Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Vi har selvfølgelig TV i stua, men en av livets mange forjævligheter er at det er forbud mot promping på den.

Jeg var faktisk ikke klar over at jeg kunne spille på skjermen til håndkontrollen i stedet for tven. Nå har jeg i det minste enda en unskyldning til å kjøpe en PS3 så jeg får spilt alt denne generasjonen har å by på =D
Hvorfor forbud mot gaming?
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Hvorfor forbud mot gaming?
Jeg skjønner at min livssituasjon er interessant, og jeg tror bilde til Lodin beskriver det best.

Men dette er ikke akkurat rakettforskning.

Capture.PNG


= En stue som brukes til sosialt samvær og andre stueaktiviteter som blant annet TV og film + Et promperom hvor det foregår massiv promp

= Et velfungerende forhold
 

Lodin

Der Waaaah
Det er nok en relativt vanlig løsning ja.

Når det gjelder nedlastbare spill til WiiU er det jo en og annen å anbefale. Hvorvidt spilla finnes på andre platformer er ikke mitt problem. :p
Mighty Switch Forcene er fine om man liker pusslere som Toki Tori. Enern er best siden den fikk ny grafikk i HD.
Ducktales Remastered er Ducktales og awesome.
Bit Trip Runner 2 er en fet liten runner med kewl grafikk og lyd samt at Charles Martinet (Mario) er forteller.
The Cave er ganske ålreit pek og klikk som desverre lider av at man må runne det flere ganger for å oppleve alt. Den karakteristiske humoren til Double Fine er dog fullstendig til stede.
Little Inferno er fett om du liker å sette fyr på ting og det gjør da alle.
Gorillamodusen til Tank Tank Tank koster bare femten spenn og er en av de feteste multiplayertinga ute til WiiU. Pluss at den suger totalt balle.

Kan vel og nevnes at etter at Sony lanserte sin storsatsing på indere åpna Nintendo opp mye mer for å ikke falle helt av lasset. Utover neste år kommer det til å dukke opp en del fete saker. Ganske mange av de større spilla er og satt en del ned i pris som ZombiU og Tekken Tag 2 (den beste versjonen). Også la jeg akkurat merke til at e-sjappa har fått julemusikk. :yoshi:
 
Donkey Kong: Tropical Freeze, Mario Kart 8, Smash Bros U – DAY ONE, BABY!

Vår-line-up'en til Nintendo (de eksklussive titlene) vasker gulvet med Sony og M$.
 

Lodin

Der Waaaah
Rosalina er siste deltager i Smash. Hvor er Waluigi, Nintendo? Om ikke 2014 er hans år må noen bøte!



De svekker heldigvis min harme med denne greia her som vistnok er ute i esjappa allerede. Ser ut som 9-Volt sine greier fra Warioware så det må nesten eie.

E: Embedda trailer av Rosalina her. Hu fighter sammen med Lumaen sin. :eek:
 
Veit dere, jeg er glad Nintendo seiler sin egen sjø. Hvis både PS4 og Xbone prøver å tekkes PC-markedet, så er det nesten ingen igjen som bryr seg om konsollgreia. Ja, alle vil inn i stua, Steam inkludert, men ingen har slik egenart som Nintendo.

...og der innså jeg at jeg har blitt fanboy og apologist og hva verre er. Faen. Og well.
 

Lodin

Der Waaaah
NES Remix er noe alle med et forhold til maskina bør punge ut 80 spenn for. Det er da en masse små utfordringer fra klassiske spill i kjapp rekkefølge. I Super Mario 1 kan det fek.s være at man først skal hoppe på en goomba, på neste bit må man grabbe soppen før den detter i et hull og på tredje må man hoppe over et svært høl. Alle er tatt rett fra orginalen. Det som etterhvert endrer seg er at spillet begynner å fåkke med deg. Plutselig skal du løpe gjennom et brett med fisker bare at B og høyre på D-padden holdes inne for deg. Eller i Mario Bros begynner kameraet å zoome utover til du ikke kan se en dritt. Og mens du spiller Doneky Kong Jr. går plutselig lyset. Etter som jeg har skjønt havner man og i situasjoner hvor folk og fiender fra forskjellige spill mikses sammen så du er plutselig Mario i Zelda 2.
Det tar heller ikke lang tid før det blir jævla vrient, særlig med førnevnte fåkking. Virkelig så man ræger noen ganger. Dette er noe av det mest orginale Nintendo har sluppet på lenge og at det bare var sånn uten videre er imponerende.
Også har det stempler til Miiverse sånn som 3D World. :v


 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit dere, jeg er glad Nintendo seiler sin egen sjø. Hvis både PS4 og Xbone prøver å tekkes PC-markedet, så er det nesten ingen igjen som bryr seg om konsollgreia. Ja, alle vil inn i stua, Steam inkludert, men ingen har slik egenart som Nintendo.

...og der innså jeg at jeg har blitt fanboy og apologist og hva verre er. Faen. Og well.
Hei, det kunne vært verre. Du kunne vært Sony-apologist.

Seconder NES Remix forøvrig, men jeg er litt grinat over at de har loka med grafikken slik at alle sprites har tjukk svart kant og verdens billigste drop shadow (you probably don't even know how to do them). Hele presentasjonen er solid, men skriker bargain basement, og det er vel muuuligens noe av poenget. Uansett, NES-nostalgi så det holder, og genistreken er at det gradvis bygger ut grunnmekanikkene til du har en bite-size utfordring som både fungerer som en representativ del av spillet og er perfekt tilrettelagt for at den kan mestres. Interessant fra flere perspektiver.