Har ikke lest det Jim har skrevet, men er akkurat ferdig med gamer-anmeldelsen, og den var ræl.
Et utdrag av min kommentar på anmeldelsen:
"Selv mener jeg at anmelder sammenligner for mye med en forutinntatt holdning til hva open-world sjangeren skal inneholde, synliggjort i anmelderens latterliggjøring av Miyamoto og Aonuma.
Spillet prøver ikke å gjøre alt alle andre spill gjør, bare bedre. Spillet kaster vekk en del unyttige ting andre spill gjør, og har en egen tolkning på hva et open-world -spill kan bety - og jeg elsker det!
Ser bare ut som om anmelder setter seg for mye fast i at hesten hans ikke kan klatre bratte fjell, at våpen knuser lett og at landskapet er for vakkert for det blotte øyet, uten forsøk på å forstå hvorfor spillet er slik."
Vet ikke helt hvor mye tid jeg har brukt i spillet, men må være noen titalls nå. Har tatt alle tårna, tatt 3 dungeons, 45 shrines og føler likevel trangen til å utforske mer. At spillet er fantastisk de første 30 timene er jo ingenting å forakte, har fremdeles til gode å se det dabbe av med det første for min del. I spill jeg kan sammenligne med er de første timene dørgende kjedelige med avanserte systemer man må lære seg før moroa starter (hvis den noensinne gjør det, hopper som regel av før det skjer). I Zelda begynner moroa med en gang du innser at en trepinne ikke er nok til å ta ned en goblinleir.