Dead or Alive 4

EagleJin

Bear Necessity
#21
Sushi: Nei, en knapp for å slå og en for å sparke kan være genialt nok det (VF), men DoA ødelegger knappe-systemet ved å ha veldig lite av gameplay ved siden av button mashing (hehe, crush-system der også gitt :p) og i tillegg ha en egen knapp for counter og kast... Lame? ...
 
#23
Siste nyheter angående spillet:

Opprinnelig skrevet av IGN
Camera Mode Confirmed for DOA4
Plus, downloads and gameplay bits revealed.
by Anoop Gantayat
August 1, 2005 - Famitsu Xbox might as well call itself Famitsu Dead or Alive, as every issue is packed full of the best Dead or Alive coverage on the planet. The magazine's September issue has cover featuring newcomer Kokoro sporting a bathing suit like she's ready for DOAX2. Inside, the magazine has four pages of Dead or Alive 4 coverage, plus a two page DOA interview with Team Ninja leader Tomonobu Itagaki.


The magazine reveals details on some of the changes that Itagaki has promised for the fighting system. DOA4 uses a different hold system. Characters how have individual holds, with Team Ninja also working to revive the offensive hold system, giving characters holds similar to Leon's Mount Tackle and Jann Lee's Dragon Gunner from DOA3. As an example of the hold system, Itagaki reveals that Dead or Alive 4's Lei Fan has a total of fourteen holds!
According to Itagaki, the fighting system in Dead or Alive 4 is meant to be based off of Dead or Alive ++, which, out of all the DOA games, he likes the most. Overall, the game is meant to be more offensive, and it even includes adjustments to the series' reversal system. Characters, on the whole, will be more personable in their moves, with ninjas, for instance, using ninja arts. This is actually an area of the game that was shown in the trailer, which had Kasumi running across a wall.

How different a gameplay experience can we expect from the title? Itagaki reveals that he recently got a chance to use the new Kasumi in a test fight. The character feels so different that he wasn't sure it was Kasumi.

In addition to these gameplay modifications, Team Ninja is working on new modes of play. A cameraman mode, which was previously hinted at by Itagaki, will actually make it into the game. You'll be able to set your shutter speed in order to simulate some of the blur effects you'll be seeing in the next set of shots that Team Ninja will make public (currently, you'll have to check out Famitsu or Famitsu Xbox for these shots). The blur effect is something that won't be a part of the game when you're fighting, apparently because it would be too difficult to actually play.

In terms of content, Itagaki has previously revealed that we can expect at least twenty playable fighters in the game. This tally includes all old characters, who will make a return for the title. According to Famitsu Xbox's count, that comes to seventeen old characters, which means that if the "at least" part of Itagaki's promise holds true, we can count on seeing more than just three new characters in the game.

Itagaki also reveals some surprises in terms of downloads. With the game scheduled for release simultaneously with the X360 later this year, preparing the massive number of costumes found in Dead or Alive Ultimate would be impossible. Itagaki suggests that we can expect somewhere around 10 or so costumes per character, but Team Ninja is also hoping to add downloadable costumes in the future. Creating costumes is a bit more challenging for the team this time around, as character clothing has to move realistically now.

It seems that Team Ninja has at last gotten their hands on the Xbox 360 beat development kits. Pointing to specific effects, Itagaki states that the game's mist and fog effects are currently midway through development, and what we see of those effects come December will be different.

Team Ninja is also working away at clothing and hair simulations for the game. Regarding hair, the team has been able to model a large amount of hair pieces for long-haired characters (not individual strands, Itagaki reveals, but still a significant amount). Clothing simulation is currently in beta form, so we can expect something even more advanced from what was shown in the trailer.

Dead or Alive 4 is still due for simultaneous launch with the Xbox 360 in Japan later this year.
Kilde - IGN.com
 
#25
Opprinnelig skrevet av na_X@01.08.2005, 21.32
DOA4 så digg ut. :) DOA og Tekken er faktisk ganske lik med button-bashing da, Tekken er noe enklere synes jeg. :p
Blir vel en xbox360 etter hvert. :)
Litt off topic, men med tanke på button-bashing/skills?? http://channels.netscape.com/ns/tech/story...459.htm&sc=1333
247235​

lettere buttonbashing i tekken?
:ehm...:
buttonbashing i tekken ender ofte opp som litt slåing her og litt spark der, men
ikke noe særlig komboer og shizzle.
DOA på xbox kan man bare lære seg de to første knappene av en kombo og bashe løs.

you fails it.
 
