Hehe..

Ser at mange er litt imot kampsystemet. Og jeg forstår dere godt egentlig.
Men for å sammenligne det med half Life 2 (som jeg personlig synes er det mest oppskrytte spillet i verdenshistorien), så synes jeg vampire har mye mer personlighet. Og dere kan si hva dere vil, men ansiktsuttrykkene er mer troverdige og voiceactingen mye bedre enn i half life 2. Grafikken er kanskje ikke så flott, men det har generellt en bedre stemning enn half life2.
I half life føler jeg at jeg er gud. Alle fiendene er homo og det virker som de har mistet hjernen i toalettet. Ikke at fiendene i vampire er noe bedre. Men fiendene i vampire er ihvertfall utfordrene til tider.
pluss at jeg synes historien i vampire, selv om det er en ganske standard rollespill greie, blir mye bedre fremført enn half life2 sin, som jeg hittil synes er fan-based, pompøs og full av rene klisjeèr som ikke er kult gjennomført.
Når "bikkja" til alyx skal kaste ball for eksempel. Jeg holdt på å spy av det: "se så kule vi er mot dere og lager en morsom og søt robot-bikkje som visstnok er morsom"
Det er ikke meningen å diskutere half life 2 her, og det er heller ikke noen vits i å prøve å overbevise meg at det er så bra som alle skal ha det til. Jeg synes rett og slett det ikke er så bra, akkurat som jeg synes gta er drit kjedelig. Kall meg sær, kall meg "døll og kjip", kall meg også homo, men ikke kom her å si at half life 2 har personlighet og sjarm. Det har et godt gameplay og lite annet.