Vanskligste spillet EVER!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Quest Mode i Zoo Keeper. Ikke bare vanskelig, men ødelagt. Cluet er at man får masse forskjellige oppdrag, med visse forbehold; eksempelvis at man skal ta X komboer på rad, samtidig som man unngår Y. Men, dere: Spillet er ikke designet slik at man kan planlegge å unngå Y, ettersom det hele tiden renner ned nye, tilfeldige brikker fra toppen. Dermed kan man fint ha klart én kombo mindre enn kravet, for så å få alt spolert av den neste raden med brikker som renner ned.

Konklusjonen blir at de som designet Zoo Keeper er fylliker.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#64
Urk. >.< De av oss som spiller Zoo Keeper på et hardcore-nivå bare later som om den modusen ikke eksisterer. Egentlig et flott puzzler ellers (finner det mer appelerende enn Meteos, men så har jeg ikke spilt det uhellig mye, da), og cut-scena når du "runner" Arcade er bare GENIAL. :D
 
#65
Seconded. Beste plot twisten noensinne!

Alma i Ninja Gaiden på Very Hard kan bli sånn passe vrient om du ikke har vært gnien med health potionene opp mot det punktet. Jeg var selvsagt så lur at jeg lagret rett før Alma uten en eneste en og med veldig lite liv. Det ble et lite helvete for meg.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#66
Faen.. Sant det. Hadde helt glemt Ikaruga, men som jeg diskuterte med en god venn meg.
"Ikaruga er faen meg det eneste spillet hvor du ikke blir sint selv når du har dødd etter ørten timers spilling på rad, bare for å ha kommet et skip videre"

Og det er ikke tull engang. Ikaruga er det eneste spillet hvor det faktisk er givende å dø, for du vet det er umulig uansett :)
 
#67
Solstice for faen. Solstice!

Det er et adventure-spill til NES, hvor man styrer en trollmann som må redde dama si - en slem trollmann har stukket av med henne. Men vår kjære, blåkledde protagonist er ikke mektig nok til å banke slemmingen, og må derfor få fatt i en sånn derre magisk pinne som heter Staff of Demnos. Den er delt i seks og ligger spredd rundtomkring i slottet man utforsker.

Man får fint lite av hint på hvor disse Demnos-bitene ligger, så det er bare til å lete rundtomkring. Dette hadde ikke vært noe problem hvis slottet ikke hadde vært så innihelvetes svært! En annen ting er at puzzlene er temmelig sære. Det er f.eks. et rom hvor en fiende vandrer rundt på noen spikes vi ikke kan ferdes over, så man må dytte en blokk slik at den faller opp på hodet til fienden, slik at vi kan stå på jævelen og komme oss dit vi vil. Logisk? Man har heller ikke noen måte å forsvare seg på, så man må rett og slett bare unngå fiendene, noe som kan være jævlig vanskelig noen steder. Også kan man heller ikke lagre. :(

Men spillet eier! Det er faktisk såpass kongetøft at jeg fortsatt har cartridgen til det, selvom NES-en ble solgt for 10 år siden.
 
#68
SITAT(MadCow @ 11.07.06, 16.10) 13880
Er enig at spill stort sett var vanskeligere før. Man hadde liksom ikke så mange, så man hadde mer tid til å sitte med dem.

Det vanskeligste spillet jeg har vært borti i senere tid må vel være TimeSplitters 2. Både story mode på hard og arcade challenge(eller hva det nå het).
Noen som har klart TS2 singleplayer på hard? Nærmer meg å klare det på coop-mode....
[/b]
1. Resident Evil
2. Tomb Raider 2
3. Halo på Legendary Mode
 
D

Deleted member 91

Gjest
#69
Pssh. Velkjent faktum at Halo 2 Legendary spytter Halo Legendary i trynet, banker ham ned i søla, og så stikker avgårde for å ligge med mora hans. Halo Legendary er derimot mye, mye morsommere å spille, mest fordi det ikke er så blodig urettferdig som i toern. :argh:

Sånn helt sporadisk: Lumines Live. Spesielt om hjernen din tilfeldigvis mangler den kreative delen. Puzzle mode ...



Redigert: Bare jeg som legger merke til at dette emnet faktisk er plassert i Retro-seksjonen, og sånn sett kun skal omhandle spill på eldre konsoller...? Oops.
 
#70
Bare kommentere en ting som MadCow nevnte. At det var færre spill før enn nå. Men hvs ikke jeg tar feil er det vel heller motsatt. Det var fler spill før enn nå, for i dag bruker man gjerne opp til to år på et spill - noe som var ekstremt sjeldent før i tiden.

Amiga'n alene har for eksempel nærmere 5500 spill basert på HOL (Hall of Light, en Amigaspill database), som heller ikke er 100% komplett. Det dukker stadig opp flere tidligere ukjente titler.

C64 mener jeg har mellom 10 og 15000 titler.
 
#71
LOLO spillene på NES er ganske vanskelige..
Har runnet ett par av de, men hadde aldri orket det uten å kunne save midt i når jeg bruker emulator.
 
#72
Ninja Gaiden. Sitter fortsatt fast på chapter 19 ellns ;_;
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#76
Ninja Gaiden: 6 acts
Ninja Gaiden II: 7 acts
Ninja Gaiden III: 7 acts

... noe som gjør det enda mer imponerende. :trollmann:
 
#77
Mente chapter 9* Sorry folks. Kan dere tilgi meg?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Tør jeg foreslå at du begynner å møte opp i engelsktimene hvis du har tenkt å fortsette å skrive sånn?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#80
:hehe: Artig. Flere rare feil enn det er ord i setningen.