Undervurderte spill

P

PspKid

Gjest
#61
Pepper

Til dere som skriver her om glemte spill hadde vært hyggelig med en link av de spillene dere snakker om , som kan refere til evt :rolleyes:

bilder demo Urls o.l
 
#63
Opprinnelig skrevet av Klaymen@05.04.2004, 11.39
Åh, er det det kule 2d-flyspillet, med baser og kanoner og slikt? Husker at Multiplayer var sinnsykt kult.

Et annet litt mer usanslynlig multiplayer dos-flyspill, var "Wings". Lingner på Liero, men mye friere, og det er med botter her. Masse kule våpen, med mulighet for basebygging ol, atombomber, klistrete net, småsoldater som slippes på baggen Det er veldig vanskelig å finne det på nett, men hvis noen er interresert, så kan jeg vel uploade det. Dette spillet anbefales virkerlig, utrolig kult. (helst i multiplayer)
et off-topic spørsmå; Hvor kan jeg laste ned ``Wings``?

Enig at Liero var et kjempe bra spel.

Et spill som jeg mener ble veldig undervurdert er ``Giant Citizen: Kabuto``.

DET ER JO DRITT LØYE!!! :laugh:

Men grafikken e kje fullt så bra, men gameplayen er akseptabel. :)
 
#64
Noen her som har spilt Flying Tigers? Dette er et konge-spill, og veldig, veldig lite omtalt. Et vertical scroller-spill. Spiller seg gjennom forskjellige epoker, som WW 2, osv. Utrolig morsomt.
 
#65
Opprinnelig skrevet av SortUlv@07.04.2004, 12.36
Noen her som har spilt Flying Tigers? Dette er et konge-spill, og veldig, veldig lite omtalt. Et vertical scroller-spill. Spiller seg gjennom forskjellige epoker, som WW 2, osv. Utrolig morsomt.
Er det et krevende spill?
CD-rommet til PC'en min er helt ødelagt så jeg ser etter et ikke alt for krevende spill... som feks. Liero.
 
#66
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@05.04.2004, 12.09
Jeg husker Tenchu: Stealth Assassins, var en av favorittspillene mine. Ikke at jeg spillte det så mye, men det var hvertfall et alternativ til MGS.

Prøvde Tenchu på Xbox for et par dager siden. En ting jeg lurer på... er alle disse Tenchu spillene i det hele tatt ulike, eller er alle en remake av eneren? I hvert eneste Tenchu spill jeg har prøvd (det første, det på PS2 og det på Xbox) så er det første brettet helt likt, ikke nødvendigvis designmessig, men oppdraget går ut på det samme. Altså "Punish the evil merchant".

Enlighten me, please!
Well let me enlighten you.

I Tenchu Stealth Assassins skal du drepe en fyr som heter ett eller annet jeg ikke husker. I Det spillet u snakker om som u har spilt på X-box skal u drepe en fyr med samme navn, men dette er sønnen hans. Ingen av spillene er en remake av noen av de andre. Tenchu Birth of the Assassin tror jeg det heter, har ikke et mission som har noe med Punish the evil merchant og gjøre i det hele tatt.
 
#68
Hvis vi er enige om at NOLF-serien (og særlig toeren) er undervurderte - noe jeg forsåvidt er enig i - vil jeg også nevne Aliens versus Predator 2. Det er kanskje det førstepersons skytespillet jeg har likt best i singleplayer-modus. (Da er det kanskje unødvendig å si at jeg legger veldig vekt på stemningen.) Bare synd at alle sånne spill er så korte.
 
#69
Først ut er American McGee's Alice. I bunn og grunn et rimelig middelmådig tredjepersons actionspill som blir løftet opp til uante høyder av et kunstnerisk design som (nesten) savner sidestykke. En fantastisk tolkning av den klassiske fortellingen om Alice i Eventyrland og et spill du absolutt burde få med deg.
det spillet er så jævla fett...finner det ikke lenger..noen som vet hvor jeg kan få tak i det, lovlig eller ulovlig, jeg må ha det spillet...
 
