ingenting er kulere enn bilen i LBA2.

Og The Neverhood har jeg spilt. Jeg avinstallerte det i drittsinne etter at jeg måtte vase gjennom noenogørti rom, klikke på noe skriblerier på veggen, for så å lese masse uinteressant tekst før jeg kunne trykke på en knapp i det siste rommet. Så måtte jeg gå tilbake igjen.
Da ble jeg sur.
 
#91
Opprinnelig skrevet av Klaymen+14.04.2004, 11.07-->
<!--QuoteBegin-Klaymen
@09.04.2004, 22.51
Vel, da har jeg faktisk lagt ut Wings. Jeg har laget en zip-fil av det jeg hadde, med leveler og lignende som en kamerat ga meg for lenge siden. Jeg har ikke testet denne zip-filen, så jeg vet ikke om den virker. Si ifra hvis det er noe feil.Jeg vet ikke om dette er den nyeste versjonen, siden den jeg har er ifra 1999. Si ifra om noen finner en mer oppdatert versjon.

Litt om spillet: Dette er på en måte en blandng av Triplane og Liero. En kan være opptil fire spillere, i tilleg til en haug med bots. Man kan dele spillerne og bottene i fire forskjellige lag, slik en ønsker. Selv foretrekker jeg en lagopstilling med mennesker mot AI. Man styrer romskip, og det er en drøss å velge mellom, alle med forskjellige egenskaper. Man velger hvilket en vil ha før spillet starter. Selv foretrekker jeg å ha på "random", for da får du en annen type skip hvis du dør, så du ikke blir lei av det ene. Man har to forskjellige våpen hele tiden: en standard-greie som skyter middelmålige kuler, og et utbyttbart, som kan variere fra atombomber og varmesøkende raketter, til soldater som kan slippes på bakken eller nye baser.

Prøv det, nå!

Wings
Noen som har prøvd det enda? Hvis ingen sier noe tar jeg det ned, det tar opp plass. Hvis noen har prøvd det, si ifra!

Et annet genialt undervurdert spill er "The Neverhood" - Genialt "point and click"[/b]
Tror du at du kan up-loade d til meg? :unsure:
Trenge et kult spill...
og siden PS2'en (may it rest in peace :( ) er totalvrak så må jeg ta min ikke fullt så bruk bare laptop til bruk.

Og et annent undervirdert spill (tror iallefall at d er undervurdert :blink: ) er ``Mark of Kri``.
Det er et slags Tenchu spill med tegnefilm grafikk og litt anderledes sloss kontroller.
Stealth-kills er der, men ikke fult så proft som Tenchu <_<
 
#92
Opprinnelig skrevet av Ace+14.04.2004, 13.08-->
Opprinnelig skrevet av Klaymen@14.04.2004, 11.07
<!--QuoteBegin-Klaymen
@09.04.2004, 22.51
Vel, da har jeg faktisk lagt ut Wings. Jeg har laget en zip-fil av det jeg hadde, med leveler og lignende som en kamerat ga meg for lenge siden. Jeg har ikke testet denne zip-filen, så jeg vet ikke om den virker. Si ifra hvis det er noe feil.Jeg vet ikke om dette er den nyeste versjonen, siden den jeg har er ifra 1999. Si ifra om noen finner en mer oppdatert versjon.

Litt om spillet: Dette er på en måte en blandng av Triplane og Liero. En kan være opptil fire spillere, i tilleg til en haug med bots. Man kan dele spillerne og bottene i fire forskjellige lag, slik en ønsker. Selv foretrekker jeg en lagopstilling med mennesker mot AI. Man styrer romskip, og det er en drøss å velge mellom, alle med forskjellige egenskaper. Man velger hvilket en vil ha før spillet starter. Selv foretrekker jeg å ha på "random", for da får du en annen type skip hvis du dør, så du ikke blir lei av det ene. Man har to forskjellige våpen hele tiden: en standard-greie som skyter middelmålige kuler, og et utbyttbart, som kan variere fra atombomber og varmesøkende raketter, til soldater som kan slippes på bakken eller nye baser.

Prøv det, nå!

Wings

Noen som har prøvd det enda? Hvis ingen sier noe tar jeg det ned, det tar opp plass. Hvis noen har prøvd det, si ifra!

Et annet genialt undervurdert spill er "The Neverhood" - Genialt "point and click"
Tror du at du kan up-loade d til meg? :unsure:
Trenge et kult spill...
og siden PS2'en (may it rest in peace :( ) er totalvrak så må jeg ta min ikke fullt så bruk bare laptop til bruk.