#26
Opprinnelig skrevet av SilentBob+02.08.2005, 09.25-->
<!--QuoteBegin-na_X
@01.08.2005, 21.32
DOA4 så digg ut. :) DOA og Tekken er faktisk ganske lik med button-bashing da, Tekken er noe enklere synes jeg. :p
Blir vel en xbox360 etter hvert. :)
Litt off topic, men med tanke på button-bashing/skills?? http://channels.netscape.com/ns/tech/story...459.htm&sc=1333
247235​

lettere buttonbashing i tekken?
:ehm...:
buttonbashing i tekken ender ofte opp som litt slåing her og litt spark der, men
ikke noe særlig komboer og shizzle.
DOA på xbox kan man bare lære seg de to første knappene av en kombo og bashe løs.

you fails it.
247323​
[/b]
Word up silentbob! her er en man som har skjønt det! ned med doa opp med tekken :tommelopp:
 
#27
egentlig ikke det jeg mente, men ok...
det jeg mente er at DOA er mye lettere buttonbashing enn tekken,
og at na_X har missforstått alt. ALT!
 
#28
Opprinnelig skrevet av SilentBob@02.08.2005, 09.34
egentlig ikke det jeg mente, men ok...
det jeg mente er at DOA er mye lettere buttonbashing enn tekken,
og at na_X har missforstått alt. ALT!
247326​
Firkant+runding, eller trekant + firkant du mener på...? Har spillt noen par timer med Tekken selv, for å bli flink i det så kreves det sikkert flere timer. :rulleøyne: DOA3 har også en "tutorial/training" så man lærer seg alle komboene/knepene på en karakter, da kan man se at det ikke er kun buttonbashing for å bli litt flinkere enn en 3-åring som skal til. ;) Men personlig synes jeg både DOA OG Tekken blir for lett. Gi meg heller noe god gammel-dags 2D fighting. Men grafikken er ihvertfall fet!! :) Hva hadde spilleverdenen vært uten DOA og hoppende pupper sier nå jeg! :) NG konsoller blir ca. like gode som dagens PCer, og det er jo greit. :)
 
#29
hvis du hevder at tekken er like mye button bashing har du ikke satt deg nok inn i det.

Når jeg spilte DOA på xbox button bashet jeg ikke, men komboene er såpass simple at de lett kan button bashes, if you catch my drift lizzom.
 
#30
Hvis DOA er så enkelt som dere sier, da kreves det vel egentlig ganske mye for å bli best? Gjør det ikke?
 

EagleJin

Bear Necessity
#31
vel.. Det krever vel en god posjon flaks, reaksjon og masherskillz(ZzZzzz).
 
#32
Blir for tynt å si at det er flaks, reaksjon og masherskills som kreves at du er en god DOA spiller. Som om ikke Tekken kamper inneholder flaks i ny og ne ? På lik linje med alle andre typer "sportsgrener" man finner, virtuelle eller ei. At det er mer mashervennlig er det ingen tvil om. Men en som virkelig KAN spille DOA på et høyt nivå vil alltid gruse en som voldtar kontrollen/stikka si.

Tror ikke det er mulig å lese et DOA emne på spillegal uten at alle bare føler de må forsvare og promotere tekken. Vi vet at Tekken eksisterer, mesteparten vet også forskjellen på Tekken og DOA i gameplay. Tror jeg har lest om det samme gnålet gjennom alle DOA spillene nå.

Noen liker Tekken, noen DOA, noen Virtua Fighter osv. Dette blir jo bare til et DOA VS TEKKEN emne, noe jeg ikke tror var poenget.
 

oma

Village Drunk
#33
tror det er for mangen som liker tekken best her.. not that thats a bad thing
 
#34
Opprinnelig skrevet av oma@02.08.2005, 17.04
tror det er for mangen som liker tekken best her.. not that thats a bad thing
247414​
Og de sørger alltid for å stikke innom i emnet for å fortelle resten av DOA stinker.
Poengløst så lenge det er en spillserie folk flest har kjennskap til og vet forskjellene mellom disse spillene. Mange spill JEG personlig synes heller lite om men mange andre digger. Mon tro om jeg skal stikke innom et Final Fantasy emne bare for å si at det suger? :p

Get my point ?

