Windows Vista-tråden

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#22

:plystre:
 
#23
Ohhh... nicket mitt på Vista jo...


Hva er specsen på maskina di kakarlsen? Og kjører det stabilt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#24
AMD Athlon@ 2,4 GHz. 1024 MB RAM, Radeon 9800 PRO (kjører ikke akkurat på PRO-instillinger, men men :) )

Har ikke vært borti noen problemer foreløpig, og det aller meste av programvare for WinXP fungerer helt fint.

IE7 ser forøvrig ut til å være en ren kopi av Firefox... Jeg har nå uansett forlengst installert Opera.
 
#26
Opprinnelig skrevet av Shadar@01.08.2005, 12.45
Aslak: Ikke dumt. Men hvorfor er den stakkars papirkurven din et samuraisverd? Det er da ikke spesielt funksjonalitstisk!

*koz*
247085​

It slices and dices :svette:
 
#27
Har kjørt Vista betaen på en maskin på jobb de siste dagene for å teste. Det er tross alt en beta så det er ikke alle funksjoner som er inne såklart, f.eks det grafiske grensesnittet er ikke ferdig før beta 2 som kommer i vinter. Ellers ser det veldig pent ut! Parental Control er nok veldig, veldig nyttig for nervøse foreldre, og jeg må si at jeg likte IE7 som var raskere, penere og mye mer praktisk enn før.

For meg som jobber med IT så er dette veldig interessant, det er tross alt noen år siden Windows XP kom.

Kan forøvrig nevne at testmaskinen vår er en Compaq Evo 510 med p4 2,4ghz, 512mb ram og 20gb hd. Alt funker flott uten tegn til slowdowns eller sånn tull.

Kort sagt, foreløpig er det ikke så veldig mye nytt i denne betaen, vi må nok vente til Beta 2 kommer før vi får se de virkelige endringene.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Opprinnelig skrevet av Lanfear
Juu haxz0r!!!

Trodde dette var ulovlig på SG, jeg.

Hvor mange ganger må det gjentas: Linking til piratkopiert materiale, eller info om hvordan slikt kan tilegnes = fy fy.
Diskusjon rundt det er da helt greit, og hvorvidt dette kan betegnes som pirat er vel litt i grenselandet. Det er jo til og med de som hevder at dette er skjult markedsføring fra Microsoft; altså at det er med overlegg at "alle" kan få en smakebit. (Det blir jo uansett bare spekulasjoner, men man vet jo aldri)
I tillegg er det jo bare en 30-dagers prøveversjon det er snakk om. (Men det er ikke noe verre å forlenge den tiden enn det er med XP :) )
 
#30
tror du man ikk må ha akkurat 260 MB ram for å instalere dette og jeg har 256 på maskinen min :svette: ja ja for kose meg med Fedora 4 på den bærbare istedenfor
 
#31
Opprinnelig skrevet av Platina@09.08.2005, 21.16
Jaja, men det er jo mange som sier at Vista er utrolig lik Mac OS X Tiger da. Er det sant???
249633​
Absolutt ikke.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Simen1 @ programmerer.no
Det var da svært til krav for Windows Vista:  Temmelig godt sjermkort Spesielle skjermer, og sikkert, enorm mengde minne, rå CPU, enorm lagringsplass, ekstrem kjøling, BTX-formfaktor +++. Det høres ut som den reelle prisen på Vista kan bli over ti ganger så høyt som prislappen på selve eska. Hardcore DRM osv.

Vista virker bare mindre og mindre attraktivt for meg. MS sparker meg stadig mer og mer mot Linux-leiren. Jeg lurer på hva i all verden det er som gjør at jeg ikke har oppgradert til Linux ennå. Jeg må jo være dum. (Ikke ironisk ment)

249791​
kan ikke si meg mer enig...

Palladium og DRM NEI TAKK! TCG æsj. Nå blir det Linux her i gården...
 
#36
Jeg har sett screenshots av Vista, og det likner absolutt ikke på OS X. Man er ikke nødt til å prøve OSet for å vite om GUIet er likt eller ikke.
 
#38
Stygt design på bildet i første post. Linux eier alt når det kommer til styling osv. (Synes jeg, men det tenkte dere ikke på? At dette faktisk er en smakssak ffs)
 

SHDR

Gullmedlem
#39
Det er en smakssak, ja. Men som alle ting finnes det distinksjoner mellom god og dårlig smak. Det finnes folk som synes Jessica Simpson synger dritbra. Det finnes folk som synes svart marmor med detaljer i gull og rødt er glimrende. Det finnes folk som digger tett ragg på musa.

Og da er det jo en smakssak, og da er det jo ingen som kan ta meg, for det går ikke an å bevise at noe er bedre enn noe noe annet, for da sier jeg bare at det handler om smak og at kriterier for funksjonalisme ikke på noen måte kan sammenlignes med preferanse! Når jeg liker det må det jo være best, og jeg er så trangsynt at jeg holder på å implodere.

Sortulv: Åja. Jeg bruker WinXP, og jeg kan dermed si at Windows XP og MacOS X ikke har noe til felles. Selv om jeg såvidt har brukt MacOS X, da. Men det ser ikke slik ut. Så liker jeg Windows litt bedre enn MacOS X, da. Ikke godt hold i argumentasjonen.
 
#40
Jeg mente vel åssen det er bygd opp da. Hvordan det ser ut er ikke så farlig, fordi det kan man bytte på. Jeg har ordnet med pc'en min sånn at den ser ut som en mac. Det er ikke så vanskelig. Men det som er poenget er vel at de har et veldig likt grensesnitt, tror det er det heter :svette: