Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Kommer det og, kommer kabler i hauger og lass. Greia er bare den at Nintendo har det med å være vanskelig og gjorde komponent kabelen til GC vanskelig å få tak i og gjør det samme med den til Wii. Ikke alle sjapper kommer til å ha den.

EDIT: Jepp, den Rulle posta er det jeg kommer til å kjøpe og så fint kaller scart kabel selvom det er feil. :p

Problemet var ikke at den er vasnkelig å få tak i, men at kun de første gamecubene som ble solgt støttet komponentkabler, derfor var det liten grunn til å selge det som ekstrautstyr

SITAT
Component video cable (for progressive scan (480p) support) which requires a GameCube with Digital Video Output. Less than one percent of GameCube owners used 480p, therefore the digital output was eventually removed from the design to reduce the system's manufacturing costs. See System Specifications above and Official Information.)[/b]
(wikipedia)

SITAT
EDIT: Jepp, den Rulle posta er det jeg kommer til å kjøpe og så fint kaller scart kabel selvom det er feil. tongue.gif[/b]
Feil er det vel ikke, poenget er at en scart-kontakt både kan brukes til RGB-signaler og kompositt-signaler. Avhengig av hvor mange pinner og hvilke kabler som tas ibruk

Ah, hvilket fantastisk øyeblikk: Jeg fikk nettopp vite at min Nintendo Wii ble sendt fra DVDBoxOffice i går (onsdag), og prisen havnet på litt i overkant av 2000 norske kroner inkl. frakt (norske avgifter kommer i tillegg). Regner i hvert fall å ha den i løpet av neste uke, om ikke før. ^_^

Nå håper jeg bare det holder med en strøm-omformer på 60W ... Eventuelt har jeg en det står 105 VAC på - er VAC det samme som Watt? For i så fall har jeg jo en på 105W også.

SITAT(SHDR @ 16.11.06, 04.16) 34862
Jeg ville vært veldig sikker før jeg prøvde meg på noe. Ville vært veldig trist å dra en Houseman og grille konsollen din første gangen du prøver å slå den på.
[/b]
Vel, hvor mye Watt den bruker burde vel stå på konsollen og/eller i manuelene, så jeg tror ikke det er fare for noe grilling her (jeg eksperimenterer ikke med sånt :p ). Men jeg har lest noen steder at Wii ikke vil bruke stort mer Watt enn det GameCube, og i så tilfelle burde det holde med en av de jeg har ... Vel, kanskje jeg like greit skal plukke opp den på 150W hos Play-Asia. Koster ikke allverdens.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Den er ikke smooth nok. Tror du tenker på boomerang-kontrolleren til PS3, og den støtter "2-player" analpenetrering. =D

SITAT(Thinaran @ 16.11.06, 14.56) 34908
Den er ikke smooth nok. Tror du tenker på boomerang-kontrolleren til PS3, og den støtter "2-player" analpenetrering. =D
[/b]
Det faktum at Wii Remote'n ikke er smooth nok gjør at man skader seg mer når man presser på for å få den inn. ;)

Men joa, boomerang-kontrollen til PS3 er nok et bedre valg, især med tanke på 2-player.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Psycho Mantis @ 16.11.06, 00.21) 34838
Ah, hvilket fantastisk øyeblikk: Jeg fikk nettopp vite at min Nintendo Wii ble sendt fra DVDBoxOffice i går (onsdag), og prisen havnet på litt i overkant av 2000 norske kroner inkl. frakt (norske avgifter kommer i tillegg). Regner i hvert fall å ha den i løpet av neste uke, om ikke før. ^_^

Nå håper jeg bare det holder med en strøm-omformer på 60W ... Eventuelt har jeg en det står 105 VAC på - er VAC det samme som Watt? For i så fall har jeg jo en på 105W også.
[/b]
VA=Tilsynelatende effekt. W=reéll effekt.

Tilsynelatende effekt er enkelt og geit det den klarer å levere under optimale forhold, avhengig av hva slags type last du kopler på den. (effektforbruket til en motor på 100W er ikke nødvendigvis det samme som en varmeovn på 100W)

MEN: Du skriver VAC? Da snakker vi plutselig om spenningsnivå, og har INGENTING med effekt og gjøre. 105 VAC vil vel enkelt og greit si at det er den spenningen den leverer på sekundærsiden. Du er vel ute etter en 230/110V transformator, men hva slags effekt du tenger vet du vel strengt tatt ikke før du mottar Wii'en. Sjekk strømforsyningen som følger med. Det burde stå der.

Originalstrømforsyningen til GC leverer 91VA bare så det er nevnt.

Var du veldig tidlig ute med å forhåndsbestille? Jeg satt og nølte i all evighet, så det er bare et par uker siden jeg la inn bestilling hos samme foretak.

Jeg har ikke fått noe melding...

Edit: Står 19. November på ordren, i den grad det er noe å rette seg etter.

SITAT(kakarlsen @ 16.11.06, 15.55) 34922
Var du veldig tidlig ute med å forhåndsbestille? Jeg satt og nølte i all evighet, så det er bare et par uker siden jeg la inn bestilling hos samme foretak.

Jeg har ikke fått noe melding...

Edit: Står 19. November på ordren, i den grad det er noe å rette seg etter.
[/b]
Jeg forhåndsbestilte 21. september, tror jeg, så det er jo en stund siden.

19. november er bare lanseringsdatoen for Wii, så det sier vel ikke allverdens om når du vil få den siden pågangen virker å være rimelig stor.

Tror forøvrig jeg plukker med meg den strøm-omformeren på 500W hos Play-Asia til $39.90 US. Den kan brukes til en japansk eller amerikansk PlayStation 3 også, om nødvendig, samt at den har flere kontakt-innganger. Riktignok koster den $55.40 i frakt (med FedEx), men da tar det bare 2-3 dager før man har varen også.

Noen som forøvrig vet om DVDBoxOffice bruker DHL, UPS eller FedEx (eventuelt en annen) når de sender med rask levering?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Psycho Mantis @ 16.11.06, 18.12) 34962
Noen som forøvrig vet om DVDBoxOffice bruker DHL, UPS eller FedEx (eventuelt en annen) når de sender med rask levering?
[/b]
Hadde du orket å sjekke ordren din på nettsiden deres, ville du ha sett at det står DHL :)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det er sant. Men kanskje dette er måten til å få oss non-believers til og faktisk like ham.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Herlig Metal Gear referanse

Status
Stengt for ytterligere svar.