Utflod: Nye Veganere

Er free-roaming bedre i NV enn i Fallout 3? Spillte igjennom alt av det spillet, men merket at jeg ikke var "i alle hjørner" av kartet, fordi det aldri var noen spesiell "grunn", altså byer etc, å besøke. Er det forskjellig her?

Ja, det er mye å gjøre i de forskjellige byene. Det er mye bedre enn Fallout 3 slik.

Nabbe

Har fin hatt.
Kom meg nettopp helskinnet ut av Vault 34. Såvidt. Masse bra stash i våpenrommet, men fy faen det tæret på stimpack-beholdningen min. Anbefaler å være relativt høy level og ha greit med skikkelige våpen før dere går løs på der helvete der. Og jo, space suit eller radiation suit.

Ble nesten fysisk sliten av det der.

Drauden

SGs kollektive lillebror
I Oblivion var det ikke engang lov å ta på gjenstander med Z. Jeg må si AI-en er blitt dårligere. =D

Buggy companion quest:
Noen fler som har problemer med å fullføre side-questet til Raul? Man skal snakke med Ranger Andy,, Sterling og Loyal for å overbevise Raul om at gamle folk duger au, men klarer ikke å få noe respons når jeg spør ut Ranger Andy, sykt irriterende, noen som i det heletatt har klart å fullføre dette side-questet?

Forøvrig er spillet forbanna svært, har vel nærmere 40 timer played og fortsatt hauger med quests igjen uten å ha fullført selve hovedstoryen.

Kan vel også nevne at det er lurt å skille vei med kompanjongene når man er på det stedet de vil dra tilbake til, Rex R.I.P :(
Han er vel sikkert stuck ett eller annet sted i Mojhave ørkenen, da de faktisk GÅR hele veien tilbake til holdeplassen sin.

Vet man vanligvis må vente 48 timer før de er på plass der de skal være, men slapp løs Rex i går kveld og har vel spilt en 10 timer etter det uten hell:sukk:

Novastrum

Feminist-elitist
Hvordan unngår man dette med Boone? Jeg har allerede drept alt som er av Legion, inkludert Caesar.

Lodin

Der Waaaah
Man venter med å spille det mer til Bethesda får sluppet noen fler patcher. Evt. kan man spawne NPCer med konsollen på PC (og jeg vil tro hacka 360er).

Dagens funne fact: Jeg lasta ned alle preorder pakkene som var eksklusive i diverse amerikanske sjapper og jøjje meg, filene var tatt rett fra en 360 uten at noe som helst var endra. XD

Ferdig!
Endelig, etter nesten tre uker med intensiv spilling så beit jeg i det sure eplet og fortsatte på hovedoppdraget til den bitre slutt, valgte å kjøre et uavhengig Vegas og dermed jage Legion og NCR ut av Mojave, ikke helt sånn jeg hadde planlagt det, men ble for frista til å gjøre diverse ting så det var slik det endte, har enda en del side-missions og flere steder å utforske og mens rulleteksten går i bakgrunnen så håper jeg på å kunne fortsette der jeg slapp, noe jeg tviler på. Etter slutten Fallout 3 så regnet jeg med at slutten ble som den ble, altså en collage av "Hva skjedde videre med de forskjellige gruppene og The Curier og jeg må si jeg egentlig blei tilfreds med hvordan det hele gikk.

Da jeg tviler på at jeg kommer til å spille igjennom en gang til med det første, all spillinga tærte på litt så trenger en god pause før jeg pløyer igjennom en gang til, så hadde det vært gøy å høre hvordan det gikk med dere andre?

Er ikke ferdig enda selv, er litt utbrent så jeg lar det ligge noen dager. 33 timer på en drøy uke er skremmende mye. Tror derimot jeg nærmer meg slutten av mainquesten, så nå soser jeg for det meste rundt og gjør sidequests og leter etter fete ting mens jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre i forhold til faksjonene.

Lodin

Der Waaaah
Er på det punktet at all buggzinga får meg til å småræge så jeg bare har tenkt å drite i sidequester og fullføre det. Dette må være et av de mest uferdige spilla jeg har vært borti og det imponerer. Obsidian har virkelig overgått seg selv på denne fronten og det sier litt. Jeg er nå oppe i fjerde nye follower fordi de stadig vekk forsvinner. Biskekjøtt ble plutselig bare borte mens Boone og Cas aldri dukka opp igjen når jeg ba dem stikke til respektivt startpunktet sitt og Lucky 38.
Når jeg sier uferdig mener jeg at de rett og slett ikke har implementert fysiske ting i spillet. I baren i Freeside skryter de av alle horene sine, bortsett fra at det ikke er noen horer der. Riktignok rekruterer man tre stykker, men da burde introdeuksjonen dir referert det. Så dro jeg til en flyktlingeleir hvor folk bor i en masse telt... bortsett fra at det bare er ett jævla telt der og folka befinner seg inni noen ruiner istedet.
Nellis kan jeg ikke dra til siden de ikke slutter å bombardere når jeg kommer bort til dem. Løsninga blir vel å finne en trainer og sette på god mode eller bare teleportere inn der med konsollen.
Heldigvis er det ikke ustabilt i det minste, det kjører glatt og kræsjer ikke. Burde egentlig bare mangle og siden bakbeinet til motoren har blitt ganske bra snekra sammen i 3. Blir ihvertfall å vente med neste gjennomspilling til de har sluppet no patchings og første DLC pakke.

De slutta aldri å bombe da jeg skulle inn i Nellis heller, jeg prøvde det tipset jeg fikk for å komme meg inn og det funka greit i kombinasjon med 15 stimpacks. På fjerde forsøket.

