SITAT(Psycho Mantis @ 16.11.06, 00.21) 34838
Ah, hvilket fantastisk øyeblikk: Jeg fikk nettopp vite at min Nintendo Wii ble sendt fra DVDBoxOffice i går (onsdag), og prisen havnet på litt i overkant av 2000 norske kroner inkl. frakt (norske avgifter kommer i tillegg). Regner i hvert fall å ha den i løpet av neste uke, om ikke før. ^_^
Nå håper jeg bare det holder med en strøm-omformer på 60W ... Eventuelt har jeg en det står 105 VAC på - er VAC det samme som Watt? For i så fall har jeg jo en på 105W også.
[/b]
VA=Tilsynelatende effekt. W=reéll effekt.
Tilsynelatende effekt er enkelt og geit det den klarer å levere under optimale forhold, avhengig av hva slags type last du kopler på den. (effektforbruket til en motor på 100W er ikke nødvendigvis det samme som en varmeovn på 100W)
MEN: Du skriver VAC? Da snakker vi plutselig om spenningsnivå, og har INGENTING med effekt og gjøre. 105 VAC vil vel enkelt og greit si at det er den spenningen den leverer på sekundærsiden. Du er vel ute etter en 230/110V transformator, men hva slags effekt du tenger vet du vel strengt tatt ikke før du mottar Wii'en. Sjekk strømforsyningen som følger med. Det burde stå der.
Originalstrømforsyningen til GC leverer 91VA bare så det er nevnt.
Var du veldig tidlig ute med å forhåndsbestille? Jeg satt og nølte i all evighet, så det er bare et par uker siden jeg la inn bestilling hos samme foretak.
Jeg har ikke fått noe melding...
Edit: Står 19. November på ordren, i den grad det er noe å rette seg etter.