Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

imported_Dash

Lurking since 2006
I natt satte jeg tre stjerner på både 150CC og Reverse på de nye cupene. ...etter ei fyllehalvkule. Fikk ikke en drit for det.
Mario kart har skuffet veldig når det gjelder unlockables. Må sitte og spille i ukesvis for å få ingenting eller i beste fall stempler. Den perfekte lønnen for slike bragder hadde vært MewTwo som sjåfør.
 
Yes, kan noen fortelle meg hva slags tilbehør jeg trenger til WiiU? Syntes det er sabla frustrerende å vite hvilke kontroller jeg trenger, f.eks til Mario Kart 8 trenger jeg nunchucks? Classic kontroller?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kan bruke det du vil. Jeg hadde mange ekstra wiimotes og nunchucks etter Wii-en (seriøst, vi har syv eller åtte par pluss to classic controllere), men jeg kjøpte også en pro controller fordi den er digg å spille med.
 

Lodin

Der Waaaah
Hadde gått for en Pro Controller siden den er hella nice. Ikke at man trenger det siden tableten funker fint til det meste, men men.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Tableten er bra til det meste, men du kan bare bruke én av den. Til multiplayer er det bare å raske sammen det du allerede har. Wiimotes funker utavboksen, samme gjør selvsagt Wii U pro kontroller. GC-kontroller krever en adapter som kommer neste uke, men det er ikke klart enda om dette funker med noe annet enn Smash Bros.

Bare merk deg at hvis du skal kjøpe inn Wiimotes så bør du gå for de med innebygd MotionPlus, da enkelte spill krever dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mener å ha lest at GC-adapteren spesifikt bare funker med Smash. Av en eller annen mongo årsak. Ellers taler Downs sanning.
 
Yes, da gikk jeg til innkjøp av pro-controller, så blir det Wiimotes i fremtiden. Så var det spill da, Bayonetta 2 har jeg bare hørt bra om, Mario Kart 8 og Smash er i boks. Hvilke andre must have spill anbefaler dere til WiiU?

Edit: Denne lista er vel legit?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Super Mario 3D World er blant tidenes beste plattformere, å beskriver det utelukkende med stikkordet kreativitet er ikke godt nok for håndtverket er også usedvanlig solide greier. Hvert eneste brett har en eller annen ny idé, det ser drittbra ut og kjører i konsekvente 60fps. Har man en Wii U må man ha dette.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Man kan ikke gå feil med Mario ihvertfall. Super Mario 3D World er instaown, et av denne generasjonens beste spill. New Super Mario Bros. U er som New Super Mario Bros Wii bare bedre, og det er bare hurra selv om det ikke er noe kjempenytt (og Super Luigi U er ganske kurrant DLC hvis du takler vansklighetsgraden). Donkey Kong Country: Tropical Freeze er god gammel DK med solid vansklighetsgrad og beste co-op så langt i serien. Ellers så er Rayman Legends visstnok et Wii U must hvis du ikke har spilt det på andre konsoller før (har det selv men ikke testa enda).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Rayman Legends er faens fantastisk, jeg ville valgt det foran Super Mario Bros U. Sistnevnte ble veldig fort kjedelig og virket uinspirert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjah. Jeg hæla virkelig ikke de dustete gamepad-sekvensene i Rayman Legends, og det er sånn stopp-start-plattformspill hvor du må bryte opp flyten din hele tida for å tilpasse deg nye utfordringer, istedenfor en jevn flyt som New Super Mario Bros. U. Og bare for å være skikkelig kontrær kan jeg jo si at jeg syntes Super Luigi U var alt for lett (alle banene er kort-korte og har 100 i tidsbegrensning, noe som mer enn veier opp for at utfordringene forøvrig er skrudd til maks), og ordentlig uinspirert sammenlignet med NSMBU. Sistnevnte er ikke like bra som Super Mario World, men det er den lista det siktes etter og innimellom kommer det skikkelig nære.
 
Jeg digga de gamepad-sekvensene, jeg. Spesielt i co-op. Og musikk-banene på slutten av hver verden eide.

Wind Waker HD er helt kanon også, spesielt om du aldri har spillt det før (noe jeg mistenker du ikke har gjort).
 

Lodin

Der Waaaah
Tekken Tag 2 hadde noen jævlige ladetider, men det hadde jo alle versjoner. Onlinen er sikkert død nå, men det er og satt ganske mye ned i pris permanent. Har uansett en dritartig mode med powerups fra Mario og Nintendo-kostymer til alle.
Også er ZombiU fortsatt no så rart som et launch-spill til en konsoll fra en tredjepart og fortsatt vel verdt å spille. Ihvertfall om man vil ha nervepirrende survival horror med litt roguelike i seg. Oså permanent billig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo! Og hvis jeg får komme med tidenes mest usaklige anbefaling, så er Game & Wario en artig greie. Med et ganske kolossalt "men" klistra på. Det "men"-et er at du må like tanken på en SpyParty-lite MP-greie, og like noen få ålreite minispill iblanda masse ræl, OG at du helst skal betale maks hundre kroner for det (eller få det gratis, som jeg gjorde).

 
Da skal Smash m/adapter hentes på Komplett i løpet av dagen :D

Smash uten adapter måtte forhåndsbestilles, men med kan tydeligvis kjøpes i dag!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har fått hentemelding, så alle (dvs. ett) hjerter gleder seg.
 

Lodin

Der Waaaah
Som om ikke jeg allerede har sniki meg inn på postkontoret og bytta spillet fra pakka med et par sure sokker. :smugdog:
Blir spennende å se når det unlocker i natt, men det blir vel ett som vanlig siden det er vintertid.