SITAT(Epzilon @ 12.09.07, 17.55) 81612
Hmm, det virker moro med call of duty 4. For en fps rakker som meg selv, vil dere si at dette skiller seg ut av mengden av first-person-shooters?
[/b]
Nei, jeg vil si det er veldig likt tidligere COD- og egentlig Ghost Recon-spill, selvom skytinga muligens er litt hvassere enn sistnevnte. Jeg vet ikke hvor mye du vet om COD4, men du har et system for å oppgradere våpnene dine, basert på hvor mange poeng du samler i multiplayer. Det er vel det mest nyskapende med spillet, så vidt jeg har sett.
Du kan f.eks. sette på en lyddemper, eller et litt bedre sikte på de våpnene du har brukt mest (og en del andre greier, jeg tror Nicholas har skrevet litt om det tidligere). Jeg synes hele greia er rimelig meningsløs, ettersom du blir bombardert med en drøss av poeng nesten uavhengig om du gjør det bra eller dårlig, og det tilsynelatende bare er et fåtall greier (f.eks. maling til våpenet ditt) for de som virkelig legger litt tid (og kanskje innsats) i det. Nå har jeg spilt i overkant av fire timer, og har nådd øverste level for en stund siden, men man kan vel nå mye høyere i fullversjonen, jeg synes bare det virker som det kommer mest an på hvor mye tid man legger i det, og ikke hvor god man er.
I løpet av den forholdsvis knappe tiden med betaen, har jeg også opplevd helt latterlig lagg (som jeg husker fra COD2, litt usikker på om det var sånn i COD3), hvor du spretter rundt brettene, både frem, tilbake og fra side til side nesten uten kontroll, noe som virkelig ødelegger en runde.
Jeg burde vel legge til at jeg ikke er så fryktelig glad i realistiske skytespill i utgangspunktet, mest fordi man dør så jævlig fort at det ofte føles ut som det er de som sitter bortgjemt i et hjørne med et kraftig våpen, eller skjult bak en busk med snikskytter som får mest ut av kampen. I det hala tatt kan jeg si at jeg liker spill hvor det er lettere å reagere på det som skjer for å komme seg unna, og at det ikke hovedsaklig er han som venter på at du skal komme, eller han som ser deg først som vinner, slik som det vanligvis er i COD4. Når man legger til (det som virker som) dårlig nettverkskode, kan det til tider bli svært frustrerende.
De mest positive opplevelsene jeg har hatt med COD4-betaen har vært når laggen har vært minimal, og kommunikasjonen og samarbeidet har vært på topp, men selv da synes jeg ikke skytingen er så fryktelig tilfredsstillende, og jeg føler sjelden at jeg har utrettet noe spesielt når en runde er over, selvom jeg ligger på toppen av lista (og får mye EXP).
Redigert: Du kan forsåvidt få opp en radar, sende airstrike eller ha et patruljerende helikopter med maskingevær (kanskje andre ting?), så lenge du får et visst antall kills før du dør, men jeg regner med at andre spill har gjort lignende ting før (Battlefield?). Jeg burde vel også si noe om spawn-systemet i spillet, men det holder vel å si at det kan bli ganske trangt noen ganger (masseslakt

). Urk, stygg formattering på teksten.
Jeg kommer til å spille betaen en del mer, så lenge vi er en liten bunt fra SG som kan få til litt samarbeid, men jeg tror jeg står over fullversjonen i november, dessverre. Si i fra hva du synes hvis du får testa betaen, Epzilon.