Ellers forsvant Boone og Cass hos meg også, men de dukka plutselig opp etter at det hadde gått flere dager in game. Det mest irriterende er derimot pathfindinga på dem, hvis jeg skulle finne på å gå utenfor veien kan du sette faen på at de går seg fast i en stein eller noe sånt.

Sånn ellers har jeg et spørsmål vedrørende hovedquesten og Caesar:

Jeg kverka House men jeg har fremdeles questen fra Yes Man der jeg må reise over til Caesar og co for å finne bunkeren til House der jeg skal gjøre noe muffens. Legion er ikke spesielt glad i meg, men jeg kan vandre fritt i basen deres når jeg har på legionutstyret. Når jeg derimot kommer opp til det platået Cæsarn sitter på blir alle hostile og jeg dauer i løpet av 15 sekunder. Kan jeg gå inn i bunkern ute å gå via Caesar?

De slutta aldri å bombe da jeg skulle inn i Nellis heller, jeg prøvde det tipset jeg fikk for å komme meg inn og det funka greit i kombinasjon med 15 stimpacks. På fjerde forsøket.

Ellers forsvant Boone og Cass hos meg også, men de dukka plutselig opp etter at det hadde gått flere dager in game. Det mest irriterende er derimot pathfindinga på dem, hvis jeg skulle finne på å gå utenfor veien kan du sette faen på at de går seg fast i en stein eller noe sånt.

Sånn ellers har jeg et spørsmål vedrørende hovedquesten og Caesar:

Jeg kverka House men jeg har fremdeles questen fra Yes Man der jeg må reise over til Caesar og co for å finne bunkeren til House der jeg skal gjøre noe muffens. Legion er ikke spesielt glad i meg, men jeg kan vandre fritt i basen deres når jeg har på legionutstyret. Når jeg derimot kommer opp til det platået Cæsarn sitter på blir alle hostile og jeg dauer i løpet av 15 sekunder. Kan jeg gå inn i bunkern ute å gå via Caesar?
Så vidt jeg vet, nei.
Jeg ble hvertfall kontaktet av en legion scout på The strip, han sa at jeg hadde blitt merka som nøytral, altså at mine tidligere synder hadde blitt tilgitt og at han dermed ville prate med meg, dette ga meg adgang til bunkeren.

Forsåvidt så tar det rundt 48 timer før kompanjongene dine kommer seg tilbake til der du fant de, eller Lucky 38 om du ba de gå dit, forøvrig mista jeg Rex på samme måte og han dukket aldri opp igjen, ga faen da jeg hadde fullført oppdraget hans fra før av.
Noe som også kan skje er følgende
Om en av kompanjongene dine skulle finne på å henge langt etter når du reiser igjennom the strip og du besøker Yes Man eller House, så vil kompanjonene dine automatisk vente der de oppholder seg når du går inn døra, fant forøvrig ED-E i 13 etasje av Tops etter to dager med spilling, da hun forsvant etter jeg hadde vært å herja litt i Lucky 38.

Uten om det så har jeg ikke vært offer for no mer buggeri annet enn at spillet fryser av og til, ser ut som at det kanskje er litt mer bugs og glitches på PC enn det er på konsoll.

En ting var vel kanskje at det fucker seg litt om du avanserer langt i hovedoppdraget til de du heier på og i etterkant begynner å avansere med en annen faction, dette kan lede til at du ikke kan fullføre sistnevnte quest chain.
Etter at jeg fullførte oppdraget for Yes Man som ba meg beskytte presidenten under talen fikk jeg samme oppdraget litt seinere av NCR, problemet var bare at det allerede hadde skjedd og fyren jeg skulle prate med ikke lenger var interaktiv.

Forøvrig kan det være greit å fullføre quests som er mest logisk å gjøre før du begynner å avansere alt for langt i hovedoppdraget.

Jante

privileged CIS shitlord
Angående forsvinnende NPCer er det relativt enkelt å fikse via console. Når ED-E stakk av med alle unike våpnene mine som jeg hadde lagret hos ham, og deretter kom tilbake med tom inventory var jeg ikke i særlig godt humør, men det fiksa jeg også ganske greit via console. (På PC vel å merke)

La oss bare håpe at de fikser dette snart. Men jeg må si jeg er litt skuffa, hadde forventet enda flere bugs fra en Bethesda/Obsidian team-up.

At det er uferdig er en ting men jeg regner med at mange av buggsa er sånt som er nedarvet igjennom Gamebryo-DNAen. Followerne var ganske mongo i Fallout 3 og det samme var animasjonene, AIen og alt det andre som er mongo nå også. Av og til får jeg kraftige Oblivion-vibber over den totalt hjelpesløse elendige AIen på fiender og folk i spillet, man skulle tro det er noe man skulle klart å fikse etter 6 år men kanskje det er fubar?

Nabbe

Har fin hatt.
Vel... nå har jeg mistet ED-E. Dvs han er borte, men fortsatt companion, så i det minste har jeg perket som følger med. Ingen stor katastrofe, men jeg mistet en del dritt jeg lot kødden bære for meg. Er verre med de enorme mengdene greier jeg mistet fordi jeg lagret dem i work bench locker 1 og 2 i Lucky 38. Litt googling avslører at jeg ikke er alene om å bli pult i ræva av det der, så anbefaler å ikke under noen omstendigher legge ting i de boksene.

Lodin

Der Waaaah
Dro til Kongen for å se om kanskje Biskekjøtt hadde dukka opp igjen. Istedet fant jeg Boone der og han nekter å flytte seg. :ras: