[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Vanilla Skyrim har massevis av nydelige, fargerike steder? Jeg digger designet, det som er dritt er de tekniske problemene og hvor utrolig statisk alt føles. Fler og langt bedre animasjoner neste gang, plz.
 
Vil ikke si det er massevis, men det er et knippe steder som er ganske fargerike. Det har litt av den samme effekten den skogen i Fallout 3 hadde.
 
Har smelt opp vanskelighetsgraden til expert, gjort drager og giants ekstra vanskelige via. modder og skrudd av fast travel. For å kontre har jeg lagt inn modden som plasserer hestekjerrer ved småbyene også mod som gjør prisen på å bruke disse langt høyere. Det hjelper veldig på utforskningslysten og spillet føles mye mer fokusert da det ikke lenger er mulig å sprette rundt hele verdenen på første whim av et nytt quest. Liker å måtte planlegge litt framover, framfor å ta alt spontant. Det er også ganske digg at verdenen føles litt truende igjen, slik den gjorde før jeg gikk forbi lvl.10.

Vet ikke hvorvidt motoren tillater det, men har veeeldig lyst på en mod som gjør at menneske-fiender tåler langt mindre om de blir truffet med pil eller slagvåpen på steder av kroppen de ikke har god armor. Ultimate hadde vært om pil i venstre hånd gjorde at venstre hånd ikke funka noe mer, å bli satt fyr på betydde sikkert død osv. Vei det opp ved å gjøre karakteren din like sårbar og gjør det lettere å dodge magi samt dyrere å bruke og jeg tror ikke jeg hadde blitt en happy camper.
 

Terje

mostly harmless
Jeg synes Skyrim funka greit som det var egentlig, men en ting hadde jeg lyst til å endre på som ville gjort dungeon crawlinga mye mer interessant: Få alle de mekaniske fellene til å instakille deg, uansett pokkern. Å gå i de fellene tok jo nesten ikke noe liv av deg, det var jo bare å ignorere de fullstendig. Det betød ikke noe om du dreit deg ut og tråkka på en utløser. Om de hadde kverka deg outright derimot.. Tipper man ville gått litt forsiktigere fram da istedetfor å bare pløye gjennom dungeonet som et godstog.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeh, det er noe som går igjen i spill føler jeg. Husker jeg og noen folk satte oss ned for å ta en seriøs og gjennomtenkt runde i NwN1, og jeg rulla dvergskytter med desarmering - men selv for figuren min som ikke tålte noenting var det rett og slett enklere å bare tråkke på fellene enn å desarmere dem, for ikke å nevne krigerkameratene som ikke merka det en gang.

Jeg synes ennå en av de største problemene med TES er at det virker som de ikke har tenkt på "død å liv å sånn" i det hele tatt. Enten husker du på å lagre spillet hvert tiende minutt og død har ingen konsekvens, eller så glemmer du det og har bare deg selv å skylde for at du mister timesvis med framgang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Løsningen er sannsynligvis at det er flere som klager hvis det blir for vanskelig, enn hvis det blir for lett. Men hey, det er sånt man har mods til.
 
Ca. like vanskelig som det er å mekke helt vanlige 3d-modeller? Mener å ha lest at kollisjonsdeteksjon gjøres på lik måte som UDK, altså bare lage en simplere versjon av modellen innenfor hvisse regler og gi objektet et spesifikt navn i 3ds eller Blender eller hva man liker å bruke. Kjapt googlesøk peker mot at man skal exporte som .obj.

Jeg kan bidra til en SG-mod. Er ikke noen kløpper til å modellere, men synes det er artig =)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Bare så på udk til crysis og det var unødvendig komplisert ihvertfall. Måtte lage dummy greier og følge et visst layer-hierarki. Men hvis det bruker .Obj så er jo det awesome!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: Creation bruker, i likhet med Gamebryo, .NIF-format for 3D-modeller. Proprietært, må vite. Og gjett hva: Det finnes ingen vettuge exporters/converters som funker med Skyrim just nu, så vidt jeg veit. Går an å sjekke NifTools om det finnes noe der, da.
 
Å få modeller fra 3ds til UDK er en kakegåtur, hvis dette er i nærheten av like enkelt så... blirre enkelt :) Jeg er med ihvertfall!

Edit: Yetieid! Skal sjekke litt mer nøye hva det innebærer.
 
Akkurat når det gjelder det å "sprette rundt" med fast travel så er jo det helt valgfritt. Har stort sett valgt å la være, da jeg liker opplevelsen av å måtte investere i en reise for å komme dit jeg skal.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det der er en sånn rar greie jeg savner uttrykk for. Når det finnes aspekter som er ønskelig å dra nytte av hvis du vil spille "effektivt" (som alle av oss vil, rent instinktivt), som drar ned opplevelsen, men er valgfri.

Dette er noe som går igjen i de fleste spill, og grinding i rpg-er er vel det mest kjente eksempelet.
Da jeg virkelig begynte å fundere over det var i Supreme Commander, hvor det er så mange små micromanage-øvelser du kan engasjere deg i for å øke effektiviteten av økonomien din, men som er ræva kjedelig og var med på å ødelegge hele spillet for meg. Det er vanskelig å argumentere for at det er dårlig design siden det er valgfritt, men det er samtidig vanskelig å føle noen form for utfordring og prestasjon når du må begrense deg selv ved å sette opp regler på hva som er lov.
Jeg har samme oppfattelsen når det gjelder mye av microen i Starcraft. Artig spill, men det mister totalt futten for meg når jeg blir flink nok til at jeg begynner med rutiner, macro-sjekklister, og alt det der.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
jeg ser jo nå at jeg har failet hardt. Jeg mente ikke udk, for det har jeg ikke testet, for jeg mente selvsagt development kittet til crysis. udk er vel Unreal Development Kit. Sorry fålkenz.
 

DOF :cool: Funket overraskende mye bedre enn jeg forventet, har ikke opplevd at det er noe i veien. Ignorer at det ikke fungerer helt i det ene hjørnet, er vel fordi jeg står altfor nærme vannpartiklene. Også prøvde jeg meg på en helt ny enb-preset som jeg likte ganske mye bedre enn den litt oversaturerte looken jeg hadde tidligere.
 
1.5 er ute som beta på Steam med nye killcams til pil og bue og magi samt at nærkamp har fått nye moves. Digger den suplexen. Husker jeg rett var dette med i den modde-traileren de slapp for litt siden og det er kult å se at de patcher inn noen av de tinga.