[Wii] Zelda: Skyward Sword (Wii)

Pomba

Redaktør Spillkritikk.no
#61
Ser ekstremt lovende ut med tanke på anmeldelsene! Forhåndsbestilt fra Elkjøp (299), så detta blir greier!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#64
Jeg så også en tid tilbake et tilbud til 299,- så da slo jeg til. Det blir sikkert verdt det!
 
#65
Prøvde demoen nettopp, som består av tre deler: Fuglelflyving, en dungeon og en bosskamp (mot ~FABULOUS~ DEMON LORD GHIRAHIM). Fugleflyvingen skjønte jeg ikke en dritt av, jeg endte opp på bunnen av skyene hvor jeg ikke en gang fikk en GAME OVER TRY AGAIN og det gikk virkelig ikke an å få noe høyde heller. Så jeg gruer meg til den delen i det fulle spillet.

Over til hula, så fikk jeg endelig styre Link ordentlig. Syntes inventorysystemet er tungvindt, selv om jeg forstår at det er det motsatte de prøvde på. Det å styre den flyvebilla var dødskjedelig siden den går såååååå saaaakte. Fikk sloss mot noen goblins som bare krevde litt risting av fjernkontrollen så var de døde, edderkoppene krevde risting av fjernkontrollen etterfulgt av risting av fjernkontrollen og nunchucken samtidig så var de døde, og en miniboss som krevde at jeg prøvde å fekte med fjernkontrollen i bestemte retninger med blandet hell. Motion Plus er langt i fra perfekt altså, men det er vel gammelt nytt. Til slutt kom jeg til en puzzle som jeg ikke skjønte så mye av (det liker vi) før en usynlig timer slo av spillet og ba meg vente på fullversjonen.

Til sist var det bossen, og jeg må si at jeg gleder meg til å gjøre mer bekjentskap med skurken. Han virker som en fascinerende og ikke minst creepy type. Selve kampen var OK, den overbeviste meg om at kampsystemet er veldig godt og solid med unntak av Motion Plus sine feil, men småkjedelig at den besto av to forskjellige faser hvor man bare gjentok det samme om og om igjen. Altså, i første fase holder han ut en glødende hånd som griper sverdet ditt så fort du slenger det ut mot han, trikset her er bare å holde sverdet ut mot høyre slik at han holder armen sin på den siden, og da flytter du sverdet raskt og slår. Gjenta. Ikke særlig utfordrende eller spennende, altså. Etterpå trekker han frem sverdet sitt, så da må du bare time skjoldet riktig slik at du deflecter slagene hans, som gjør at han er åpen for slag, ikke ulikt parry and riposte fra Demon's Souls. Rinse and repeat til kampen er over.

Sitter igjen med blandede følelser. Jeg vet at spillet kommer til å bli fantastisk, og jeg elsker det rare filteret de har lagt over alle teksturer som gir den oljemalte looken, men småting rent gameplaymessig kjeder meg, rett og slett. Dessuten er soundtracket litt kjedeligere enn jeg er vant til fra denne serien.
 
#67
Nei, lasta ned til min haxxxxed Wii
 

demake

Seksuelt godteri
#70
Ffffffffffff- dette spillet blir å eie sier jeg!!!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#71
Hadde bestemt meg for at eh, Zelda får vente for jeg skal spille Skyrim til øya blør. Men så kom jeg på at jeg bestilte Zelda for to måneder siden og det vil dukke opp i postkassa enten jeg vil eller ei.

Så vi får se. Vi får se hva som skjer.

Trenger forøvrig noen forlengere til phono-kablene hvis jeg ikke vil kjøre lyd ut fra TV-en ...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#73
Denne høsten klikker så altfor altfor mye. Siden tid er penger kommer jeg til å tape millioner før jul.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#74
... det er den beste høsten?

Hadde de bare sluppet Persona 5 rett før jul hadde dette året vært tidenes.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80