Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sånt fra et rent markedsperspektiv maker det masse sense å slippe spillet til alle tre konsollene på én gang bare fordi man kan kjøre en kampanje istedenfor en nå og en til om et halvt år.
De mange tapte salgene Lodin hinter til vet jeg ikke helt hvor blir av, ser ikke for meg at folk med WiiU lar vær å kjøpe det fordi det også kommer på de andre konsollene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er da ikke så få bra spill til maskinen at eneste (beste) grunn til å kjøpe Rayman er manglende alternativer.

Tror jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
Akkurat nå er det det jo desverre. Særlig siden også Skribblenaut er utsatt på ubestemt tid. Doomed osv.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg trudde ikke det kunne skje, men Ubidubi har tatt til vettet og Raymond blir gitt ut til WiiU i mars alikevel! kommer til å slippe en ny demo som er eksklusiv til Nintendo sin platform. Det er egentlig bare den siste demoen de har vist fram til pressen, men men. De viser at de bryr seg.

Om ikke annet er Skribblenaut utsatt til fredag neste uke på Steam så vi får tro det gjelder WiiU og. Eller bare kjøpe det der. Selvom vi teknisk sett har kunnet gjøre det siden i fjor. :sukk:
 
Utrolig trist sak. At spillet kommer til alle konsollene er ikke noe overraskelse, det var bare et spørsmål om tid før den informasjonen slapp. Men at de utsetter et ferdig utviklet spill i 9 måneder bare 2 uker før det skal slippes vitner om at det sitter en genial gjeng i markeds avdelingen til Ubisoft. Håper de har vet på reversere denne avgjørelsen.
 
Som Justin var inne på så er det vanskelig og dyrt å skape blest rundt ett spill to ganger. Media bryr seg ikke fordi de allerede har dekket det, word of mouth har dempet seg eller forsvunnet og det er generelt vanskelig å riste av seg gammelt nytt-stempelet. Spill flest har en utløpsdato på når det vil være mest innbringende (spesielt på konsoll) og den klokken begynner å tikke ved første lansering. Legends blir nok å selge bedre pga. denne avgjørelsen, men jo, det er råttent ovenfor utviklings-teamet og ikke minst fansen som har gledet seg og kanskje til og med kjøpt maskinen i tro om at spillet skulle komme i februar.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er ikke verre enn å slenge inn en "det ga oss muligheten til å finpusse og legge inn mer innhold i WiiU-versjonen så også de har gagnet av utsettelsen" så hepp.
 

Lodin

Der Waaaah
Eller slenge det ut til WiiU når de sa de skulle og slenge ut en trailere og så gjøre all megahypinga (lol, for et Rayman) i september?
Det verste er at jeg egentlig ikke bryr meg så mye om dette. Jeg kjøpte det forrige på salg hos Steam og syntes det var ganske kult. Demoen til det nye solgte meg derimot med Black Betty brettet. Jeg var skikkelig klar, særlig siden det var tamt for andre spill i den perioden. I september blir dette rimlig meh.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eller slenge det ut til WiiU når de sa de skulle og slenge ut en trailere og så gjøre all megahypinga (lol, for et Rayman) i september?
Fordi det ikke er like kostnadseffektivt.

Jeg sier ikke at jeg koser meg med utsettelsen, man vil jo ha bra spill, men poenget er at de gjør ikke dette for å være slemme. Fornøyde kunder er de beste kundene og jeg garanterer de har gått flere runder på denne avgjørelsen og analysert i hue og ræva før de valgte å utsette.
 

Lodin

Der Waaaah
DMC har solgt en tredjedel av det Devil May Cry 4 gjorde og "HD-remakene" har solgt det dobbelte av det. Utgiverne bør kanskje høre litt mer på forbrukerne?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nå... er jeg redd for å drite meg ut og det er noe jeg ikke skjønner men hva er poenget ditt?

Har DMC solgt lite fordi Capcom ikke har hørt på forbrukerne? På grunnlag av hva, det at fansen ikke likte designet, eller hva tenker du? Om det er det, burde de da begynt på scracth når de leser på internettforumer at det ser teit og dommt ut sånn at forbrukerne ble fornøyde og det da hadde solgt like mye som DMC4? Eller spurt forbrukerne før de lagde spillet om de skulle redesigne eller gi ut samme greia med nye brett sånn at de kunne gått for sistnevnte og "alle" hadde kjøpt det?

Sorry om mye, men jeg forsto bare ikke helt. Kan uansett avkrefte at spillselskapene har et ønske om å selge færrest mulig spill.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Tydelig at det er "catch Lodin-day" idag. Pleier bare å ignorere alle q3 og "næhæhæi fordi minks"-postene hans jeg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Takk Agra, radaren min er ikke like godt utviklet.
 
Man kan jo eventuelt ta lærdom av 35 år med spillhistorie og rett og slett forholde seg til de tingene som eksisterer for en konsoll i stedet for de tingene døm sier skal eksistere i framtia.

Selv gleder jeg meg fortsatt til Dead Phoenix og Kameo til GameCube, det blir sakene sine.


 

Lodin

Der Waaaah
YESSS! Tank! Tank! Tank! blir F2P. Altså, en liten bit av det er gratis og man kjøper resten i deler som DLC. Da vurderer jeg seriøst å coppe den ene delen som er verdt å spille. \m/