Og et annent undervirdert spill (tror iallefall at d er undervurdert :blink: ) er ``Mark of Kri``.
Det er et slags Tenchu spill med tegnefilm grafikk og litt anderledes sloss kontroller.
Stealth-kills er der, men ikke fult så proft som Tenchu <_< [/b]
Jeg fant Wings så du trenge ikje å sitere denne meldingen :p
 
#93
Opprinnelig skrevet av Yetipants@14.04.2004, 13.03
Little Big Adventure og oppfølgeren er begge geniale spill, ja. Og i LBA2 har man bilen! :D
Seriøst, nesten ingenting er kulere enn bilen i LBA2.
Jaaaaaa! LBA spillene er sinnsykt tøffe! De har en perfekti blanding av slossing og utforskning. Og den grafiske stilen er kjempetøff. Hadde begge spillene før, men så lånte jeg dem bort til den gamle kjæresten til søskenbarnet mitt. De slo opp, og jeg har ikke sett spillene mine siden... :mad2:
 
#94
JEG FANT WINGS MEN KLARER IKKE Å PAKKE UT ZIP-FILEN FORDI DENNE :dots: FEILMELDINGEN KOMMER FRAM: ``Filen ble hoppet over pga. ukjent komprimeringsmåte``.

Kan du vennligst forklare dette? :angry:

Det var jo trossalt du som sendte linken :help:
 
#95
Opprinnelig skrevet av Kleevah+13.04.2004, 07.05-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@13.04.2004, 00.52
Outcast må forresten dele "Mest idiotiske systemkrav"-prisen med Ultima IX, da det også hakker litt på riggen min enda den er langt over kravene for spillet.
Outcast bruker en 3D-teknologi kalt Voxel, som er meget krevende. Det finnes en del andre spill som også bruker denne teknologien, (se. Delta Force), og de har også ganske høye systemkrav. Outcast kan btw. faktisk tunes ned til å kjøre greit på en 500Mhz med GF2 kort. [/b]
Jeg spillte det helt fint(Dog jeg tror ikke jeg hadde innstillingene helt på topp, men nære), på min gamle 266mhz og 2mb 3d-kort.
 
#96
Opprinnelig skrevet av Ace@14.04.2004, 14.42
JEG FANT WINGS MEN KLARER IKKE Å PAKKE UT ZIP-FILEN FORDI DENNE  :dots: FEILMELDINGEN KOMMER FRAM: ``Filen ble hoppet over pga. ukjent komprimeringsmåte``.

Kan du vennligst forklare dette? :angry:

Det var jo trossalt du som sendte linken :help:
Du må ha nyeste verjson av winzip.

Winzip.com
 
#97
ICO,er et spill som jeg aldri spilte selv. Men jeg likte å se på når Lakitu spilte det. Historien,stemningen,karakterene og grafikken var helt utrolig bra................SUKK..............
 
#98
jeg vet ikke vordan det var med port royale. tror ikke det fikk nok oppmerksomhet. mitt favoritt spill på Amiga var Pirates så når port royale kom ble jeg sjeleglad. nå kommer da port royale 2 snart å da er den gode gamle sverdkampen tilbake som var sjef med pirates...

når jeg nå nevner amiga så må jeg ta frem cannon fodder, ett glimrende krigsspill som jeg brakte utallige timer forran, helt fantastisk selv den dag i dag mener jeg...

Støtter han som nevnte NOLF 2. en utrolig bra førstepersonsskyter. ett tips, ikke haste deg framover for da kan du gå glipp av noen av samtalene karakterene holder med hverandre, er utrolig mye god humor å hente der... har ikke ledd så mye i ett spill siden jeg gikk gjennom curse of monkey island...

jeg har og skrevet en omtale om ett ganske nytt spill som heter X2: the threat, å det er absolutt ett spill å sjekke ut for de som ikke ennå har fått det med seg...
viss du er interresert finner du omtalen Her!
 
#99
Et annet sinnsykt bra spill er Legend of Legaia. En gammel PSX perle som jeg fikk gleden av og spille i påsken. Konge rpg med genialt kampsystem!
 
Opprinnelig skrevet av Kleevah@13.04.2004, 07.05
Outcast bruker en 3D-teknologi kalt Voxel, som er meget krevende. (...) Outcast kan btw. faktisk tunes ned til å kjøre greit på en 500Mhz med GF2 kort.
Pah, spillet kjørte jevnt på min 166MHz Pentium MMX med 64 MB RAM. Jeg opplever også hakking i dag, på en ny maskin, men det er bare hvis jeg velger oppløsningen 512x384. Virker som noe er galt med den oppløsningen.

Men ja, jeg innrømmer at spillet er en teknisk særing. Men det er bare det, at det spiller ingen trille når et spill er så nydelig som det der.