Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Husker DS-en ca. våren 2005. Riktignok mindre konkurranse, men jeg venter fortsatt på at Nintendo skal snu skuta. Prøvde Wii U-en for noen uker siden over litt tid, og interaksjonsdesignmessig er den utrolig kul. Som vanlig tror jeg den kan leve helt fint så fort man får litt interessante spill på den, og med pengene Nintendo sitter på er det vel usannsynlig at det ikke er noen VELDIG fine ting på vei, selv om det kanskje tar et år enda før vi kommer dit.

Når det er sagt ser det ikke ut som de vil matche Wii-suksessen—men, hvem vet. 3DS var tørr i lang tid, men nå er den heit som fy.
 

Lodin

Der Waaaah
Kan ikke si det overasker meg, men veldig mange der ute har nok en gang erklært at Nintendo is doomed. De har riktignok gått med tap en stund og blør penger pga. WiiUen, men forrige kvartal hadde de faktisk en fortjeneste på 70 og noen millioner dollars. Det er ræva for et så stort firma, men mer enn man kan si om Sony eller MS sine spillavdelinger som ikke har tjent noe siden kuene kom hjem. Det at de og sitter på over 9000 grillioner etter Wiien og DSen gjør og at de kan holde på som de vil.
Hovedproblemet er som alltid at maskina ikke selger fordi det ikke er spill verdt å kjøpe den for. Så snart Nintendo greier å få sine egne ting ut vil situasjonen bedre seg. Det blir ikke en ny Wii, men så lenge den kan gjøre det like bra som N64 eller GC kommer de til å greie seg fint. De virkelige penga blir raka inn av 3DSen såklart.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Bare hopper inn for å si at jeg er mottakelig for en wiiu-donasjon om folk ikke vil ha spilleren.

Sant skal sies, så er jeg fortsatt spent på hvordan maskina føles. Fikk ikke testa på streamen. Liker konseptet og det jeg har sett av Zombie-U, men føles ennå litt drøyt å betale såpass mye for å få tilgang til gamle nintendo-klassikere. Må nok komme en del spill som virker interessante før jeg orker å styre med det, selvom Yakuza-relansering gjør det hele litt mer spennende
 

Lodin

Der Waaaah
Du kan egentlig i grunn få min siden jeg ikke bruker den så mye Nei vent, Jeg spiller Super Metroid i senga! Hah! Nå skal jeg ned i Maridia. \m/
 
Det er nok grep de har gjort for at traileren skal få litt mer schwong og ikke nødvendigvis representativt for hvordan det oppfører seg i spillet. Får vibber av Mario Galaxy-spillene, som jo er positivt. Et Sonic-spill med like tett design som de siste 3d Mario-plattformerne kunne blitt fett. Noen som har spilt no av de siste Sonic-spilla? Er de bra som jeg ser noen påstå, eller er de bare tålelige som er det jeg egentlig har fått inntrykk av?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen som har spilt no av de siste Sonic-spilla? Er de bra som jeg ser noen påstå, eller er de bare tålelige som er det jeg egentlig har fått inntrykk av?
Nå har jeg aldri vært noen Sonic-fan, men jeg har fortsatt til gode å spille et bra Sonic-spill. Generations var på linje med Mega Drive-spillene, det vil si dundrende OK å spille.
 

Lodin

Der Waaaah
Problemet med Generations er at halve spillet er nye Sonic. De bretta som er i 3D har sedvanlig ræva kontroll og alt som følger med. Når Sonic Team holder seg til 2D har de etterhvert greid å finne en formel som faktisk er gøy å spille (untatt Sonic 4 som sugde midd). Så det var litt bak-ryggen-perspektiv i traileren, men forhåpentligvis skal man fortsatt bare go fast.

 
Det jeg liker å tenke, er at en dag vil Nintendo og Sega ta til vettet og samarbeide om å fikse Sonic. Monster games, Retro eller EAD + sonic betaler jeg for å se resultatet av.
 

Kilik

Lokal moderator
Alle spill som er annonsert, med europeiske datoer (retail). Totalt 35 spill hvorav 18 er eksklusive.

Game & Wario - 28. juni
New Super Luigi U - 26. juli
Pikmin 3 - 26. juli

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - 20. august
The Wonderful 101 - 23. august
Rayman Legends - 30. august
Disney Infinity - August
Putty Squad - Sommer
The Smurfs 2 - Sommer
Skylanders: Swap Force - 18. oktober
Batman: Arkam Origins - 25. oktober
Assassin’s Creed IV: Black Flag - 31. oktober
Wii Party U - Oktober
Mario & Sonic at the Sochi Winter Games - Oktober
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - Oktober
Sonic Lost World - Høst

Call of Duty: Ghosts - 14. november
Scribblenauts Unmasked: A DC Comics Adventure - Høst
Disney's Planes - Høst
Adventure Time: Explore the Dungeon Because I Don't Know! - Høst
Lego Marvel Super Heroes - Høst
The Mysterious City Of Gold- Høst
Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut - Høst
Pac-Man and the Ghostly Adventures - Høst
Watch Dogs - 22. november
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - November
Super Mario 3D World - Desember


Wii Fit U - Vinter
Yoshi - TBA
Mario Kart 8 - Vår 2014

Project CARS - 2014
Bayonetta 2 - 2014
X - 2014
Super Smash Bros. for Wii U - 2014
Shin Megami Tensei X Fire Emblem - TBA
 

Lodin

Der Waaaah
Heh, Anouma innrøma at grunnen til at båten gikk så jævla treigt i Windwaker var fordi Gamecuben ikke greide å rendre større deler av havet. De har lagt til en ny power up av no slag som etterhvert lar en fise rundt kjappere i remaken. Håper man får den av en ny skyfrosk. ^^
Desverre blir det nok ikke noen nye dungeons siden han og innrømma at de resirkulerte konseptene fra dem til TP og SS.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Var ikke Sonic Heroes til Game Cube helt OK? Mener å huske jeg spilte gjennom det ihvertfall da jeg fikk det med bruktkonsollen jeg kjøpte. Husker også at voice actinga var helt sykt kjapt klipt sammen.

"IwillgetyouthistimeSonicGOTTACATCHMEFIRST!"
 
Var ikke Sonic Heroes til Game Cube helt OK? Mener å huske jeg spilte gjennom det ihvertfall da jeg fikk det med bruktkonsollen jeg kjøpte. Husker også at voice actinga var helt sykt kjapt klipt sammen.

"IwillgetyouthistimeSonicGOTTACATCHMEFIRST!"
Vel, uhm, ikke egentlig. Men det så fint ut, og det var ikke like fryktelig som enkelte andre spill i serien. Det var (av uante grunner) et av mine første GameCube-spill i sin tid.

Forresten: Da fikk jeg somla meg til å se gjennom alt som ble annonsert nå nylig på E3, og for min del virker Wii U-lineupen rimelig bunnsolid hva Nintendo gjelder. Greit nok, ingen store overraskelser, og ingen "dette spillet kunne bare lages på Wii U" utenom The Wonderful 101, men jeg har lyst til å spille stort sett alt de hadde på lista: X, Rayman, Ducktales, Mario 3D World, Wonderful 101, Bayonetta 2, Sonic (!), Mario Kart, Donkey Kong, Pikmin 3, Pokemon X/Y, Zelda 3DS, Yoshi, Wii Fit U, Wind Waker HD, Watch Dogs og Smash Bros.

Om det er verdt å ergre seg over noe, må det være at det virker som en kollektiv vestlig spillproduksjon har bestemt seg for å marginalisere Wii U—vet vi noe om hvorvidt dette er Nintendos feil?