#70
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@07.04.2004, 18.21
Tenchu: Return From Darkness (XB) er en litt forbedret versjon av Tenchu: Wrath of Heaven (PS2). Så det er egentlig samme spillet.
Ja, men det er jo ikke en remake av Wrath of heaven, det er jo bare det samme spillet, bare til X-box.
Selvfølgelig er det litt finere grafikk og sånt da, pluss extra ting.
 
#71
Opprinnelig skrevet av Ace+07.04.2004, 13.11-->
<!--QuoteBegin-Klaymen
@05.04.2004, 11.39
Åh, er det det kule 2d-flyspillet, med baser og kanoner og slikt? Husker at Multiplayer var sinnsykt kult.

Et annet litt mer usanslynlig multiplayer dos-flyspill, var "Wings". Lingner på Liero, men mye friere, og det er med botter her. Masse kule våpen, med mulighet for basebygging ol, atombomber, klistrete net, småsoldater som slippes på baggen Det er veldig vanskelig å finne det på nett, men hvis noen er interresert, så kan jeg vel uploade det. Dette spillet anbefales virkerlig, utrolig kult. (helst i multiplayer)
et off-topic spørsmå; Hvor kan jeg laste ned ``Wings``?

Enig at Liero var et kjempe bra spel.

Et spill som jeg mener ble veldig undervurdert er ``Giant Citizen: Kabuto``.

DET ER JO DRITT LØYE!!! :laugh:

Men grafikken e kje fullt så bra, men gameplayen er akseptabel. :) [/b]
Jeg lette litt rundt på internet nå, men det var vanskelig å finne. Jeg har det på cd et sted, kan vel uploade det senere.
 
#72
Jeg må innrømme at jeg faktisk spiller Triplane Turmoil en del. Skulle ønske at det hadde vært en online multiplayer mulighet, men spille kom jo lenge før slikt fantes. Til dere som ikke vet hva dette fantastiske spille er, skal jeg nå gi en liten anmeldelse. (For dette spille fortjener virkelig det)

Triplane Turmoil
Utgitt av: Dodekadron Squad
Når: Husker ikke...

Singleplayer
Her går spillet ut på å gjennomføre forskjellige oppdrag. Men ikke tro at det er alt, for når du er ferdig med oppdraget, må du fly tilbake til basen, OG, lande. (noe som er rimelig vanskelig)
I singleplayer kan man velge mellom fire forskjellige lag. (Nazi Tyskland, Japan, Storbrittania, og merkelig nok Finland.) Alle de forskjellige landene har egne oppdrag i singleplayer, så her er det morro i flere timer!

Multiplayer
Multiplayer delen i dette spillet er helt kanonfantastiskbrilliantastiskgenialt! Opptil fire stykker kan delta, så her er det duket for et fantastisk party! Det ene minuset er at det kan bli litt trangt rundt bordet der pc'en står, og tatstaturet kan virke litt lite når fire stykker skal bruke ca. 5 taster aktivt hver. Men men, det er faktisk noe av halve opplevelsen.

Lyd
Lyden i dette spillet er helt kanonmorsomt! Når man for eksempel skyter, så kommer det enkle lyder som" phot phot phot". Den store lydoverraskelsen i spillet må nok være meny-sangen! Den er helt vannvittig bra! Litt sånn ompa ompa stil!

Gameplay
Gameplayet i dette spille er, vel, la oss si FANTASTISK!

Spillbarhet
Dette spillet er et spill som vil borre seg inn i hjertene til de som spiller, og vil være noe å virkelig kose seg med i mange, mange, mange (sa jeg mange?) timer!

Alt i alt vil jeg gi dette spille en total sum på 98.9%!
Ps. Last det ned, det er gratis!!!
 
#73
Vel, da har jeg faktisk lagt ut Wings. Jeg har laget en zip-fil av det jeg hadde, med leveler og lignende som en kamerat ga meg for lenge siden. Jeg har ikke testet denne zip-filen, så jeg vet ikke om den virker. Si ifra hvis det er noe feil.Jeg vet ikke om dette er den nyeste versjonen, siden den jeg har er ifra 1999. Si ifra om noen finner en mer oppdatert versjon.

