Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det er DLC. Altså, du kjøper spillet og så lastes greiene ned på PSS.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Greit, de følte for å gjøre det unødvendig innviklet. Jeg trodde han rett og slett var med i PS3-versjonen uten videre pomp og fanfare.

oma

Village Drunk
En ting jeg tenkte litt på i ettertid. Hva søren skal en med 6 gargoylstatuer inne på ett mentalinstalt? Kan se for meg at det blir litt repiterende om gargoyler blir brukt konstant som grapling-ting.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For meg så det ut som hele anstalten er et ombygget/innredet slott. Den facinerende arkitekturen, veggene og de lange gangene minner mer om en borg enn et moderne sykehus.

EDIT: Lodin kommer sikkert snart med et lite stykke fiktiv historie.

Lodin

Der Waaaah
. Kappa til Bats er helt sinnsyk, papirer og damp flaggrer i alle retninger og når man pælmer folk inn i en vegg eller hopper ned på fliser spruter det shizz. Er forsåvidt bare grafisk candy, men det gjør ganske mye for stemninga.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Den damp-effekten var konge. Og de flisene som ble slaktet. Jeez, hvorfor har ikke PS3 eller X360 noe tilsvarende PhysX? :(
Hvilken konsoll skal forresten folket ha det på? Jeg lener meg mot PS3 selv om PC så litt fristende ut... nå iallefall.

EDIT: Wikia' akkurat Physx og PS3 har det jo. HVorfor så jeg ikke noe på demoen?

Lodin

Der Waaaah
Hvor leste du dette?
Både 360 og PS3 kan simulere shizzet, men det krever for mye i de fleste tilfeller. De har ikke no dedikert physx-hardware.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Vel, jeg leste bare at Sony og Microsoft hadde rettighetene på wikipedia, men det er teit med retttigheter hvis de ikke gidder å bruke det.

oma

Village Drunk
dett kan vel også forklare litt hvorfor aien har litt dårlig synsrekkevidde.

Lodin

Der Waaaah
Næh, det har med når jeg tar noens hode og krøster det mot en vegg og det gir et fint avtrykk!

EDIT:Ffffff, denne økonomien...

SHDR

Gullmedlem
JÆVLIG dårlig ytelse hos meg, iallfall (skikkelig kjip framerate i 1680x1050), og egentlig ikke så mye grafikk å vise for det. Kan være at jeg bare må slå av PhysX, siden spillet foreslår en GTX270 som jeg ikke har. Jeg har en 9800, dog, så jeg kan jo bare kjøpe meg en GTX270 og bruker det gamle grafikkortet som PhysX-kort.

But for Batman? Nah. Ble litt skuffet. Jeg håpet på en annen Batman, stealthen og kampen interesserte meg ærlig talt ikke noe særlig. Skal teste på nytt, se om jeg skifter mening.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Men hva er dealen med PhysX? Er det mye arbeid for å få det inn på konsollversjonene? Noen spill som i hele tatt bruker det på konsoll?
wat is going on

Novastrum

Feminist-elitist
Går glatt i 1900x1200 med alt på fullt, men slår jeg på PhysX går ytelsen drastisk ned. Flere andre spill klarer å kjøre effektene mye bedre, selv uten PhysX-kort, så dette var litt skuff. I teorien skal dette funke bedre på laptopen min da denne har PhysX?

Det er a.) festlig at folk på ramme alvor forsøker å privatisere spillfysikk og b.) hårreisende hvis ikke et GF9800-kort klarer biffen når spillet strengt tatt ser helt ordinært ut.

Strengt tatt burde alt på nivå med GF7800/7900 og over fungere finfint med teknologibaser som uansett skal kjøres på konsoll.

(Ja, jeg er hårsår for at 9600GT-en min ikke spiser alt til lunsj, i hvert fall ikke i 1900x1200.)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen