Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Er nettsurfing noe å trakte etter på en konsoll uansett? De fleste har vel en pc/laptop/medieboks/smartelefon/nettbrett i nærheten som uansett vil være å foretrekke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
PS4 støtter heller ikke flash, men du får spilt av tubber via youtube.com/TV, som ser ut som samme appen som var på PS3 og sikkert brukes av smart-TV-er.


On-topic, Wired spør: What the Hell is Wrong With Nintendo?

“Sony Corp. and Microsoft Corp. each sold more game consoles in 24 hours than the Wii U maker did in nine months,” read the [Bloomberg] story. “[Nintendo] sold just 460,000 Wii U machines in the six months ended Sept. 30, about 5 percent of its target for the fiscal year.”
Men mest interessant, kunne Nintendo ha kuttet prisen på Wii U drastisk ved å la være å inkludere Gamepaden?
Purely based on where Nintendo is going with its software lineup, GamePad is becoming an optional accessory. All that’s left is to make it an optional purchase. If selling GamePad separately might allow Nintendo to reduce the price of Wii U to just under $200 (with a game pre-installed on the console for extra value, of course) it would look much more appealing next to the $400 PS4 and $500 Xbox One.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Masse tall og sånn, det som er mest interessant er hvordan Nintendo selv forventet å selge mange fler maskiner.

Men det er nok bra for oss, nå må de serpe seg og da får vi mer moro!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Yoshi's Island tok Super Mario World og feide gulvet med det.
Elsker Yoshi´s Island, men jeg hater at det spillet var det første til å fjerne overworld-konseptet fra SMW, til fordel for en verdensvalgskjerm like spennende som et Excel-ark. Av en eller annen grunn gjør Nintendo dette fremdeles med New-serien og også i Galaxy 2. Jeg kan ikke fatte at noen foretrekker det fremfor en åpen overworld, som i (til en viss grad)SMB3, Super Mario World, Super Mario 64, Galaxy og Sunshine.
 
Wow, Yoshi's Island er ikke på langt nær like bra som Super Mario World. Det er et kongespill men kom an. Baby mario-mekanikken alene trekker ned, men kontrollene er heller ikke like presise som SMW.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Er faktisk helt enig i at kontrollen og baby Mario gjør spillet mer upresist og hektisk, men det er også en del av sjarmen.

Har mer nostalgi rundt Super Mario World, og vil alltid ha mer følelser knyttet til det. Men Yoshi´s Island var et mer moderne plattformspill - og gameplay har holdt seg bedre - selv i dag ser det penere ut enn det meste.

Nintendo kunne lett gitt ut en ny versjon med vektorgrafikk, med nøyaktig samme gameplay, og det ville vært årets beste 2D-plattformspill ved siden av Rayman Legends.

Når det er sagt Super Mario World kontrollen er helt latterlig god, og jeg har problemer med å si at Yoshi´s Island er et bedre spill. Det er bare at det er mer 2013-gøy ... på en måte?
 

Lodin

Der Waaaah
Her er det siste Nintendo har å by på. Det er en gassmaske og duftampuller så man kan lukte gresset i 3D World og sånn.

Det er et cover til mikrofoner så naboen ikke blir plaga av at du gauler løs i karaokegreiene.
 

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at ZombiU koster 150 faens spenn i esjappa. Med mindre du får total spunk av zombler er det et must. En av få bra moderne survival horrorer og jævla nervepirrende.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Uguuh. Etter jul blir det WiiU. For mye jeg vil spille på den maskina nå
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Tenker å handle inn Monster Hunter 3 Ultimate og ZombieU i neste omgang. Hva mer er å anbefale av konsoll-eksklusive spill som er ute nå?

WW HD RMX ser jeg ikke helt det store behovet for å bruke penger på.
 
Gaaaad. Kjenner suget etter Wii U blir bare mer og mer nå. Vanskelig å bestemme seg - kjøpe ett til Titan-kort eller en Wii U? Hmm...
 
Wonderful 101. Passe unikt. Fet stil. Kamiya så det holder.

*edit: Du kan kjøpe 3 stk Wii U for ett Titan-kort, mr stinnavgryn