Jeg personlig synes Tekken er fett og mer teknisk enn DOA. Det betyr ikke at DOA er søppel. DOA var aldri laget for å konkurrere direkte mot Tekken, sånn er det bare.
 

EagleJin

Bear Necessity
#35
(Hmm.. Ingen la merke til zZzzZz-ene? :p)

Uansett om man liker DoA eller ikke kan man ikke komme fra det faktum at for de som er ute etter spill med avansert gameplay og teknisk krevende teknikker er ikke DoA noe å satse på.

Det er en personlig mening at DoA er gørr kjedelig nettop fordi det tillater så alt for mye tullball ut av ingenting. At det kreves mer enn reaksjon og flaks, greit nok. Det er det eneste DoA har felles med andre fightingspill for å bli god i det; kommandokunnskap. Men en trenger ikke være gud i spillet for å skjønne hvor lite utfordring spillet har å by på.

Og når noen i et DoA-emne påstår at serien er bedre (merk: bedre) enn serier som Tekken, VF, SF, KoF, GG.. Vel, da føler jeg nesten et behov for å si min mening om saken.

Om du er så i mot FF får du bare gjøre det, WIKKID. Er tross alt personlige meninger som gjelder.. Eller? :p
--

Opprinnelig skrevet av impywimpy@15.05.2005, 01.54
Eh, for 90% av markedet er grafikken det eneste som betyr noe. Og de resterende 10% spiller ikke DOA uansett. :p
220164​
Garantert emnets beste innlegg :tommelopp:
Kunne vel egentlig avsluttet "diskusjonen" etter dette innlegget.
 
#36
eneste forskjell jeg se her, er slik

DOA: du mashe, har stor sjanse med å vinne over en meste(DU er vinner)
TEkken: du mashe, 0 sjanse 0 flaks med å vinne over en mester. (Du har sin laveste level)
VF: du mashe, da har du en skrue løs....(Du er en taper)

det er forkjell på grafikken og da, men who cares...elsker 2d fighting games.
 
#37
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@02.08.2005, 17.02
Blir for tynt å si at det er flaks, reaksjon og masherskills som kreves at du er en god DOA spiller. Som om ikke Tekken kamper inneholder flaks i ny og ne ? På lik linje med alle andre typer "sportsgrener" man finner, virtuelle eller ei. At det er mer mashervennlig er det ingen tvil om. Men en som virkelig KAN spille DOA på et høyt nivå vil alltid gruse en som voldtar kontrollen/stikka si.

Tror ikke det er mulig å lese et DOA emne på spillegal uten at alle bare føler de må forsvare og promotere tekken. Vi vet at Tekken eksisterer, mesteparten vet også forskjellen på Tekken og DOA i gameplay. Tror jeg har lest om det samme gnålet gjennom alle DOA spillene nå.

Noen liker Tekken, noen DOA, noen Virtua Fighter osv. Dette blir jo bare til et DOA VS TEKKEN emne, noe jeg ikke tror var poenget.
247413​
Hvis du siktet til meg, syns jeg DOA 3 er skit moro, spesielt når jeg slår alle kameratene mine , med bare litt semi-mashing.
 
#38
Bare for å få En ting klart Dead or Alive spillene er di beste slåssespillene ever!!!!!!!

Men vet dere ikke at det har kommet trailer til dead or alive 4 for leeeeenge siden?????

Den kom jo rett etter andre dagen på e3 som var for flere månder siden liksom.....
og den er i hd :) :)
den ble foresten kåra til beste hd trailer på e3

helt sjuk bra grafikk!!!!!!!!!!

her er en link: http://www.gametrailers.com/search.php

PS: den sia er litt treg du kan sikkert finne filmen en anen plass som på ign eller gamespot

Kjempe trailer :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#39
Pink Sky: Slående argumentasjon! Tror jeg løper og kjøper DoA med en gang :confused:..

helt sjuk bra grafikk!!!!!!!!!!
Dette har blitt sagt om serien siden DoA2. Bra grafikk. Men hva annet får deg (og fler) til å synes DoA er så bra?
 
#40
Ser ut som om at DOA blir den samme schiten som DOA:U.
Litt oppgradering på grafikk, og så vise litt mere hud her og der.....
Men nesten INGEN nye komboer, karaktere osv osv...

Impywimpy: Hah, genial! :D

Pink sky: :blunk: ....... :ler: