Call of Duty 4: Whiskey Tango Foxtrot

#43
På Mail, eller som message på Eurogamer?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#47
jeg har gitt bort min. D:

Men greit gutta, det var tøft og også kult. Syns ikke du var like dårlig til å snipe som legendene skulle ha det til, Agahnim. :p
 

K999

Keystone State Of Mind
#48
Jeg har ikke fått min fra Eurogamer enda, men når jeg får den, så kan hvem som helst få den.

Ellers over til dagens omgang. Jeg, Nicholas, Endre, Aga og litt AgentMC. Var jævlig tøft, lagget litt til helvete, men det blir bare kulere, jo høyere level du er. Nye perks og challenges. :D
Spiller senere ikveld.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#49
Jeg tusler til dama ved seks-tiden, så om vi kunne spilt en gang til før det hadde det vært sweet. Fem-tiden for eksempel? K999, Jo Inge, Agahnim, Endre, AgentMC? :$
 
#51
Jeg setter pris på at du skriver COD4 spørsmålene på dysleksisk slik at også jeg kan forstå noe av det som står der. Var det jeg som var inspirasjonen kilden din?
Jeg har også en key til overs, men jeg vil ikke gi den bort til noen av dere.
 
#52
Hmm, det virker moro med call of duty 4. For en fps rakker som meg selv, vil dere si at dette skiller seg ut av mengden av first-person-shooters?

Ånei, du vil ikke gi bort keyen din til "dere" andre, men du måtte si at du hadde en? Noen ring oppmerksomhets politiet.
 

Endre

Ødela forumet
#54
SITAT(Epzilon @ 12.09.07, 17.55) 81612
Hmm, det virker moro med call of duty 4. For en fps rakker som meg selv, vil dere si at dette skiller seg ut av mengden av first-person-shooters?
[/b]
Nei, jeg vil si det er veldig likt tidligere COD- og egentlig Ghost Recon-spill, selvom skytinga muligens er litt hvassere enn sistnevnte. Jeg vet ikke hvor mye du vet om COD4, men du har et system for å oppgradere våpnene dine, basert på hvor mange poeng du samler i multiplayer. Det er vel det mest nyskapende med spillet, så vidt jeg har sett.

Du kan f.eks. sette på en lyddemper, eller et litt bedre sikte på de våpnene du har brukt mest (og en del andre greier, jeg tror Nicholas har skrevet litt om det tidligere). Jeg synes hele greia er rimelig meningsløs, ettersom du blir bombardert med en drøss av poeng nesten uavhengig om du gjør det bra eller dårlig, og det tilsynelatende bare er et fåtall greier (f.eks. maling til våpenet ditt) for de som virkelig legger litt tid (og kanskje innsats) i det. Nå har jeg spilt i overkant av fire timer, og har nådd øverste level for en stund siden, men man kan vel nå mye høyere i fullversjonen, jeg synes bare det virker som det kommer mest an på hvor mye tid man legger i det, og ikke hvor god man er.

I løpet av den forholdsvis knappe tiden med betaen, har jeg også opplevd helt latterlig lagg (som jeg husker fra COD2, litt usikker på om det var sånn i COD3), hvor du spretter rundt brettene, både frem, tilbake og fra side til side nesten uten kontroll, noe som virkelig ødelegger en runde.

Jeg burde vel legge til at jeg ikke er så fryktelig glad i realistiske skytespill i utgangspunktet, mest fordi man dør så jævlig fort at det ofte føles ut som det er de som sitter bortgjemt i et hjørne med et kraftig våpen, eller skjult bak en busk med snikskytter som får mest ut av kampen. I det hala tatt kan jeg si at jeg liker spill hvor det er lettere å reagere på det som skjer for å komme seg unna, og at det ikke hovedsaklig er han som venter på at du skal komme, eller han som ser deg først som vinner, slik som det vanligvis er i COD4. Når man legger til (det som virker som) dårlig nettverkskode, kan det til tider bli svært frustrerende.

De mest positive opplevelsene jeg har hatt med COD4-betaen har vært når laggen har vært minimal, og kommunikasjonen og samarbeidet har vært på topp, men selv da synes jeg ikke skytingen er så fryktelig tilfredsstillende, og jeg føler sjelden at jeg har utrettet noe spesielt når en runde er over, selvom jeg ligger på toppen av lista (og får mye EXP).

Redigert: Du kan forsåvidt få opp en radar, sende airstrike eller ha et patruljerende helikopter med maskingevær (kanskje andre ting?), så lenge du får et visst antall kills før du dør, men jeg regner med at andre spill har gjort lignende ting før (Battlefield?). Jeg burde vel også si noe om spawn-systemet i spillet, men det holder vel å si at det kan bli ganske trangt noen ganger (masseslakt :eek:). Urk, stygg formattering på teksten.

Jeg kommer til å spille betaen en del mer, så lenge vi er en liten bunt fra SG som kan få til litt samarbeid, men jeg tror jeg står over fullversjonen i november, dessverre. Si i fra hva du synes hvis du får testa betaen, Epzilon. :)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#55
Fått spilt litt mer nå. Jeg suger fortsatt balle :p, jeg har spilt så vanvittig lite multiplayer på konsoll at aimen min er rimelig dårlig, i nærkamp suger jeg sykt. Noen som har noen litt generelle tips for en total nybegynner?

Sånn ellers når det gjelder spillet står jeg på rimelig motsatt side av det Endre mener. Jeg foretrekker realistisk framfor at man spretter rundt og skytter 10 og 10 raketter og tåler mer enn terminator.
Når det gjelder weapon unlocks synes jeg egentlig det er ganske ubrukelig, men synes ikke at de skal sette skill cap i stedet for experience pga det vil kun gi de som allerede eier enda mer utstyr de kan eie med. Alle konvensjonelle våpen, dvs SMG, pistoler, assault, maskingevær, hagler, rifler og granater burde unlockes fra start, la heller høyt rangerte folk få tilgang til airstrikes osv.

En annen ting. Er det meg eller melee attack alla kniv litt vel kraftig? Selv med litt avstand i mellom så føler jeg at kniv > hagle.
 

Endre

Ødela forumet
#56
Ideelt sett så bør man ikke møte folk som har bedre utstyr (og rang), men det kommer til å skje, så da kan man liksågodt la alle våpen være tilgjengelige fra start, og det samme med sikter og lyddempere, spør du meg. De som bruker mye tid på spillet, kan få belønninger som ikke påvirket spillopplevelsen spesielt, som maling til våpnene ...

Jeg kunne kanskje presisert at jeg foretrekker spill som Halo (jeg vet at du ikke liker Halo, Lurtz, og det er trist :() fremfor realistiske skytespill, jeg kjenner meg nemlig ikke helt igjen i det du sa om å skyte ti og ti raketter om gangen (kanskje det er Unreal Tournament du refererer til? Lurer på om de har en launcher som skyter tre og tre raketter, eller noe i den dur).

Litt generelle tips: Eksperimenter litt med sensitiviteten, finn det som passer deg. Start med et "enkelt" våpen (MP5?), hvor du ikke behøver å tenke på at du kun kan skyte i bursts eller ett og ett skudd, og headshots ikke er så fryktelig viktig. Tenk mest på å bli komfortabel med styringa, så å lære brettene, så introduserer du deg for flere og flere våpen, samtidig som du prøver å sikte mest på hodet til fienden, og skyter i bursts selv med helautomatiske våpen. På samme tidspunkt bør du begynne å tenke på å bruke radaren best mulig, og samtidig tenke på at du er synlig og dermed utsatt når du skyter med et våpen uten lyddemper.

Det er også viktig å samarbeide med de man spiller med ... Hvis du for eksempel har planer om å sende et airstrike kan det være lurt å be noen andre om å bruke UAV, slik at du kan se fiendene først.

Jeg har opplevd å bli slakta av en fyr med kniv fra litt vel lang avstand, men jeg får skylde på at det var lagg. Ellers tror jeg de har gjort den såpass kraftig med tanke på at man i utgangspunktet ikke skal være så nærme hverandre, men det kan kanskje bli et problem med hagle, som du nevnte.
 
#57
SITAT(Nicholas @ 12.09.07, 16.16) 81589
Syns ikke du var like dårlig til å snipe som legendene skulle ha det til, Agahnim. :p
[/b]
Jeg ble ganske overrasket over meg selv der. Har alltid pleid å suge ihvertfall. :$

Key-en min er gitt bort btw, til Revan.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#58
SITAT(Endre @ 12.09.07, 18.47) 81623
Jeg kunne kanskje presisert at jeg foretrekker spill som Halo (jeg vet at du ikke liker Halo, Lurtz, og det er trist :() fremfor realistiske skytespill, jeg kjenner meg nemlig ikke helt igjen i det du sa om å skyte ti og ti raketter om gangen (kanskje det er Unreal Tournament du refererer til? Lurer på om de har en launcher som skyter tre og tre raketter, eller noe i den dur).
[/b]
Hehe ja, jeg er overdrivelsens mester :elsk:

Jeg får vel gi Halo 3 en sjanse når det kommer. Har lyst til å lære meg litt teamwork, men det er så tiltak når det er folk jeg ikke aner hvem er, så kunne vært morro å spille med noen SG folk hvis dere holder ut at jeg suger balle i begynnelsen :)
 

K999

Keystone State Of Mind
#59
Alle suger rompe i starten. Jeg har spilt en del med Endre i Halo 2, Halo 3 betaen, Gears of War, Graw 2 (litt) Shadowrun og nå COD4 og han er/var bedre enn meg i alt det der, men når du først lærer deg teamwork så kan alle være gode. Ta f.eks Halo 2 så suger jeg alene, men den ene kampen spilte jeg og Endre 2 vs 2 og vi eide så sinnsykt (2x pistol only) og det var jævlig fett.

Her på SG får alle være med, selvom de suger. Bare kommuniser. :)


Edit: Da har jeg fått en extra key fra Gamespot, noen som vil ha?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#60
Ja takk. :)