Litt om spillet: Dette er på en måte en blandng av Triplane og Liero. En kan være opptil fire spillere, i tilleg til en haug med bots. Man kan dele spillerne og bottene i fire forskjellige lag, slik en ønsker. Selv foretrekker jeg en lagopstilling med mennesker mot AI. Man styrer romskip, og det er en drøss å velge mellom, alle med forskjellige egenskaper. Man velger hvilket en vil ha før spillet starter. Selv foretrekker jeg å ha på "random", for da får du en annen type skip hvis du dør, så du ikke blir lei av det ene. Man har to forskjellige våpen hele tiden: en standard-greie som skyter middelmålige kuler, og et utbyttbart, som kan variere fra atombomber og varmesøkende raketter, til soldater som kan slippes på bakken eller nye baser.

Prøv det, nå!

Wings
 
#74
Tokyo Xtreme Racer Zero er et undervudert spill
Veit ikke om det er så mange som har testa det her, det er til ps2 værtfall.
Det spillet kan man ha det times vis av gøy med selvom det er dårlig styring og det går aaaaaalt for fort i forhold til virkeligheten, men artig er det =)
 
#75
Panzer dragoon orta er en perle, slike spill ser du ikke ofte nå om dagen, en skam at så få kjøpte det (spillet fikk gode kritikker). Det samme gjelder også Gun valkyrie og Jet set spillene.

Et annet xbox spill så altfor få kjøpte er kung fu chaos, det beste partyspillet på noen konsoll IMO, mye bedre enn Mario party og fushion frenzy. Synd det solgte for lite til å få en oppfølger. Klassiske scener som enter the dino, four poles and a ugly princess, Legen of the drunken bastards, gigantic crack og big trouble on little iceberg. Å mikse dette spillet med alkohol kan få fatale konsekvenser :laugh: Tenk deg fire spillere om bord på Titanic, som tilfeldigvis holder på å synke. Ditt oppdrag er å komme deg ute i live. Det eneste problemet er a skipet faller fra hverandre, pianoer, livbåter, og 3 motspillere gjør sitt beste for at du skal møte en iskald død. Det må bare bli gøy.

Lost vikings til Snes var jo også utrolig gøy, ingen vil vel benekte at Blizzard lager brae spill. :king:
 
#76
Opprinnelig skrevet av Ace+07.04.2004, 12.42-->
<!--QuoteBegin-SortUlv
@07.04.2004, 12.36
Noen her som har spilt Flying Tigers? Dette er et konge-spill, og veldig, veldig lite omtalt. Et vertical scroller-spill. Spiller seg gjennom forskjellige epoker, som WW 2, osv. Utrolig morsomt.
Er det et krevende spill?
CD-rommet til PC'en min er helt ødelagt så jeg ser etter et ikke alt for krevende spill... som feks. Liero. [/b]
Det er DOS-spill.
 
#77
Outcast. Tidenes beste action-eventyr, og kandidat til tidenes beste spill. Enorm verden, nydelig musikk og 50-70 timer gameplay. Fantastisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Mjoo... jeg har faktisk Outcast originalt (Spiderman i Kirkegata hadde tonnevis av spillet sist jeg stakk innom), men har ikke spilt det nok til å gjøre meg opp en mening.
Outcast må forresten dele "Mest idiotiske systemkrav"-prisen med Ultima IX, da det også hakker litt på riggen min enda den er langt over kravene for spillet.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#79
Opprinnelig skrevet av Yetipants@13.04.2004, 00.52
Outcast må forresten dele "Mest idiotiske systemkrav"-prisen med Ultima IX, da det også hakker litt på riggen min enda den er langt over kravene for spillet.
Outcast bruker en 3D-teknologi kalt Voxel, som er meget krevende. Det finnes en del andre spill som også bruker denne teknologien, (se. Delta Force), og de har også ganske høye systemkrav. Outcast kan btw. faktisk tunes ned til å kjøre greit på en 500Mhz med GF2 kort.
 
#80
Jeg så noen nevnte ICO her og må si meg enig med dette spillets storhet. jada, det har fått flotte karakterer, men det er ikke et veldig omtalt eller "populært" spill for å si det sånn. dette er jo fryktelig synd.

og jeg må få sagt til alle som ikke har spilt det enda. Jeg kan IKKE gjøre dette klarere:
SLÅ IKKE AV RULLETEKSTEN!!

jeg takker gud og høyere makter for at jeg hadde tolmodigheten.....