Bioshock Infinite

Jeg var vel en av de (få) som ikke syntes Bioshock 1 og 2 var the shit, men jeg må innrømme at dette ser bedre ut nå som settingen er helt anderledes. Ser ikke mørkt og klaustrofobisk ut, hjelper på bare det i seg selv.
Spillet skal visstnok ha en veldig god støtte for 5760x1080 spilling over 3 skjermer og det er alltid positivt :)
Så jeg får hive meg på den bundelen jeg linka til, kjekt med Xcom hvis det noen gang kommer spilltørke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I alle dager, jeg plukka opp spillet i dag og ble overrasket over linja "Playstation Move Compatible" på coveret. Jeg trodde dette var noe ingen utviklere brydde seg om, men det skal iallfall testes ut!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, det er tydelegvis ein bug som gjer at Steam ikkje får med seg at eg avslutter spelet. Det er det eineste negative så langt. Det ser sjukt bra ut, og skytinga pluss Vigors er betre enn i Bioshock.

Ja, og sa eg at det ser sjukt bra ut?














Dette er då Ultra+DX11, gjev 30fps på mi maskin. Slo ned til High/Ultra for ~80fps.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kjører det på en 6850, merker det kunne gått smoothere noen steder men ifølge benchmarken har jeg i gjennomsnitt 60fps mens jeg kjører på medium.

Jaggu er det faktisk medium. Jeg sjekka ikke før nå og spillet ser fette bra ut.
 
Foreløpig er jeg veldig positivt overrasket. Og den gamle Unreal motoren skinner som faen :)





Bioshock Infinite er mektig å spille i 5760 x 1080 og det kjører som en drøm







Halv dag i morgen på jobb, så er det rett hjem i hvertfall, no brakes!

edit: Beklager .bmp formatet, kopierte bare rett fra Fraps til Dropbox. Tenkte ikke på at det finnes folk som enda ruger på 56k/ISDN :p
 

Lodin

Der Waaaah
For en gangs skyld er det skuffende at et spill ikke kan kjøres i tredjeperson. Vil se Booker T med alle de staselige flosshattene han plukker med seg.

E: For å skru av autoaim på PC må man plugge i en kontroll, skru det av fra optionsene dens og dra den ut igjen. Lol.
 
For en gangs skyld er det skuffende at et spill ikke kan kjøres i tredjeperson. Vil se Booker T med alle de staselige flosshattene han plukker med seg.

E: For å skru av autoaim på PC må man plugge i en kontroll, skru det av fra optionsene dens og dra den ut igjen. Lol.
Savner tredjeperson i dette spillet ja :p

Har ikke merket noe til auto-aim tho, på pc. Kanskje det slår seg på hvis spillet oppdager at du har en kontroller i førsteomgang?

EDIT:
2560x1600 med Ultra DX11_DDOF , 70 fps average :v
 

Lodin

Der Waaaah
Den skrur seg på når man ironsighter. Det er ikke så ille at jeg bryr meg nevneverdig, men flere ganger blei folk truffet når jeg vet jeg dreit meg ut.
 

demake

Seksuelt godteri
Kjapt spørsmål til de som spiller denne spillen. Hva er greia med undertittelen? Er Infinite bare et ord som sikkert høres fett ut la oss slenge det på tittelen så det er jaffal ikke Bioshock 3.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er bare et kult ord (med mindre en plot twist har med evigheten å gjøre) de døtta på for at alle skal glemme 2. Burde vel hett Bioshock Columbia, men det hadde vel ikke solgt. Evt. Aeroshock siden alle vet at bio betyr vann.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Ascension on the count of five. Ascension. Ascension.

Spiller det nå, hard mode på PC, ca. halvveis gjennom spillen tror jeg. Veldig Bioshock, altså helt ufattelig, sinnsykt bra art direction og rimelig uinteressant gameplay. Bra, men ikke perfekt. Vil ikke spoile noe, så skal heller snakke om selve kampsystemet. Til tider føles det som om jeg bare vil skippe combat for å komme videre i historien. I tillegg er det elementer av gameplayet som føles transplantert fra Bioshock 1 og 2 uten mål og mening, som f. eks vigors. Hvorfor må vi ha magiske krefter, igjen? Kunne ikke dette spillet ha mer bevegelsesfrihet som fokus? Skyhook-greiene kommer opp såpass sjeldent at de virker som en baktanke.

Å kunne oppgradere våpen er litt meningsløst når du alltid går tom for ammo i lange gunfights og må plukke opp noe uoppgradert ræl fra bakken så du kan pepre litt mer kuler inn i en av bulletsponge-horene som fortsatt tasser rundt så du kan komme videre. Jeg liker at det gir et inntrykk av at det er lurt å være sparsom og forsiktig (derfor man har vigor traps, selv om mobs er jævlig uforutsigbare med hvor de spawner) men i så fall kunne de vel latt deg oppgradere Dewitts ferdigheter med våpen i sin helhet i stedet for å oppgradere et våpen i seg selv? Kanskje tom. involvere Elizabeth mer i gameplayet og gi henne litt customization? En del veldig underveldende valg så langt, men grafikken og art direction er, som sagt, helt utrolig. Aner ikke hvor historien vil hen, heller, men jeg merker en del likheter med Bioshock 1.

Elizabeth er forsåvidt mer en slags fetch-o-matic når det er combat på g, pælmer deg litt ammo og litt health og salts nå og da. Hadde virkelig ikke gjort meg noe å se henne faktisk skyte på folk, siden det er så utrolig påfallende at hun skal "være der men samtidig ikke være i veien" hele jævla tiden. Du vet, bortsett fra den ene gangen hun faktisk var i veien og jeg ikke kom ut av førerhuset på et kabelbane-tog og måtte kjøre opp og ned igjen to ganger før hun greide å flytte seg.

Og en ting til, ingen av de store fiendene i spillet er like morsome å sloss mot som en Big Daddy. Handymen er altfor jævla raske og uforutsigbare, men nå som jeg har oppgradert charge så bare manner jeg opp og shitslammer dem i trynet til de dør. Motorized patriots snur seg med en gang du flanker dem, så... bare å spamme shock jockey mens du blæster dem i trynet.

Men ja, spillet er verdt å spille, definitivt helt 100% verdt det, selv om det bare er for å oppleve verdenen de har skapt - men tror selve gameplayet kan gi enkelte en vond ettersmak. Kommer tilbake med mer etter at jeg har runda spillet og hørt hele historien.

PS: Hold på å bæsje på meg når jeg hørte organ grinder-coveret av girls just wanna have fun og skjønte hva jeg hørte. Spesielt med tanke på hvor jævlig happy Elizabeth er akkurat i den delen.

PPS: Herre GUD så mye fastfood, kaffe, alkohol og sigg booker har i seg. Ikke rart han hele tiden flyr inn på dasser med kjerringa in tow. Intet mysterium at hun ser ut som et rådyr to sek før frontkollisjon, med de kabeltrekkingene hun har blitt tvunget til å bivåne....
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg er i grunn enig i mye av det. Vigors passer ikke inn og er der bare fordi det forrige spillet hadde dem. Columbia er fortsatt et samfunn som fungerer og da vil ingen syns det er lurt eller lov til å slippe flasker som lar en bli fåkkings magikere ut på markedet. Det fungerte i Bioshock fordi de dukka opp når ting allerede hadde gått helt til helvete.
Her fungerer ting fortsatt så nogenlunde og jeg godtar at den jevne mann syns det er ok at jeg løper rundt med rifle på gata pga. first. amendment osv. Men så løper jeg rundt med en jævla minigun!
Gi oss en jævla knapp som er holster! Jeg driter i om dere ikke finner den på kontrollen til babby. Jeg liker ikke å gå omkring i byen til en masse fredfulle folk og vifte med gunnern min som en forbanna psykopat!

Og ja, oppgradering av våpen er meningsløst, oppgradering av vigors er meningsløst fordi vigors er meningsløse og klessystemet er helt bizzart. Booker T løper rundt med flosshatt mesteparten av spillet som før nevnt.

Når det gjelder Liz så digger jeg henne. Det hender hu står i veien for meg og greia med at hu finner penger og sånt er gimmick, men hu er den beste AI kumpanen i no spill jeg kommer på. For det meste går hu før eller etter meg og lunter rundt med sitt. Hver gang hu observerer eller gjør no med omverdenen du ikke hadde venta fra Yorda er en gledelig overaskelse.
Jeg liker henne dog ikke. Akkurat som jeg ikke liker Booker T eller noen andre. Alle er dicks!
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Yeah, nettopp det. Superkreftene funker i Rapture fordi Rapture er et dystopisk helvete som ble et dystopisk helvete som direkte resultat av at folk fikk superkrefter. I Columbia så er det masse reklame for superkrefter.. fordi.. comstock vil at den gjengse mann i gata skal kunne taze driten ut av hvem han vil, sprenge hus og mind controlle arbeidsgiveren sin? Hmmmmmm.

Eneste grunnen til at det funker er at det er så bra utført. Reklameplakatene er sjarmerende, de små instruksjonsvideoene er sjarmerende, osv, osv... men ta vekk det, og det blir helt utrolig merkelig og malplassert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
jeg løper rundt med rifle på gata pga. first. amendment
:eng: Second. First er retten til ytringsfridom.

Og ja, det er noko eige å kunne mumle til seg sjølv "ikkje bry deg om meg, politimann, eg berre tuslar rundt her med mitraljøsa mi og handa mi som tek fyr av seg sjølv med jamne mellomrom."

Elles: Kampsystemet... er vel framleis det beste eg har vore borti i eit FPS. Greitt nok at folk ikkje liker Vigors, men eg synest det er gjevt å slenge ned feller på ein kant, og så konsentrere meg om den andre kanten med tordenstokken medan folk som prøver å flanke meg vert sundslitne av kråker. Einaste unntaket hittil har vore Den Store Kampen(TM) som kjem rett før du skal ta gondolen over til Hall of Heroes, som vert annonsert i forkant rimeleg greit. Og så startar kampen... og så er det ein robåt, to karar med rakettkastarar, og fem-seks andre. Etter å ha droppa dei første, måtte eg ut og leite etter resten fordi dei ikkje heilt hang med då eg starta å zoome rundt med luftkroken.

Editedit: Eg meiner Vigors passer fint inn i biletet av Columbianarane som overmenneske og sjølvstendige pionerar, som Comstock bevisst har bygd opp. Det er òg tydeleg at Vigors er noko ganske nytt i Columbia, så det me ser er nok eit forsøk på å hanke inn ein kjapp skilling medan jarnet er varmt.
 

Lodin

Der Waaaah
Også er ikke vigorsene så jævla kule engang. Du har den som tar over folk, men ellers bare fryser de dem på stedet. Du kan slenge dem ut som miner, men da er det garantert at folka ikke rusher dit.

Men så kommer man over Girls just wanna have fun og alt blir ok. :D