Vanskligste spillet EVER!

#81
Hehe, morsomt topic det her!

At spill var vanskelig på NES-tiden er jeg enig i, men at de var vanskeligere enn spill nå til dags tror jeg varierer fra person til person. Jeg husker selvfølgelig at jeg slet som bare det med spill som Ghosts'n'Goblins, Solstice, Turtles 1 og Gun Smoke, og av de fire spillene der var det kun Turtles jeg klarte å runde.

Men, for en stund tilbake, etter snakk med folk på jobben om akkurat dette emnet fant jeg ut at jeg skulle teste denne teorien. Jeg lånte en NES med alle spillene jeg nevnte (unntatt Solstice) og satt meg ned for å se hvor vanskelig jeg syns de spillene var nå, særlig etter hvor mye presisjonsspill jeg har spilt i de senere år (slossespill, scrolling shooters etc.).

Når det gjelder G'n'G så tok det meg 2 dager å bli så god at jeg kunne runde spillet 4 ganger på rad.
Turtles runder jeg hver eneste gang jeg spiller, på under 2 1/2 time.
Gun Smoke ble jeg ferdig med på noen timer.

Ut i fra dette så er det helt åpenbart at jeg har blitt bedre i spill enn det jeg var da jeg var yngre. Alt har med erfaring å gjøre, og jeg er sikkert på at hvis alle dere andre på forumet også prøvde å spille gjennom et spill dere slet med før i tiden så finner dere nok ut at det er mye enklere nå :)

En annen person nevnte Jurassic Park til SNES. Det er foreløpig det eneste spillet jeg har eid (mao, som har vært mitt) som jeg ikke har klart å runde. Må spørre om jeg kan låne det fra en nå :)
 
#82
jeg har ikke spilt mye av de gamle spillene på SNES eller NES,
men de jeg har spilt er veldig vanskelig.

EKS.... jeg runner Metal Gear Solid 2:sons of liberty på extreme men når jeg spiller de eldre spillene av denne serien sliter jeg veldig.

men som du sier chief, det varierer fra person til person
 
#83
ingenting er vanskelig for meg :p haha no just kidding

Husker godt det ene bonus spillet på God Of War (PS2) "challange of the gods" tror jeg det het, det var fuckin mad insane wtff23wBr8qY80!! umulig, utrolig nok klarte jeg å komme meg til siste level etter et par timer, men kunne ikke save visst du ville quitte, så jeg ga faen i å prøve det mer.

og siste boss i King of Fighting 98.. omg!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Rugal er en pikk, ja. Han er designa for å voldta deg med countere uansett hva du skulle finne på, og han gir deg ikke et sekunds pause. Jeg var overraska over at ikke pumaen hans ikke liksågodt joinet kampen.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#85
jeg kom til denne tråden får å nominere Golden axe til Mega Drive. Jeg tror ennå ingen har rundet det spillet
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#86
SITAT(Trench_Rat @ 07.02.07, 13.11) 51013
jeg kom til denne tråden får å nominere Golden axe til Mega Drive. Jeg tror ennå ingen har rundet det spillet
[/b]
Mulig det er fordi gameplayet er temmelig ensformig etter hvert. Jeg lasta ned spillet på Wii og syntes kampene og taktikkene bare gjentok seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Golden Axe har jeg faktisk runda, så det er mulig. Bare veldig kjedelig.
 
#88
SITAT(Infamous @ 06.02.07, 03.27) 50781
ingenting er vanskelig for meg :p haha no just kidding

Husker godt det ene bonus spillet på God Of War (PS2) "challange of the gods" tror jeg det het, det var fuckin mad insane wtff23wBr8qY80!! umulig, utrolig nok klarte jeg å komme meg til siste level etter et par timer, men kunne ikke save visst du ville quitte, så jeg ga faen i å prøve det mer.

og siste boss i King of Fighting 98.. omg!
[/b]
Jeg klarte challenge of the gods!:D Brukte to dager på å klare det... Var ikke så vanskelig.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#89
SITAT(Yetipants @ 07.02.07, 13.42) 51017
Golden Axe har jeg faktisk runda, så det er mulig. Bare veldig kjedelig.
[/b]

mega drive eller arcade versjonen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
PC.
 
#91
Bare jeg som synes golden axe er tvilsomt? Trange grønne og rosa underbukser, dvergespanking og ja... på treeren, om man er han blå tingen, og tar sånne "basketak" på kjempene :grine:

Jaja... Sliter egentlig ikke med så mange nye spill. Ninja gaiden er jo litt vanskelig, men når man tar seg bryet med å lære fiendenes kombinasjoner, og å utvide sitt eget spekter av angrep, så går det som smurt.

Slet litt med Gunstar heroes da jeg prøvde det litt her om dagen. Så satte jeg meg fast på metalslug til xbox. Bare jeg som har begynt å legge fra meg spill jeg sliter med? Mister motivasjonen helt. I steden for å ta det som en utfordring, lete etter plasser der det er rom for forbedringer, sette tvilsomme planer til liv, så hopper jeg bare over til neste spill. Spille er blitt en ting jeg gjør når jeg kjeder meg eller når jeg er litt sliten.

Vi trenger flere velkostruert vanskelige spill. Men siden det er så jævla mange fjortenåringer som begynner å klage så fort de møter en stengt dør, og fokus på penger har økt, så er det vel bare å gi opp tenker jeg.
 
#92
kom på noe jeg mener må være det vanskligste shittn known to man!, alle 100 levels "dark realm" Onimusha 4
husker dette var hardcore as, men jeg klarte dette, kun fordi jeg er unimusha fan og hadde vært en skam visst ikke jeg hadde klart det.
 
#93
Vanskligste spillet EVER, hmm må vel være Team Refue-Gene i alle 2. player fighting games, synd er det, men vi har naturtalent.

så det er bare til å dele deres frustrasjon...
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#94
Jeg tror jeg må stemme for Castlevania 1 til NES. Mer spesifikt det nivået hvor man må sloss seg gjennom riddere og flyvende medusahoder for så å møte den vanskeligste bossen i hele spillet. *Uten* å få muligheten til å refille HP.

Jeg tok meg til og med friheten til å lage en liten video av bossen.
2.2 mb

Legg spesielt merke til hvor mye skade man tar av bossen, og hvor mye skade ett treff gjør mot ham.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#95
HVILKET PROGRAM HAR DU BRUKT FOR Å FANGE DET DU HAR SPILT?
I want's it, og det kan føre til at vi kan vise hverandre hvordan vi tar ting i vanskelige spill. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
#97
SITAT(Tomas @ 10.02.07, 02.44) 51438
Jeg tror jeg må stemme for Castlevania 1 til NES. Mer spesifikt det nivået hvor man må sloss seg gjennom riddere og flyvende medusahoder for så å møte den vanskeligste bossen i hele spillet. *Uten* å få muligheten til å refille HP.

Jeg tok meg til og med friheten til å lage en liten video av bossen.
2.2 mb

Legg spesielt merke til hvor mye skade man tar av bossen, og hvor mye skade ett treff gjør mot ham.
[/b]
Er akkuratt kommet der til å spillet, noe jeg aldri hadde greid uten den hendige lagrings funksjonen i emulatoren. Nekro vanskelig spill...
 
#98
SITAT(NiloPilo @ 10.02.07, 02.40) 51436
Vanskligste spillet EVER, hmm må vel være Team Refue-Gene i alle 2. player fighting games, synd er det, men vi har naturtalent.

så det er bare til å dele deres frustrasjon...
[/b]
woord helt utrolig, kan nesten ikke tro hvor insane gode vi er, vi skulle ha blitt banna fra alle sloss spill. vi banker folk så hardt vi blir anmeldt hver gang for grovt misbehandling.
dere burde sjekke rullebladet til NiloPilo alt fra, blodig Law som går amok på team kasa, sexuel misbehandlig på mad k.o one man army.. osv.

team kasa har bedt FBI, CIA og Al-Quida om hjelp, men da de hørte det var team refue gene... de takket de nei, dem fikk flashbacks av grovt misbehandling sjøl.
 
Super sviw (swiv?) til SNES... holy crap! Ikke umulig, men vanskelig..

Og Unlimited saga..... :gjespe: ikke umulig.. men HARD og EVIGvarene.. jeez

Noen som har runda det?